• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Pimpinellan

Tack! Det är så knäppt,andra skulle ju jublat,men inte efter 6 m.f och vid min ålder och alla år vi försökt. Jag önskar jag mådde illa,såna graviditeter är väl i regel säkrare? Har aldrig mått illa.

• mojutten

Du får två tummar och två tår. Jag hoppas verkligen att det räcker. Jag förstår att du har svårt att jubla men förhoppningsvis så kommer det.

Tack för era åsikter. Det är så klart bäst att säga något, känns bara lite svårt ibland och jag vill inte heller ha en massa sympati hur välmenad den än är. Jag vill inte prata om det, iallafall inte med folk på jobbet

• Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2011-11-22 14:50:39 följande:
    Och själv sitter jag här helt skräckslagen,jag blev nämligen gravid detta försök,men om jag fortfarande är det och i så fall hur länge det får fortgå återstår att se. Har inte testat,men jag är aldrig sen och har lite symtom så gravid är jag/var jag. Stenkoll på äl! Chockad trots att jag rent teoretiskt vet att oskyddat sex kan leda till graviditet,men vid min ålder och med min historik trodde jag faktiskt inte det skulle ske igen. Vågar knappt gå på toa,igår var jag 100% säker på att mensen kommit,men inte en droppe. Ska avvakta till imorron om jag inte blöder idag och ringa läkaren. Men jag tror inte jag hinner så långt,hann jag inte sist ju...
    Inga grattis tack,men en liten tumme!
    Du har absolut min lilla tumme!
  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2011-11-22 14:55:04 följande:
    Tack! Det är så knäppt,andra skulle ju jublat,men inte efter 6 m.f och vid min ålder och alla år vi försökt. Jag önskar jag mådde illa,såna graviditeter är väl i regel säkrare? Har aldrig mått illa.
    Inte alls knäppt. Helt naturligt i vår sits. Tyvärr. Roligt att höra att du plussat i alla fall - det SKA gå vägen!
    Tror inte att illamåendet är någon garanti, vad jag vet. Har mått skitilla alla mina graviditeter och inte hjälpte det...
  • MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-11-22 14:55:04 följande:
    Jag jublade vid mitt första plus... vid de andra...nä.
    Jag kämpar fortfarande med att omgivningen är mkt gladare och mer förväntansfull än vad jag själv är..."ooooh tvillingar vad roooooligt"  "mhmm..." Å så kommer det dåliga samvetet..

Jag tror (eller vet... ) att vi har andra referensramar... vi vet hur mycket som kan gå åt helvete..

Kram på dig, det kanske är just det här plusset ni väntat på hela tiden! Vi håller tummarna här. Alla tre. :)
    Väntar tvillingar! 26+0 idag!
  • MCT79

Just ja. ang. illamåendet.  Jag har inte mått särskilt illa alls. Inget alls i andra graviditeter och i denna lite runt v 8-10. Å då har jag ännu högre hormonnivåer iom tvillingar...

Väntar tvillingar! 26+0 idag!
  • Pimpinellan

En antydan till illamående när jag öppnade diskmaskinen med odiskad disk sen igår,men det kanske jag blitt ändå? Jag tror ingenting,jag bara vet att såhär sen är jag aldrig så för tillfället nog gravid. Känsla av mens sen i söndags. Och i torsdags hur tidigt det än låter fick jag ett enormt sötsug-jag som aldrig är sötsugen annars! Gjorde chokladbollar i ren panik och såna gillar jag inte ens. Vi t.o.m missade sex på självaste äl-dagen. Maken fick inte till det efter 3 tidigare gånger,trött o gammal vet ni... Nåja,vänta och se. Bättre blöda nu om det ändå ska gå åt skogen. Och vi som precis bestämt oss för FET i feb.! Nu skjuts allt upp...

Jag jublar när jag fött barn-oavsett när det nu blir!

Tack tjejer för att ni finns!

• TantTingeling

Kikar in ibland (man vill ju hålla lite koll på er ;), och ser att det händer saker här.
    Pimpinellan: Jag vet att du inte kan vara glad eller slappna av (det kan inte jag heller, trots att jag är långt gången) men jag håller tumme och tå för dig! Jag mådde inte ett skvatt illa i början, och jag är efter 5 mf fortfarande gravid, nu i v. 33 (!). Så symtom eller inte är ingen garant för någonting, det är högst individuellt. Vi hade inte heller sex på ÄL dagen, utan dagen innan och dagen efter. Det är viktigare att ha sex dagen innan, de små simmarna rantar ju runt lite och det tar ett tag innan de har simmat upp till ägget.

• mojutten

Roligt att "se" dig TT och höra att allt går bra. Det är trösterikt ibland att få lite solskenshistorier även om det är svårt att tro att det någonsin kommer att hända en själv.

Tummarna hålls fortfarande Pimpinellan

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3