• Anonym (JG)

Hur ofta byter ni killar kalsonger?

kunde inte bestämma var denna tråd skulle läggas men bestämde mig att här blir bra.

Hur ofta byter ni killar kalsonger?

Min man byter kalsonger varannan dag, han tar av sig dem när han kommer hem ifrån jobbet och byter självklart om det behövs men han anser att man kan gott ha samma kalsonger en dag till om de inte luktar samt ser grisiga ut.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni killar kalsonger?
  • Nude

Men de män som är så härligt hurtiga och tränar varje dag? Eller dessa varma dagar? Visst är svett naturligt, ingen har påstått något annat heller, med det sagt innebär inte det inte att alla vill eller känner sig fräscha med att gå runt i samma svettiga kalsonger i 2,3 dagar.

Anonym (Rationell) skrev 2013-06-08 21:59:45 följande:

Väsentligt är att man kan förebygga svett och därigenom inte överdriva byte av underkläder. Just därför är även mina rena, som du påpekar.

Du är lite vag om du menar att jag förespråkar att acceptera smuts samtidigt som jag ovanför håller smutsen borta. Det är just när problemet är obefintligt man fokuserar på annat. All I'm saying.

• Anonym (Rationell)
    Nude skrev 2013-06-08 22:20:48 följande:
    Men de män som är så härligt hurtiga och tränar varje dag? Eller dessa varma dagar? Visst är svett naturligt, ingen har påstått något annat heller, med det sagt innebär inte det inte att alla vill eller känner sig fräscha med att gå runt i samma svettiga kalsonger i 2,3 dagar. 

Självklart är mängden svett alls beroende på livsstil, det säger sig självt. Vissa upplever kanske att svett inte är något problem, medan andra tycker det är hemskt. Vi är ju olika. Men människan är enligt mig vettig och måttfull någonstans också.
  • Anonym (Rationell)

Skulle sjåpigheten avta skulle jag vara den första att applådera, MEN, jag sätter mig inte till doms äver andra människor.

• Nude
    Anonym (Rationell) skrev 2013-06-08 22:29:44 följande:

Självklart är mängden svett alls beroende på livsstil, det säger sig självt. Vissa upplever kanske att svett inte är något problem, medan andra tycker det är hemskt. Vi är ju olika. Men människan är enligt mig vettig och måttfull någonstans också.

Nej, de kanske inte upplever det som ett problem, men vill gärna byta ut sina svettiga kalsonger dagligen. Vettig och måttfull kan man vara i andra sammanhang, och i andra sammanhang spara på naturresurserna ! ;)
  • Andise
    Anonym (JG) skrev 2010-01-28 10:57:22 följande:
    kunde inte bestämma var denna tråd skulle läggas men bestämde mig att här blir bra. Hur ofta byter ni killar kalsonger? Min man byter kalsonger varannan dag, han tar av sig dem när han kommer hem ifrån jobbet och byter självklart om det behövs men han anser att man kan gott ha samma kalsonger en dag till om de inte luktar samt ser grisiga ut. Hur gör ni?

2 ggr om dagen :)
  • Anonym (Rationell)
    Nude skrev 2013-06-08 22:32:24 följande:
    Nej, de kanske inte upplever det som ett problem, men vill gärna byta ut sina svettiga kalsonger dagligen. Vettig och måttfull kan man vara i andra sammanhang, och i andra sammanhang spara på naturresurserna ! ;)

Så då är det endast av principiella skäl? Att leva i samklang med resurserna trodde jag täckte alla livets område, för att uppnå största förändring. Annars ser jag inget annat än att det handlar om sjåpighet, som jag påtalade. Eller en konstruerad norm, om det låter bättre.
  • Nude
    Anonym (Rationell) skrev 2013-06-08 22:36:55 följande:

Så då är det endast av principiella skäl? Att leva i samklang med resurserna trodde jag täckte alla livets område, för att uppnå största förändring. Annars ser jag inget annat än att det handlar om sjåpighet, som jag påtalade. Eller en konstruerad norm, om det låter bättre.

Jag utgår givetvis från mig själv. Jag vill inte gå runt i svettiga underkläder eftersom jag känner mig ofräsch och det är blött och klibbigt. Min egna utgångspunkt la jag till grund för min egna preferenser för hur jag skulle vilja att min partner gjorde. O som jag kan läsa av inläggen här, verkar de flesta män byta underkläder varje dag. Det handlar nog inte om principiella skäl.
  • Anonym (Rationell)
    Nude skrev 2013-06-08 22:41:55 följande:
    Jag utgår givetvis från mig själv. Jag vill inte gå runt i svettiga underkläder eftersom jag känner mig ofräsch och det är blött och klibbigt. Min egna utgångspunkt la jag till grund för min egna preferenser för hur jag skulle vilja att min partner gjorde. O som jag kan läsa av inläggen här, verkar de flesta män byta underkläder varje dag. Det handlar nog inte om principiella skäl.

Tror de flesta förstår att det finns en diskrepans mellan att byta underkläder efter timmar, pga av överdriven sjåpighet, och att göra det pga att tidpunkten är inne och det känns lagom. Vi är alltså olika. Tycker du som du gör: Fine. Däremot gillar jag personligen inte när man pådyvlar någon något, något svårt att utläsa vad du menar med din partner.
  • Nude
    Anonym (Rationell) skrev 2013-06-08 22:53:23 följande:

Tror de flesta förstår att det finns en diskrepans mellan att byta underkläder efter timmar, pga av överdriven sjåpighet, och att göra det pga att tidpunkten är inne och det känns lagom. Vi är alltså olika. Tycker du som du gör: Fine. Däremot gillar jag personligen inte när man pådyvlar någon något, något svårt att utläsa vad du menar med din partner.

Alla har ett eget ansvar att se till att ha ett eget Jag och inte låta sig bli pådyvlad. Det jag menade med partner är att jag uppskattar om min partner håller god hygien.
  • Respekt

Tycker personligen att man byter underkläder varje dag :)

Svar på tråden Hur ofta byter ni killar kalsonger?