• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-03-21 17:04:39 följande:
    Ja det gör det verkligen.. men har inte köpt nått klädesplagg eller så ännu.. blev förvånad att sambon tyckte att vi skulle köpa det då han har sagt att han vill att vi väntar med inköpen..  men det var väl för bra pris helt enkel!
    ja det kan jag förstå. Jag tror jag köpte första kläderna efter v 13 någon gång. :)
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 16:55:28 följande:
    nej det förstår jag :) precis lagom pris tycker jag. Det riktigt kliar i köptarmen förstår jag. :P Miamore--> jo men nu är det ju inte aug/sept? jag menar ju att ni skulle börja syskonförsök i höst... inte planera barn till agu/sept? eller? har jag missat något?
    Våra första planer var att vi skulle börja försöka efter att vi varit i Spanien första veckan i oktober. Men sedan ändrade vi oss och bestämde oss för att börja försöka efter mensen i augusti. Och det var rätt längesedan nu, som vi ändrade oss till det *ler*
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-03-21 18:48:04 följande:
    Våra första planer var att vi skulle börja försöka efter att vi varit i Spanien första veckan i oktober. Men sedan ändrade vi oss och bestämde oss för att börja försöka efter mensen i augusti. Och det var rätt längesedan nu, som vi ändrade oss till det *ler*
    Jo men skrev något om att ligga lågt nu i april och sedan köra på igen om ni inte redan var gravida? Eller missförstod jag?
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 19:07:59 följande:
    Jo men skrev något om att ligga lågt nu i april och sedan köra på igen om ni inte redan var gravida? Eller missförstod jag?
    Ja jag menade nästa april, 2011
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-03-21 20:27:15 följande:
    Ja jag menade nästa april, 2011
    aaha... det framgick inte alls... :P det var därför jag blev så förvirrad...
  • Tekla78

Första gången på länge som jag behövt "bläddra" för att läsa vad ni skrivit :) Kul med aktivitet, även om jag själv är dålig på att skriva.

Vi har fått upp lite Elfa-hyllor och skrivbord i klädkammaren där vi ska ha datorn (istället för mitt i köket där den står nu :-O)

Jeskan, Första inköpen gjorda alltså. Nothing can stop you now Vi väntade sjukt länge med våra första. Kände mig nästan skyldig när jag köpte en liten mössa i v 20 eller liknande, hehe. Jobbigt med stök i huset. Vet hur det känns då vi renoverade och tänkte renovering i vår gamla lägenhet från 2003-2009!!! Visserligen med uppehåll då vi bodde i Prag, men ändå. Slipdamm känner jag till alltför väl.

LuddeLus busar och skojar som bara den. Han vet vad han inte får och tittar på oss innan han gör bus (typ tar fjärrkontroll eller telefon) tills vi tittar innan han faktiskt gör själva buset. Nu har han fått för sig att inte vilja sova också. Snackar och snackar. Man försöker ignorera, men det är svårt när man inte kan hålla sig för skratt eller när man blir irriterad.

• jakeline
    Tekla78 skrev 2010-03-21 21:45:23 följande:
    Första gången på länge som jag behövt "bläddra" för att läsa vad ni skrivit :) Kul med aktivitet, även om jag själv är dålig på att skriva. Vi har fått upp lite Elfa-hyllor och skrivbord i klädkammaren där vi ska ha datorn (istället för mitt i köket där den står nu :-O) Jeskan, Första inköpen gjorda alltså. Nothing can stop you now Vi väntade sjukt länge med våra första. Kände mig nästan skyldig när jag köpte en liten mössa i v 20 eller liknande, hehe. Jobbigt med stök i huset. Vet hur det känns då vi renoverade och tänkte renovering i vår gamla lägenhet från 2003-2009!!! Visserligen med uppehåll då vi bodde i Prag, men ändå. Slipdamm känner jag till alltför väl. LuddeLus busar och skojar som bara den. Han vet vad han inte får och tittar på oss innan han gör bus (typ tar fjärrkontroll eller telefon) tills vi tittar innan han faktiskt gör själva buset. Nu har han fått för sig att inte vilja sova också. Snackar och snackar. Man försöker ignorera, men det är svårt när man inte kan hålla sig för skratt eller när man blir irriterad.
    hhaa Éomer är precis likadan. och sedan när vi säger NEJ! så flinar han och petar en extra gång. Tokdrygt ju. :P Men det är så svårt att vara sträng när man får välrdens busleende till svart... 
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-03-21 20:58:09 följande:
    aaha... det framgick inte alls... :P det var därför jag blev så förvirrad...
    Sorry, trodde att ni förstod det
    Tekla78 skrev 2010-03-21 21:45:23 följande:
    Första gången på länge som jag behövt "bläddra" för att läsa vad ni skrivit :) Kul med aktivitet, även om jag själv är dålig på att skriva. Vi har fått upp lite Elfa-hyllor och skrivbord i klädkammaren där vi ska ha datorn (istället för mitt i köket där den står nu :-O) Jeskan, Första inköpen gjorda alltså. Nothing can stop you now Vi väntade sjukt länge med våra första. Kände mig nästan skyldig när jag köpte en liten mössa i v 20 eller liknande, hehe. Jobbigt med stök i huset. Vet hur det känns då vi renoverade och tänkte renovering i vår gamla lägenhet från 2003-2009!!! Visserligen med uppehåll då vi bodde i Prag, men ändå. Slipdamm känner jag till alltför väl.LuddeLus busar och skojar som bara den. Han vet vad han inte får och tittar på oss innan han gör bus (typ tar fjärrkontroll eller telefon) tills vi tittar innan han faktiskt gör själva buset. Nu har han fått för sig att inte vilja sova också. Snackar och snackar. Man försöker ignorera, men det är svårt när man inte kan hålla sig för skratt eller när man blir irriterad.
    haha, Milo är likadan. Han tittar på oss med bus i blicken, sedan tar han fjärrkontrollen/telefonen eller vad det nu är, och springer iväg fort som attan. *skrattar*
  • Cornelia13

Åhh de är då för söta i denna åldern som era är nu, men vänta ni bara...{#lang_emotions_djavulsk}{#lang_emotions_wink}

Jakeline: Tråkigt att mensen kom!

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
  • MiAmore
    Cornelia13 skrev 2010-03-22 20:56:19 följande:
    Åhh de är då för söta i denna åldern som era är nu, men vänta ni bara...Jakeline: Tråkigt att mensen kom!
    hehe, ja jag bävar inför 2 års trotsen.. *skrattar*
Svar på tråden Här peppas det, del 9