• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Pimpinellan
    Varning för känsliga och äckelmagade,läs inte resten i så fall!!!

Nu är ni varnade så läs på egen "risk":

Ingen tvekan om missfall. Alla symtom puts väck igår när jag började blöda. Behöver nog inte tveka nästa gång jag blir gravid för nu vet jag att så här mår jag bara då. Svullen på kvällen,molvärk och liksom lättsamma ihopdragningar av livmodern. Har ju inte ens mensvärk när jag har mens ju! Fick ut en liten klump också som med all säkerhet inte var slemhinnerester. Kände när den åkte neråt och kom ut och känner igen typen från tidigare m.f. Väldigt liten dock så jag tror embryot var för litet/slutat utvecklas innan. Ingen syndaflod än,blöder som en "andradag" idag också,mest när jag går på toa. Vill bara få ut allt och börja om även om chanserna är jättesmå... Käkar två rosenrot per dag nu och även munkpeppar. Laddar på för vad har jag att förlora?
    Låg i soffan hela kvällen och käkade bakelse och smörgåstårta-och kaffe. Ingen mer gråt,orkar inte,bara arg! Arg på alla som blir gravida fast de inte vill eller borde...

Kram alla,ni är mer än guld värda!

• Pimpinellan
    mojutten skrev 2011-11-25 09:27:57 följande:
    Skickar lite kramar till dig i dag med P.

I går var vi på första planeringsträffen inför ivf. Alla prover såg som vanligt fina ut. Läkaren var verkligen riktigt bra och det kommer nog inte att var omöjligt att få trombyl och fragmin iallafall.
    Om mensen kommer som den ska så blir det spraystart på självaste julafton Glad
    Du vet att jag tror på dig! Glad
  • mojutten

Jag är ledsen Pimpinellan. Jag hoppas att ni snart får ork att ta er vidare och prova ED. Kanske är det lösningen?

Tack för att du mitt i allt det svarta ändå skickar uppmuntran min väg.

• mojutten

Hej i tråden,

Hur är det med dig Pimpinellan? Jag hoppas att det känns lite lättare och att du mår bättre.

Själv vill jag bara sjunka genom jorden. Fick mens i söndags och idag fick jag någon typ av föraning och tog ett test som var positivt. Inte så att det var världens starkaste streck men likväl är det där.

Jag är så arg att detta var tvungen att hända nu.  Jag skulle få börja spraya på julafton, det skulle bli min lilla julklapp och nu kommer det sannolikt inte att hända. I morgon ska jag in för ett blodprov på RMC. Jag är i allafall glad att jag nu slipper kk, bemötandet i dag var otroligt varmt och de tog mig på allvar till skillnad från alla mina turer med kk.

• Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-12-08 14:04:31 följande:
    Hej i tråden,

Hur är det med dig Pimpinellan? Jag hoppas att det känns lite lättare och att du mår bättre.

Själv vill jag bara sjunka genom jorden. Fick mens i söndags och idag fick jag någon typ av föraning och tog ett test som var positivt. Inte så att det var världens starkaste streck men likväl är det där.

Jag är så arg att detta var tvungen att hända nu.  Jag skulle få börja spraya på julafton, det skulle bli min lilla julklapp och nu kommer det sannolikt inte att hända. I morgon ska jag in för ett blodprov på RMC. Jag är i allafall glad att jag nu slipper kk, bemötandet i dag var otroligt varmt och de tog mig på allvar till skillnad från alla mina turer med kk.
    Usch, vad tråkigt att höra... Skönt att du fick bra bemötande i alla fall!
  • NinniNinna

Mojutten: jag tjuvtittar in ibland (kan inte riktigt lämna gamla tråden) och nu måste jag bara säga att jag är så himla ledsen för din skull. Det bara knöt sig i magen när jag läste det du skrev. Kan inte fatta att detta kunde hända nu, när ni var så otroligt nära IVF. Jag har egen erfarenhet av KK Akut och vet vilket helvete det är. Jag är glad att ni iaf blev väl omhändertagna på RMC, men det är väl egentligen det minsta man kan förvänta sig. Galet egentligen att vi blir förvånade över att få ett bra bemötande...
    Hur har det gått  i dag? Jag vet hur hårda reglerna är, men nu måste de väl göra ett undantag för er och låta er få IVF snart trots det sista mf? Jag håller tummar och tår för att ni får den hjälp ni verkligen förtjänar! Stor kram

Pimpinella: det är sorgligt att läsa att du drabbats av ytterliggare ett mf. Det är svårt att förstå meningen med att vissa ska drabbas så hårt och andra inte ska ha några problem alls att få barn. Jag hoppas att ni finner kraft att gå vidare med ED! Stor kram

Jag önskar Saft och Bulle och alla anda kämpare kraft att orka kämpa vidare! Jag finns här i bakgrunden och hejar på er! Kram

• Saftmedbulle
    NinniNinna skrev 2011-12-09 20:26:23 följande:
    Mojutten: jag tjuvtittar in ibland (kan inte riktigt lämna gamla tråden) och nu måste jag bara säga att jag är så himla ledsen för din skull. Det bara knöt sig i magen när jag läste det du skrev. Kan inte fatta att detta kunde hända nu, när ni var så otroligt nära IVF. Jag har egen erfarenhet av KK Akut och vet vilket helvete det är. Jag är glad att ni iaf blev väl omhändertagna på RMC, men det är väl egentligen det minsta man kan förvänta sig. Galet egentligen att vi blir förvånade över att få ett bra bemötande...
    Hur har det gått  i dag? Jag vet hur hårda reglerna är, men nu måste de väl göra ett undantag för er och låta er få IVF snart trots det sista mf? Jag håller tummar och tår för att ni får den hjälp ni verkligen förtjänar! Stor kram

Pimpinella: det är sorgligt att läsa att du drabbats av ytterliggare ett mf. Det är svårt att förstå meningen med att vissa ska drabbas så hårt och andra inte ska ha några problem alls att få barn. Jag hoppas att ni finner kraft att gå vidare med ED! Stor kram

Jag önskar Saft och Bulle och alla anda kämpare kraft att orka kämpa vidare! Jag finns här i bakgrunden och hejar på er! Kram
    Tack- det värmer!
  • mojutten

Hur är det med dig? Jag har verkligen saknat dig!

Tack för all omtanke. Jag är så glad över att det numer är RMC som tar hand om oss. Det verkar inte som om det blir någon stor katastrof. Jag var in igår för att mäta hCG, det var lågt men positivt, så nu väntar ett nytt test på måndag. Tills dess tar jag progesteron och fragmin även om chanserna för att det är en viabel graviditet är små så tar vi inga risker. Visar det sig vara kört på måndag så innebär det uppenbarligen inte mer än att vi kanske får skjuta upp starten på behandlingen men kanske inte ens det men det skulle vi diskutera om det blir aktuellt.
    Jag är så glad över att de tar hand om mig, inget tjat om att få komma in utan det var en självklarhet.

Jag önskar så klart att det visar sig att det är en graviditet men jag är luttrad och känner mig stärkt över att det inte sabbar våra ivf planer och att vi då kommer att få behandling för att förebygga ännu ett mf. Jag känner mig positiv över det för hitills så har vi ju aldrig provat någonting behandling så kanske finns det en lösning där någonstans.

Nu ska jag bara andas och ta mig igenom de närmaste dagarna tills vi får besked om vad som händer härnäst.

Många kramar

• Pimpinellan

mojutten: tumme för ett hållbart plus eller om det går åt h-vete igen ändå snar IVF!

Kram till alla!

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3