• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Miniluvan

MiAmore: Vad ska du göra för motiv? Jag har två tatueringar. Gillar det starkt men har lovat min mamma att inte göra fler. Även om jag gärna vill. Mannen är inte heller helt förtjust i tattisar men han gillar de jag har.

Jeskan: Ledsen att jag varit dålig att svara på msn, den står alltid på och jag är sällan vid datorn för jag måste jaga mitt lilla troll som drar fram som en virvelvind. Har du varit på vul?

Tekla: Har ni flyttat? Hur är det i nya lägenheten?

Jakeline: Hur går det för lillkillen med gångandet? Det såg ju riktigt bra ut på filmen.

Cornelia: Mår du lite bättre nu? Du vet ju att vi är här och stöttar, det där med vikten är ett ständigt hängande moln för de flesta av oss. Jag kände mig lite deppad över att jag inte hann gå ner och bli smal innan jag blev gravid igen. Men däremot ska jag banta järnet efter nästa bebis.... hoppas jag....

♥ Bastian 090615 ♥
  • Miniluvan

MiAmore: Jag har en delfin som hoppar upp ur vattnet på höger skuldra, den gjorde inte särskilt ont, sen har jag ett mönster i svanken, den gjorde däremot svinont.

♥ Bastian 090615 ♥
  • jakeline

Éomer knatar riktigt bra nu! Men föredrar fortfarande krypningen, men han går mer och mer. Bar ahan får hålla sig lite i håret, eller köra zombiestilen med armarna rakt fram :P

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Tekla78

Hehe,zombie:) Så fort Ludde hör musik snurrar han nuförtiden.

Den nya lägenheten är fantastisk!!! Ljus, stor, fin utsitkt, bra vitvaror... den har allt! Nära till svärföräldrar och sambons moster, syster och kusin också. Så det är toppen att vi får nära till hjälpen. Hoppas det inte blir för mycket "hjälp" bara.

• jakeline
    Tekla78 skrev 2010-02-27 22:23:35 följande:
    Hehe,zombie:) Så fort Ludde hör musik snurrar han nuförtiden. Den nya lägenheten är fantastisk!!! Ljus, stor, fin utsitkt, bra vitvaror... den har allt! Nära till svärföräldrar och sambons moster, syster och kusin också. Så det är toppen att vi får nära till hjälpen. Hoppas det inte blir för mycket "hjälp" bara.
    vad skönt med närhet, det saknar jag. Vi träffar ju de som bor längre bort oftare än de som bor nära. :P knäppt va?
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore
    Miniluvan: Ja svanken har jag hört är ett av dem ställen där det gör mest ont att tatuera

jakeline: Visst är det roligt att se på när dem börjar gå mer o mer? Milo kröp och gick lite 50/50 i början, men nu går han hela tiden, kryper lite nu o då bara

Tekla: Roligt att höra att ni trivs så bra i nya lägenheten
  • Miniluvan

MiAmore: Ja det var när man kom ut på sidorna det gjorde ont, på fläsket alltså *skrattar*. Var ska du ha din tatuering?

♥ Bastian 090615 ♥
  • Åttan

AA jag blir galen.. kan knappt andas.. åkt på jordens förkylning.. hur mycket snor får man plats med i näsan eg...  suck!! Nåja har veckan på mig att piggna till på.. har sjukskrivit mig idag å imorgon å ska inte jobba förens på fredag sen.. men då är det natt pass som gäller å de tar mycket mer på kroppen än vad dagpassen gör.. 12 timmars pass till på köpet...

Ringde BM idag å "skrev" in mig.. fick en tid redan på fredag.. så på fredag kl 8,30 ska jag/vi vara där, tror nog att jag får åka själv då det väl mest är info om kost å levnadsvanor å lite prover som ska tas.. sambon har svårt å komma ifrån nu när det är sånt snö väder..  fick frågan om jag ville göra ett KUB test, trodde inte att alla blev erbjudna det men tydligen ... var in å läst lite om det på sjukhusets hemsida och jag tror inte att jag kommer att göra det medtanke på priset.... någon här inne som har gjort det å som har nå tankar om det?

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Miniluvan

Jeskan: Om det är så att de erbjuder dig det är det nog gratis, jag gjorde det med Bastian och nu med lilla pyret, det var gratis. Annars måste man gå till privatklinik och då kostar det jättemycket. Men fråga din bm. Inskrivningen är mest prat runt graviditeten, hur du mår och kost, alkoholvanor och lite blodprov och blodtryck. Det klarar du fint utan sambon. Har du kollat upp med jobbet ang omplacering eller havandeskapspenning, för nattjobb kvalificerar ofta för havandeskapspenning då det sliter på kroppen och du måste vila. Min granne jobbade natt i hotellreception och hon fick havandeskapspenning i tre månader. Det är rätt skönt att ha lite tid hemma och förbereda sig.

Jakeline: Varför har din logga försvunnit och ersatts med en ful ruta på min blogg?

♥ Bastian 090615 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9