• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Saftmedbulle
    NinniNinna skrev 2011-10-08 08:55:26 följande:
    Pimpinella: härlig inställning Glad

Till alla...
    Jag har funderat och tror att det är dags för mig att ta en paus från FL ett tag. Vi är inte många kämpare kvar i tråden nu, men ni ska veta att ni har mina tankar och tummar. Jag tror och hoppas att det kommer att gå bra! Tack för den här tiden och för allt stöd, som har varit oumbärligt under de här jobbiga åren Hjärta Vet inte hur lång pausen blir, så kanske syns vi snart igen... och tills dess så håller jag tummar och tår för många glada nyheter i tråden! Stor kram
    Kram tillbax!
  • mojutten

Ninni, du kommer att bli saknad men jag förstår ditt beslut och du är alltid välkommen tillbaka. Lycka till med allt.
    Många varma kramar

• Pimpinellan

Ninni: jag är inte gammal i tråden,men gammal i försöken så jag förstår dig också. Jag finns här i alla fall om/när du tittar in igen! Lycka till med vad som nu händer under tiden!

Kram!

• Cali

Ninni: Stort lycka till med allt! Manga kramar!

• mojutten

Jag är så arg att jag vill skrika!
    Blev uppringd av RMC nyss, vi står på tur i ivf-kön men sköterskan undrade varför vi inte varit in och lämnat blodproven.
    För att vi inte blivit kallade, därför har vi inte gjort det. För att de har glömt att skicka ut kallelsen!
    Så nu får vi vänta, igen.
    Varför är jag inte förvånad?
    Jag blir så arg och ledsen

• icka76

Mojutten: Nä men va f*n, nån måtta får det väl vara. Kan ni inte få lämna akuta prover? Om det är deras fel får de väl rätta till misstaget. Jag tycker du ska ringa och kräva det, inte f*n ska ni behöva vänta för att dom tabbade sig. nu blev jag oxå arg. Stor kram på dig.

• Pimpinellan

mojutten: Är rmc landstinget eller? I så fall är jag inte alls förvånad. Men vilka prover är det då? Dag 3 och 21 prover ska man ju inte behöva ta inför IVF och röda hund och hiv m.m går ju ta när som helst.

• mojutten

Min man blev väldigt upprörd och ringde upp och skällde lite. Han fick uppenbarligen prata med en väldigt vänlig och medgörlig sjuksköterska som nu ser till att blodproverna blir analyserade direkt.
    Pimpinellan, jag måste uppenbarligen ta ett dag 3 prov och jag är nu helt lägligt på dag 10 ...
    Tyvärr har mitt förra just blivit för gammalt.
    Så nu får vi det första mötet i november, men pga jul och nyår så kommer vi nog trots allt att få vänta till januari innan vi kommer igång, men det är iallafall inte deras fel att min cykel precis krockar med högtiderna.
    Känns trots allt strul skönt att ha kommit fram i kön och att något händer. Nu är det bara att hålla tummarna tills de blir blå att det ger utdelning.

Kram till era alla

• Pimpinellan

Annat via landstinget då  för jag har bara tagit FSH och dag 3proverna en enda gång på alla dessa år och det är nu 4,5 år sen! Men rätt som det är står du där och ska spruta för tiden går snabbt,jag intygar! Glad

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3