• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • helma

Grattis Bess till lilla Ella och skönt att höra att allt gått bra!

• lintott

Min dotter är opererad för transposition utav de stora kärlen -07
    Jag undrar om det finns fler föräldrar här på tråden, som har barn som har opererats tidigt och har fått brässen (Thymys) bortopererad.
    Jag undrar hur det kommer att påverka barnen på lång sikt, med tanke på eventuella autoimmuna sjukdommar etc.
    Min dotter fick barnreumatism för ca 2 år sedan och jag undrar om det finns ett samband, någon som känner igen sig?
    Helena

• Bess
    lintott skrev 2011-01-11 11:36:06 följande:
    Jag undrar om det finns fler föräldrar här på tråden, som har barn som har opererats tidigt och har fått brässen (Thymys) bortopererad.
    Jag undrar hur det kommer att påverka barnen på lång sikt, med tanke på eventuella autoimmuna sjukdommar etc.
    Min dotter fick barnreumatism för ca 2 år sedan och jag undrar om det finns ett samband, någon som känner igen sig?
    Helena
    Min lilla Ella opererades för bl.a transposition nu i fredags. Vi e ännu kvar på sjukhuset, så jag ska passa på att fråga om thymus då doktorn kikar förbi. Kan ju vara bra att veta för oss också isf.
  • helma
    lintott skrev 2011-01-11 11:36:06 följande:
    Helena
    Min dotter fick thymusen till viss del bortopererad, för de tar ju inte bort allt. Men tar de inte bort den biten så kommer de heller inte åt att operera på viss hjärtfel.

Vi har inte märkt någon skillnad på vår dotter. Vet att jag i en annan snackgrupp läst att det är barn som deltagit i en studie om just detta med thymusen. Vad som konstaterats i den om jag förstått det rätt är endast att barnen inte är mer infektionskänsliga men att de har svårare att bli av med en infektion än andra barn.
  • Jo  anna

Theos läkare sa också att det inte gör dom mer infektionskänsliga men att dom har svårare att bli av med infektioner.

• Näset

Jag fick en lit kille i sep som visat sig ha ASD secundum. Någon som känner till det eller har opererats för det.
    Eller som varit med om att det växt igen av sig självt, tror det är ovanligt eller......

• willsam

grattis till llilbebben Bess. Vad skönt att det har gått så bra! hälsa avd från lilla dränagefelicia =) hehe nä dom kommer nog inte ihåg oss.=)

jag tror att sjuka barn väljer sina föräldrar <3
  • Smileycat

Imorrn ska vi till KS är det ju tänkt och göra ultraljudet och nu inatt har han fått andningssvårigheter, inte "jätteallvarliga" utan sånt han får vid sjukdom som vi medicinerar emot..
    Men det är väl inget som ska störa? eller..? 

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hjärtebarnen