• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • Vicki123

Erfdg - Förstår att ni blev väldigt "besvikna" när ni trodde att det skulle vara klart. Ja, det är bra att de kollar. Blir lite nervöst för det kan ju vara så att det blir lite tekniskt mer komplicerat om de ser det. Vi får se. Känner att vi får bara försöka ta oss igenom detta.
    Kram till er alla!

• 2döttrar

Vevvis: hur gammal var din son när han opererades?

Vicki123: står ni inför operation nu snart? Vad för hjärtfel?

Försöker hinna läsa ikapp bakåt när man får lite tid :)

• Vevvis
    2döttrar skrev 2013-11-01 10:29:13 följande:
    Vevvis: hur gammal var din son när han opererades?
    Vicki123: står ni inför operation nu snart? Vad för hjärtfel?
    Försöker hinna läsa ikapp bakåt när man får lite tid :)
    Han var 2 år och 10 månader när han opererades.
    Tråkigt att det verkar bli operation ganska snart för er dotter. De små är helt otroliga på att återhämta sig så försök att inte oroa dig. 
  • 2döttrar

Tack, det är svårt men försöker koppla bort tankarna, det tar nog ett tag att smälta detta...Vi fick börja medicinera henne också, vätskedrivande för att minska påfrestning på hjärtat :(

Vad opererades han för och när upptäcktes det? Om du orkar svara Vevvis :)

Kram på er!

• Erfdgt

Vi får åka å spec mödravården på onsdag för ett extra UL på bebis i magen, så ska dom kika på hjärtat :) Det känns bra, även om det mest troligt inte är några problem. Skönt att lugna nerverna lite iaf :)

• Vevvis

2 döttrar: Det är ju tyvärr lättare sagt än gjort. Er dotter är dessutom så liten fortfarande.. Jobbigt att ni fått börja med vätskedrivande.
    Sonen blev opererad för Asd, alltså hål mellan förmaken. De upptäckte blåsljudet när han var knappt två år gammal, sen dröjde det innan vi fick tid hos barnkardiologen för en bättre koll så han var 2 år och 4 månader när han fick sin diagnos. Lite otäckt dock att hans blåsljud missades av så många läkare då han hunnit med ett antal läkarbesök innan hans astmaläkare hörde blåsljudet..
    Kram

Erfdgt: Vad skönt att de gör en extra koll på bara hjärtat. Håller tummarna för att allt ser bra ut!  

• Empapempan

Vevvis är er son opererad? Min yngsta har asd vi väntar på sista UL bedömning innan operation.

• 2döttrar

Vevvis: just det ja det har jag ju läst, ursäkta det bara snurrar i mitt huvud just nu. Hur stort hål var det? Dottern har även ett asd på ca 5 mm men det är vsdn i första hand som är bekymret.

• Vevvis
    Empapempan skrev 2013-11-02 16:30:27 följande:
    Vevvis är er son opererad? Min yngsta har asd vi väntar på sista UL bedömning innan operation.

Ja, han är opererad med öppen kirurgi. Det var egentligen inte nåt tal om annat redan från då de upptäckte hans Asd, då läkaren direkt kunde se att hålet dels var stort och dessutom hade oregelbundna kanter. Hoppas ni slipper öppen kirurgi.   
Svar på tråden Hjärtebarnen