• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore
    Miniluvan: Jag ska ha den på min vänstra överarm. Och där är ju rätt mkt fett och inte så tätt in på benet sas, så jag hoppas att det inte ska göra så ont *ler*

Jeskan: Spännande med inskrivning Vilken vecka kommer du vara i när du ska dit?
  • Åttan
    Miniluvan skrev 2010-03-02 14:08:13 följande:
    Jeskan: Om det är så att de erbjuder dig det är det nog gratis, jag gjorde det med Bastian och nu med lilla pyret, det var gratis. Annars måste man gå till privatklinik och då kostar det jättemycket. Men fråga din bm. Inskrivningen är mest prat runt graviditeten, hur du mår och kost, alkoholvanor och lite blodprov och blodtryck. Det klarar du fint utan sambon. Har du kollat upp med jobbet ang omplacering eller havandeskapspenning, för nattjobb kvalificerar ofta för havandeskapspenning då det sliter på kroppen och du måste vila. Min granne jobbade natt i hotellreception och hon fick havandeskapspenning i tre månader. Det är rätt skönt att ha lite tid hemma och förbereda sig.Jakeline: Varför har din logga försvunnit och ersatts med en ful ruta på min blogg?
    jag var in på sjukhusets hemsida å sedan har jag googlat runt lite om priset.. å för oss som är under 35 i uppsala kommun så kostar det 1500:- att göra KUB testet.. tror inte att vi kommer att göra det.. inte bara för att det kostar.. men jag ska hör med BM på fredag tänkte ja..

Åå vad glad jag blir att du säger att det inte är nått som sambon behöver vara med på.. det tycker inte jag heller då det mest är info riktad mot mig å som jag kan återberätta för sambon sedan.. pratade nämligen med en kompis om detta igår å hon var helt av en annan åsikt även fast jag talade om för henne att M har svårt å komma ifrån jobbet nu när de har mycket å göra.. men det kunde hon inte köpa!
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan

miniluvan--> Just det.. angående det du sa om HP, det hade jag ingen aning om.. jag har ju tänkt på det men tänkt lixom så att det finns nog ingen chans till att jag kommer att få det iom att jag inte har nått fysiskt tungt arbete..  hur gör man då?

• Åttan
    MiAmore skrev 2010-03-02 14:28:22 följande:
    Miniluvan: Jag ska ha den på min vänstra överarm. Och där är ju rätt mkt fett och inte så tätt in på benet sas, så jag hoppas att det inte ska göra så ont *ler*Jeskan: Spännande med inskrivning Vilken vecka kommer du vara i när du ska dit?
    Gick in i V 10 idag..
  • Miniluvan

Jeskan: Prata med din chef om det och även din bm, hon kan skriva ett intyg att det är bra med vanlig dygnsrytm blablabla... typ eller deras läkare på mvc, de skrev ett intyg till mig. Du kan skriva ut ansökningsblankett på fks sida och sen ger du den till din chef att fylla i. Jag gick själv på inskrivningen denna gången, mannen var med första gången men tyckte inte att han behövde vara med denna gången för det rör ju inte honom så mycket, precis som du säger. Det handlar om hur du mår och vad du äter och när du ska komma på återbesök mm.

♥ Bastian 090615 ♥
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2010-03-02 14:08:13 följande:
    Jeskan: Om det är så att de erbjuder dig det är det nog gratis, jag gjorde det med Bastian och nu med lilla pyret, det var gratis. Annars måste man gå till privatklinik och då kostar det jättemycket. Men fråga din bm. Inskrivningen är mest prat runt graviditeten, hur du mår och kost, alkoholvanor och lite blodprov och blodtryck. Det klarar du fint utan sambon. Har du kollat upp med jobbet ang omplacering eller havandeskapspenning, för nattjobb kvalificerar ofta för havandeskapspenning då det sliter på kroppen och du måste vila. Min granne jobbade natt i hotellreception och hon fick havandeskapspenning i tre månader. Det är rätt skönt att ha lite tid hemma och förbereda sig. Jakeline: Varför har din logga försvunnit och ersatts med en ful ruta på min blogg?
    det var något tillfälligt fel med tinypic. nu ser det ut som det ska igen. :)
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Cornelia13

Hej på er!

Har inte heller varit inne speciellt mycket, men jag lever iallafall, fast det vet ni ju om ni följer mig på fb

Angående vikten så har jag inte kommit nån vart, men har dock gjort en drastig sak nämligen anmält mig och en kompis till Tjejvättern! Vi har hela tiden sagt att vi skulle cykla nån form av Vätternrunda och då verkar den mest lämpad så den 12 juni får ni hålla tummarna att jag orkar de 10 milen.

Tekla: Kul att ni trivs!

Jeskan: Vecka 10 redan!!

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
  • Tekla78

Det där med BM kontrollerna tyckte jag var knepigt. Oftast var det snack om hur jag mådde och kontroller på min kropp. Eftersom allt gick så bra hela tiden kände sig sambon ofta ganska överflödig. Klart det är mysigt att höra hjärtljud och gå på ultraljud, men annars tycker jag mannens roll i det hela är ganska påklistrad.

Men det är klart, det är väl om man har värden som inte ser bra ut eller andra komplikationer som det kan vara svårt att återberätta på ett objektivt sätt och dessutom skönt att ha stöd.

Jeskan, v 12 närmar sig med stormsteg! :) Har ni berättat för någon än?

• Åttan

Inskrivningen i fredags gick jätte bra.. alla värden var bra å så.. hon sa inget om min vikt som jag trodde att hon skulle göra.. var bara bra att jag redan hade lagt på mig lite.. har faktist börjat få en mini bebis mage.. Har redan fått en tid till RUL så nu lääängtar vi till den 5 maj... inbillar mig att det inte är såå långt kvar.. Börjar bli lite friskare, men överlever inte utan min kortison spray..  Känningarna som jag har i ryggen var tydligen foglossning.. hoppas bara att det ger med sig så att det inte blir värre å värre ju längre jag går..

Tekla--> ja vi har berättat för rätt så många..  är ju svårt å dölja..

• Miniluvan

Jeskan: Risken är att de blir värre. Jag hade rätt mycket med B och nu är det ännu värre, kan knappt gå vissa dagar.

♥ Bastian 090615 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9