• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Cornelia13

Usch!! Jag är fullständigt värdelös. Tre dagar lyckades jag med den rena kuren sen var jag helt upp i det blå. Känner mig verkligen så misslyckad!! Hur gör folk för att få en balans i vardagen, även dem som inte jobbar som aldrig jobbat??
    Väger i detta nuläget ca 70 kg och är bara 1,53 cm så mitt bmi är farligt nära fetma, huu vill verkligen inte väga detta. Tror jag förnekar mycket kommer inte ur den negativa cirkeln, sitter hemma i mina mjukisarmoch blir bara påmind om överflödet då jag måste tränga in fläsket i mina extremt tajta jeans när jag ska till stan eller om jag ska på nåt galej...
    Sorry behövde bara bli av med lite ur mitt hjärta

• Åttan
    Cornelia13 skrev 2010-02-14 21:29:33 följande:
    Usch!! Jag är fullständigt värdelös. Tre dagar lyckades jag med den rena kuren sen var jag helt upp i det blå. Känner mig verkligen så misslyckad!! Hur gör folk för att få en balans i vardagen, även dem som inte jobbar som aldrig jobbat?? Väger i detta nuläget ca 70 kg och är bara 1,53 cm så mitt bmi är farligt nära fetma, huu vill verkligen inte väga detta. Tror jag förnekar mycket kommer inte ur den negativa cirkeln, sitter hemma i mina mjukisarmoch blir bara påmind om överflödet då jag måste tränga in fläsket i mina extremt tajta jeans när jag ska till stan eller om jag ska på nåt galej...Sorry behövde bara bli av med lite ur mitt hjärta
    Men gumsan då.. kan du inte testa nått annat där du verkligen får äta så att du slipper svälta dig själv? jag kan fortfarande rekomendera GI.. men behöver ju inte följa den slaviskt utan bara byta ut de flesta kolhydraterna mot nått annat.. tex mot mer grönsker, istället för pasta å potatis så kan du äta bulgur el cuscus.. ta bort brödet till frukosten om du äter det å ät ägg istället om du tycker om det.. så gjorde jag å jag gick ner på det.. nu äter jag bröd igen för att jag blir inte mättt annars.. men innan jag blev gravid nu så hade jag inte ätit bröd sen i början på sommaren..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2010-02-14 21:29:33 följande:
    Usch!! Jag är fullständigt värdelös. Tre dagar lyckades jag med den rena kuren sen var jag helt upp i det blå. Känner mig verkligen så misslyckad!! Hur gör folk för att få en balans i vardagen, även dem som inte jobbar som aldrig jobbat?? Väger i detta nuläget ca 70 kg och är bara 1,53 cm så mitt bmi är farligt nära fetma, huu vill verkligen inte väga detta. Tror jag förnekar mycket kommer inte ur den negativa cirkeln, sitter hemma i mina mjukisarmoch blir bara påmind om överflödet då jag måste tränga in fläsket i mina extremt tajta jeans när jag ska till stan eller om jag ska på nåt galej... Sorry behövde bara bli av med lite ur mitt hjärta
    saken är den, att man måste hitta något som fungerar för en själv. Man kommer aldrig gå ner så mycket man vill om man inte har en metod som fungar för just dig. Så är det bara.

Det är därför jag inte dieatar. I alla fall itne slaviskt. Man måste unna sig någon gång ibland. Annars blir man knäpp och det slutar med att det inte funkar...

om det inte går att köra rena kuren, kör pulver två måltider då? Ät middag på kvällen tex.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Tekla78

Jeskan, nu är det inte långt till VUL

Cornelia, det är så jobbigt att känna så... Kan du inte testa en såndär coachande site, typ viktklubben (aftonbladets) eller något? De har oftast experter man kan fråga om det är något specifikt och så får man koll på maten genom att skriva ner och få tips. Har inte provat själv, men har å andra sidan varit i mitten eller strax över mitten av "normalt" när jag tar de där BMI-testerna. Kanske faktiskt ska hoppa in i viktklubben själv nu efter flytt och stök när jag tänker efter. Byxorna börjar bli lite trånga igen...

Annars som Jeskan förespråkar, på GI blir man ju oftast mätt. Här är en till som vägrar tro på dieter. Studier har visat att det egentligen inte spelar någon roll vilken metod man använder utan att det är "mindre kalorier in än kalorier ut" som är det viktiga för viktnedgång. (hoppas du inte tar illa upp och tycker jag mässar, du kanske bara ville skriva av dig...) Kram på dig!

• Cornelia13

Tack vänner, jag har sedan jag la ner ren kur ätit mat och försökt att skära ner på kolhydrater och inte ätit godis och druckit läsk. Egentligen tror jag att det mesta ligger i mitt självförtroende och självkänsla. Har mina mentala problem sen många år tillbaks...

Tekla: Jag tar absolut inte illa upp!

Jakeline: Härligt! Då är han ingen bebis längre  

• Tekla78

Cornelia, skönt. Ja, det brukar väl ofta ligga i självkänsla. Själv känns det alltid som om jag har mindre valkar de veckor jag tränar även om det inte alls syns på vågen Jag känner mig fastare liksom och när det inte skiljer många veckor emellan svängningarna förstår man ju att det sitter i huvudet.

Puh! Jag har gjort lasagne till ett helt kompagni!!! På 1,6kg. Det är till flytten på fredag. Lika bra att bjuda på hemlagat då våra bärare har tagit ledigt från jobbet för att hjälpa oss! Så tacksam! Så vi ska köpa korv med bröd att bjuda på till lunch och lasagne och öl/vin till middag.

Imorgon ska jag till öppna förskolan igen, weeeee Hoppas att det är bra stämning där då och att jag känner igen någon sedan mammaledigheten. Tog en kompdag för att packa, men Ludvig måste ju hur som helst få lite stimulans och det går ju bättre att packa när inte Ludvig är hemma så det ska sambon göra under tiden.

• Miniluvan

Tekla: Lycka till med flytten!

Cornelia: Det är bara att försöka intala dig att det ska gå vägen och att vara medveten om att det tar tid. Kilona försvinner ju inte av sig själv. Själv provade jag viktväktarna för 10 år sedan och det funkade fint för mig. Gick ner 11 kg på 6 mån. Det är ju ganska lagom takt om man vill behålla vikten. Det är bra hjälp om man känner att man behöver stöd och peppning.

♥ Bastian 090615 ♥
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2010-02-19 10:02:26 följande:
    Tekla: Lycka till med flytten! Cornelia: Det är bara att försöka intala dig att det ska gå vägen och att vara medveten om att det tar tid. Kilona försvinner ju inte av sig själv. Själv provade jag viktväktarna för 10 år sedan och det funkade fint för mig. Gick ner 11 kg på 6 mån. Det är ju ganska lagom takt om man vill behålla vikten. Det är bra hjälp om man känner att man behöver stöd och peppning.
    det tyckte jag var ganska snabbt ändå! Kanske vore en idé nu när de finns på nätet... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • MiAmore

Jag lever! Är inte aktiv för fem öre på Fl just nu ska erkännas, men jag försöker kika in lite nu och då iaf.

Här går allt annars på i sin gilla gång. Är numera timantälld även på ett äldreboende i Kävlinge, så nu är jag timanställd på tre ställen. *ler* Bra så man får mycket jobb, men jag är trött på att vara timanställd nu och vill ha ett fast jobb snart.

På onsd nästa vecka ska jag äntligen TATUERA mig! Har pratat i säkert 10 år om att jag vill tatuera mig, och på onsd ska det alltså äntligen ske! Ni som är på facebook; skriv inget om min tatuering där är ni snälla, då det är en hemlis och överraskning för min familj. *ler*

Svar på tråden Här peppas det, del 9