• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • idamarja

ja men man ska vara misstänksam mot fk, för det mesta är det befogat, det e konstigt att dt ska vara så egentligen, deras grundinställning är att vi föräldrar ljuger o bara försöker roffa åt oss pengar. deras andra grundinställning är att föräldrar inte bör vara hemma med sina barn, känns som dom gör allt som står i deras makt för att vi ska sätta våra barn på dagis.

idag känner jag för att flytta till storstan, är så trött på att allt tar sån extra tid här, alla leveranser. n-j har varit utan aggregat till droppet i ca två veckor nu, när vi var till gällivare sjukhus bad vi om att få därifrån, vi fick tre förpackningar! kunde dom inte gett oss så vi hade ordentligt, utan att vara så misstänksamma, hur hade dom tänkt att ja skulle missbruka aggregaten? när jag beställer mediciner, dom som är extempore tar det veckor innan vi får medicinerna, o ringer jag för tidigt o beställer så blir dom misstänksamma på apoteket, så ja får förklara var vi bor varje gång ungefär. o så var det avsaknaden av kompetens, på distriktsmottagningen har vi en sköterska som har lite erfarenhet av knappar, som tur är finns hon o kan vara till nån sorts hjälp, men dom andra springer o gömmer sig när vi kommer, samma gäller läkarna, dom gömmer sig bakom sköterskorna när vi kommer med n-j, dom vill att vi åker till gällivare med n-j, men det e ju 18 mil dit,

nej nu ska ja sluta klaga! trevlig helg :)

• Gunsan75

Idag börjar Alla barnhjärtans månad

Igår var min dotter med på TV4-nyheterna om det var någon som kikade på det

Gillar hennes kommentar när reportern frågade vad som är det bästa med nytt hjärta. - det är roligt, för man får leka med kompisar Så resonerar en "frisk" 6.åring

• Loobilo

Min man ropade högt; Kom .... är på TV! Kände igen er från i somras då vi träffades i Gtb.
    Kul att ha hittat den här tråden, har inte varit på FL på lääääänge!

• Gunsan75

Oj nu blev jag nyfiken. Vilka är ni? Är ni från Uppsala? i så fall vet jag nog vilka ni är

• lessermatters
    Gunsan75 skrev 2011-02-01 15:03:10 följande:
    Idag börjar Alla barnhjärtans månad

Igår var min dotter med på TV4-nyheterna om det var någon som kikade på det

Gillar hennes kommentar när reportern frågade vad som är det bästa med nytt hjärta. - det är roligt, för man får leka med kompisar Så resonerar en "frisk" 6.åring
    Fint svarat!
    Vet du om man kan se det på tv4-play eller nåt sånt nu i efterhand?
  • TurkiskPeppar

Gunsan75: Jag såg det på nyheterna... en jättesöt tjej ni har Både jag och min man blev tårögda av inslaget. Vår lille hjärtkille blir 3 månader på måndag och vi har så mycket tankar som snurrar i huvudet kring allt som har med hjärtan och operationer att göra. Hoppas han också ska få vara sådär pigg och orka leka med kompisar när han blir äldre.

• norpansnorpan

Mirakel08:
    Så länge pappan godkänner detta så fungerar det.
    Mina föräldrar har gjort det vid ett par tillfällen
    Kom bara ihåg att säga det till läkaren som skriver intyget innan ni åker från sjukhuset.
    Annars kan FK komma att neka.

• fulltilt

Min snart fyraåringe son hade ett avvikande EKG och vi ska nu skickas vidare för koll på hjärtat....Någon som varit m om liknande, vad kan det vara? Vi bad om koll då han själv signalerat ont i hjärtat vid större ansträngning men då de lyssnat har det låtit fint men som sagt, EKG visade annat.....Nu går tankarna runt....Någon som kan hjälpa mig? å så denna väntan på remissen....bara tre v än men ändå.....

• Gunsan75

Alla familjer i Uppsala län!! Vill bara uppmana er att komma den 13/2 på träff/möte med HJärtebarnsförbundet. Vore toppen om vi blev många familjer då vi skall diskutera viktiga saker
    Det kommer bjudas på fika. Har ni inte fått inbjudan så hör av er till mig. Även ni som inte hunnit bli medlemmar, men tänker bli får gärna höra av er.

Svar på tråden Hjärtebarnen