• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-11-23 12:36:42 följande:
    Roligt att "se" dig TT och höra att allt går bra. Det är trösterikt ibland att få lite solskenshistorier även om det är svårt att tro att det någonsin kommer att hända en själv.

Tummarna hålls fortfarande Pimpinellan
    Håller med!
  • MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-11-23 18:05:57 följande:
    Ett dygn till...
    en timme i taget... har du testat?
    Väntar tvillingar! 26+1 idag!
  • TantTingeling

Mojutten: Tack detsamma! Hur är det med dig???
    Ja, inte trodde jag heller att det skulle hända mig. Vi hade som ni kanske minns gått vidare och bestämt oss för adoption. Fick medgivande för adoption i mars och blev gravid igen i april, och otroligt nog så har det funkat hittills. Nu blir det forhoppningsvis adoption av ett syskon istället!

Pimpinellan: Härligt!

• Pimpinellan

Åt helvete igen... VARFÖR!? Om det ändå blev bara vanlig mens av det,nu vet man ju att det hann bli nåt. Helvete också,hur ska man orka!? 8 månader gravid måste vara den värsta tortyr man kan gå igenom. Och precis innan jag fyller år och innan jul... Drömde om missfall,sov oroligt och vaknade och blödde. Inte störtflod än,men den kommer ju... Finns egentligen ingen mening forsätta med hemmaförsöken,mina ägg är ju usla. Måste boka klinik,det här går ju inte... Ikväll köper jag nåt gott och moffar hela kvällen. Ska på julmarknad också idag,hade redan bestämt och det brukar vara jättekul så jag går ändå. Orkar inte gråta hela dagen,orkar inte tänka. Om jag börjar tänka bryter jag ihop så mycket att jag aldrig reser mig igen...

• MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-11-24 11:31:25 följande:
    Åt helvete igen... VARFÖR!? Om det ändå blev bara vanlig mens av det,nu vet man ju att det hann bli nåt. Helvete också,hur ska man orka!? 8 månader gravid måste vara den värsta tortyr man kan gå igenom. Och precis innan jag fyller år och innan jul... Drömde om missfall,sov oroligt och vaknade och blödde. Inte störtflod än,men den kommer ju... Finns egentligen ingen mening forsätta med hemmaförsöken,mina ägg är ju usla. Måste boka klinik,det här går ju inte... Ikväll köper jag nåt gott och moffar hela kvällen. Ska på julmarknad också idag,hade redan bestämt och det brukar vara jättekul så jag går ändå. Orkar inte gråta hela dagen,orkar inte tänka. Om jag börjar tänka bryter jag ihop så mycket att jag aldrig reser mig igen...
    Jag sitter här och svär högt... min sambo kommer hem och berättar om klienter till honom som blir gravida till höger och vänster (missbrukare hela bunten) och så finns det individer som inte kunde bli mer lämpade som föräldrar som aldrig får en chans ens...

Det gör ont i hela mig Pimpinellan.... mängder med kramar till dig...  <3
    Väntar tvillingar! 26+2 idag!
  • mojutten

Nej, nej, nej, inte igen. Jag är så ledsen.

Många kramar

Jag finns här att dryfta högt till lågt om du känner att du vill

• TantTingeling

Pimpinellan: Beklagar verkligen!!! Ja, det är extra mkt skit att få mf i anslutning till dagar, eller högtider som är speciella för en, det vet jag av egen erfarenhet. En stor, varm kram till dig! Och en tumme för att det är en sån där elak graviditetsblödning som man ju faktiskt kan ha utan att det behöver vara nåt elände. Även om jag förstår att du är inställd på det värsta så hoppas jag såklart på motsatsen!

• mojutten

Skickar lite kramar till dig i dag med P.

I går var vi på första planeringsträffen inför ivf. Alla prover såg som vanligt fina ut. Läkaren var verkligen riktigt bra och det kommer nog inte att var omöjligt att få trombyl och fragmin iallafall.
    Om mensen kommer som den ska så blir det spraystart på självaste julafton Glad

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3