• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Tekla78

Yohooo! Grattis :)

Miniluvan skrev 2010-04-03 19:04:32 följande:
    Halvvägs!!! 140 dagar kvar.
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2010-04-03 10:48:31 följande:
    Alltså en massa "vecka för vecka" tidningar och bilagor :) Så man kunde hänga med hur bebisen utvecklades.Vi trivs jättebra! Det är lite frustrerande att alla kartonger inte flyger upp av sig själva ;) men så snart vi fått upp köket, vi köpt sideboarden och garderoberna kommer platsbrist inte längre vara ett problem. Nu är väl vårt största problem att finansiera alla inköp. Dessutom är det service på bilen, urkoppling av airbag och bilbarnsstol. Sen är det inflyttningsfest (har nog inte delat med mig av min hemlis) och ringar och eventuellt fotografering...Livet är inte lätt alltid... Men ni tar er igenom detta också ska ni se. Martin hade jättesvårt att inse (hur mycket han än försökte) att jag var gravid. Tror det var någon gång i slutet när han själv kunde se och känna sparkar som han började dalta lite med mig. Han försökte sätta sig in, men det är nog ganska svårt som kille tror jag (även om jag tycker man kan ställa det kravet ändå). Sen är det allt det där med graviditetshormonerna... Ibland vill man bara vara besviken på något och då är det lätt att hitta något att vara besviken på sambon på liksom.
    Ja jag tror nog att vi tar oss igenom detta.. eller jag vet det rättare sagt...  vi har ju gått igenom så mycket tillsammans redan så det har ju stärkt oss..

Ååå ringar å ev fotografering...  är det giftemål på gång? GRATTIS så fall.. {#lang_emotions_heart}
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Miniluvan skrev 2010-04-03 19:04:32 följande:
    Halvvägs!!! 140 dagar kvar.
    Grattis..
  • Åttan
    jakeline skrev 2010-04-01 11:01:46 följande:
    jeskan--> kan det inte vara så att han helt plötsligt insett att han ska bli pappa och inte riktigt vet hur han ska tackla det? Du har i alla fall något att skylla på :P hehe. Hoppas dock att det går över snart. 
    Kan så vara... mycket möjligt.. hoppas att det går över iallafall.. ganska så snart.. :-9
  • MiAmore

Hej tjejer! Hur är allt med er? Nu har jag inte varit här på en mindre evighet igen. Jag har inte haft så mycket ork och tid att sitta här sedan jag gick på mitt vikariat. Cyklar fram och tillbaka hela dagarna, och är oftast väldigt trött på kvällarna. Plus, att när jag är ledig är här ju en massa annat att fixa här hemma, som jag inte hinner med när jag jobbar.

Med mig är allt annars bra men nervöst.. Nervöst av två anledningar. Dels så väntar jag på ett samtal från en arbetsgivare i Kävlinge som jag var på arbetsintervju hos för ett par veckor sedan. Dem skulle höra av sig om besked nu efter påsk. Vill SÅ gärna ha det jobbet! Men det jag är mest nervös inför är att min mens är nästan tre dagar sen.. Och att bli gravid nu passar inte riktigt med tanke på att jag väntar besked från en arbetsgivare. Hade inte känts bra att tacka ja till ett jobb, för att sedan bara kort tid efter meddela chefen att jag är gravid och ska ha barn i början på december.. Vill ju dessutom helst inte ha barn i december.. Och, skulle jag vara gravid nu, så skulle det innebära att jag kommer vara i 7:e månaden när vi ska till Spanien, och jag vet inte vad flygbolag säger om passagerare gravida i den månaden? Så jag är väldigt nervös nu. Min mens har inte varit mer än max 1½ dag sen, sedan den blev "stabil" (stabil känns inte som rätt ord, men kan inte komma på något annat ord just nu *ler*)  igen efter graviditeten o amningen.
    Men, skulle det nu vara så att jag är gravid, så kommer jag självklart bli glad ändå. Vi hade ju planerat att börja försöka detta året ändå. Bebisen kommer runt ett halvår tidigare än vi planerat och tänkt oss, men i alla fall.. *ler*

• MiAmore

Har lite blandade känslor just nu.. Jag har haft sk "spagetti ben" hela kvällen, började för lite mer än en timme sedan. Och jag har alltid spagetti ben några timmar-en dag innan mensen kommer. Så det verkar som att det var "falskt alarm", att mensen bara är sen helt enkelt. Anledningen till dem blandade känslorna är att jag vill inte vara gravid nu, av många anledningar. MEN. Jag hade ändå börjat hoppas lite på att jag var gravid, för att även om det inte alls passar just nu, så hade det ändå varit underbart att ha en liten ärta i magen.. Håller er uppdaterade hur det går..

• MiAmore
    Jeskan: Grattis till v.14! Tråkigt att läsa om hur det är mellan din sambo o dig. Hoppas och tror att ni tar er igenom det och att det blir bättre mellan er

Miniluvan: Grattis till att ha kommit halvvägs! Hur känns det?

Milo har inte börjat med att lägga sig på golvet och skrika när han inte får som han vill, men visa humör när han inte får som han vill, har han börjat med. Blir riktigt arg när han inte får som han vill. *ler* Men han är bara arg en kort stund, sådan tur är *ler*
  • Tekla78
    Åttan skrev 2010-04-06 00:15:53 följande:
    Ja jag tror nog att vi tar oss igenom detta.. eller jag vet det rättare sagt...  vi har ju gått igenom så mycket tillsammans redan så det har ju stärkt oss.. Ååå ringar å ev fotografering...  är det giftemål på gång? GRATTIS så fall..
    Jodå, den 24:e smäller det och jag blir Mrs Widö Bara lite drygt två veckor kvar och vi har inte fixat något till innan! Men ska det bli av måste det ske diskret... Konstigt bara att meddela jobbet och alla kompisar eftersom vi inte sagt något innan.

MiAmore, spännande... Vet hur det är detdär med att egentligen inte vilja men samtidigt hoppas.

Åh, chefen var inne med sin lilla 5-dagars bebis idag!!! Fick alldeles ont i magen så liten var den :)

Hur mår ni preggosar? Allt bra med er med graviditetssymptom och annat? Cravings?
Svar på tråden Här peppas det, del 9