• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Pimpinellan
    mojutten skrev 2012-01-10 10:56:26 följande:
    Det nya året har inte börjat bra. Sitter på KK nu då förra veckans cytotecbehandling endast resulterade i jävligt onda sammandragningar men ingen abort.
    Vill verkligen att detta ska få ett slut nu.

Pimpinellan, har ni hört ngt?
    Tyvärr är det ju så med Cytotec att det bara funkar på 60% första gången. Jag fick ta 2 omgångar och ända satte det inte igång förrän sent på natten många timmar efter jag tatt pillren. Usch,jag vet hur du mår,men det löser sig  på nåt sätt! En omgång till kanske,vad säger läkaren?

Jag har inte vågat läsa mejlen... Så van med motgångar så jag förväntar mig ett nej eller så hårda villkor att vi inte uppfyller dem. Men vi tryckte på att vi var gifta-ett plus i katolska länder- att vi är rika och bor på landet. Kanske nåt av det "lockar" dem. Åldern uppfyller vi med näppe,gränsen brukar vara 45 på kvinnan,maken är ju 46.
  • icka76

Mojutten: Nej, men fy vilket elände. Hoppas att du får ordning på det nu så ni kan påbörja IVF- behandlingen snart. Håller tummarna.

Saft o Bulle: Åh, grattis till lyckat VUL. Du har mina tummar att det ska hålla hela vägen in till mål.

• mojutten

Tack alla.
    Lite tur i oturen, kroppen verkar ta hand om resterna själv. Vul igår visade att hinnsäcken krympt så antagligen kommer inget att hända utan om det finns kvar rester sen så kommer det nog ut med nästa mens.
    Så nu är det bara att vänta igen och det är vi ju experter på.

Jag hoppas på positivt svar Pimpinellan. Ta tjuren vid hornen!

• Den lilla M

hej på er hårt kämpande tjejer , brukar kolla in här då o då för att försöka få lite styrka.

Några av er känner säkert igen mig från andra trådar. Jag har haft 4st MF hittills och  är nu gravid igen i vecka 5+0. Tror (är ganska säker) dock att MF nr 5 är på G. Mina symptom (växtvärk och ömma bröst) började försvinna i lördags efter att ha varit ganska påtagliga i 3dagar. Det är precis så här mina MF brukar börja så hoppet är inte stort.

Men är super glad att läsa om några fantastiska solskenshistorier här inne, gör mig varm inombords.

En stor kram till er alla

//Lilla M 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • mojutten

Lilla M, jag hoppas innerligt att du har fel och att det är en liten egen solskenshistoria som du bär på.

• Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-01-11 13:38:38 följande:
    hej på er hårt kämpande tjejer , brukar kolla in här då o då för att försöka få lite styrka.

Några av er känner säkert igen mig från andra trådar. Jag har haft 4st MF hittills och  är nu gravid igen i vecka 5+0. Tror (är ganska säker) dock att MF nr 5 är på G. Mina symptom (växtvärk och ömma bröst) började försvinna i lördags efter att ha varit ganska påtagliga i 3dagar. Det är precis så här mina MF brukar börja så hoppet är inte stort.

Men är super glad att läsa om några fantastiska solskenshistorier här inne, gör mig varm inombords.

//Lilla M 
    Du har mina tummar jättehårt!
  • TantTingeling
    Den lilla M skrev 2012-01-11 13:38:38 följande:

//Lilla M 

Hej Lilla M. Hoppas att du har fel i dina känningar! Om det är solskenshistorier du är ute efter så kolla plustråden, tyvärr är det nästan ingen aktivitet där, men det är där alla som blivit gravida i denna tråd hamnat. Det är dock lääääänge  sen de fick sina bebisar så de hänger inte så mkt där längre. Men där har du ett gänt solskenshistorier!
  • Pimpinellan

Ingen kvar...? Bytt namn,gått ur hela F.L,kvar som er själva,men inte skrivit?

Här är det nervöst eftersom jag är 100 på att jag är gravid,men jag småblöder sen en vecka och nu har det ökat lite så jag tror inte på nån fortsättning. Inte testat,blir bara ännu mer hysterisk då och jag måste vara lugn. Det längsta jag kommit dock på nästan 4 år. Jag tror på rosenrot,jag blir ju inte gravid så här ofta annars!

• Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2012-02-03 20:30:43 följande:
    Ingen kvar...? Bytt namn,gått ur hela F.L,kvar som er själva,men inte skrivit?

Här är det nervöst eftersom jag är 100 på att jag är gravid,men jag småblöder sen en vecka och nu har det ökat lite så jag tror inte på nån fortsättning. Inte testat,blir bara ännu mer hysterisk då och jag måste vara lugn. Det längsta jag kommit dock på nästan 4 år. Jag tror på rosenrot,jag blir ju inte gravid så här ofta annars!
    Jodå, jag är kvar... Hoppas du är gravid och att det går vägen! Själv är jag i v. 11... har aldrig tidigare gått så här långt, så jag hoppas och bävar...
  • Pimpinellan
    Saftmedbulle skrev 2012-02-04 10:55:23 följande:
    Jodå, jag är kvar... Hoppas du är gravid och att det går vägen! Själv är jag i v. 11... har aldrig tidigare gått så här långt, så jag hoppas och bävar...
    Man bävar nog tills man fött en bebis tror jag! Men v.11 är långt du,hejja på! Glad
    Tyvärr blöder jag färskt nu om än inte mycket. Kräver dock binda,mycket molvärk mellan varven,men inte "missfallsont". Nåja,det går som det går,jag är mest förvånad att jag ö.h.t kunde bli gravid och komma så här pass långt! 6+4 är rekord med ett levande foster.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3