• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • LuPeRo
    mojutten skrev 2011-12-28 13:54:28 följande:
    Tack för tummarna men det gick inte denna gång heller.
    Skickar stora varma kramar Gråter
  • mojutten

Tack.
    Det känns hopplöst. Vår läkare tror att ivf ska vara lösningen, att kunna välja ut ägg som delar sig och ser friska ut. Jag är skeptisk, men är villig att ge det en sista chans.
    Vi har redan nått botten så det kan inte bli värre.

• JD79

beklagar MojuttenSkäms hoppas du plussar snart igen och att det stannar..

själv har jag några missfall i bagaget, ska på utredning nu den 17 jan men såg att det är samma dag jag ska ha min mens! kanske inte så bra om de ska undersöka mig, kanske är bättre att flytta fram min tid en vecka??
    för de kan väl inte göra vul om man blöder eller??

Göteborgare
  • TantTingeling

Mojutten: Värt ett försök är det ju om ni känner att ni orkar och vill.  Nån gång ska det väl ändå gå vägen för er - det hoppas jag iaf innerligt på! Kram!

• MCT79
    mojutten skrev 2011-12-29 13:12:07 följande:
    Tack.
    Det känns hopplöst. Vår läkare tror att ivf ska vara lösningen, att kunna välja ut ägg som delar sig och ser friska ut. Jag är skeptisk, men är villig att ge det en sista chans.
    Vi har redan nått botten så det kan inte bli värre.
    Det jag fick höra efter 5:e missfallet var att par med upprepade missfall men som lyckas bli gravida på egen väg har stor chans att lyckas med IVF.
    Har inte sett några siffror på det dock... men det verkar ju som fler läkare tror/vet det då!

Kraaam på dig!
    Väntar tvillingar! 31+2 idag!
  • Pimpinellan
    mojutten skrev 2011-12-28 13:54:28 följande:
    Tack för tummarna men det gick inte denna gång heller.
    ))/#¤¤#DGJ%/&GHHYTuuyui&5#"#¤/uhuhf

Ja,det säger väl allt. Stor tröstkram!!!
  • Saftmedbulle

Nu börjar nojjandet på riktigt... v. 6... några små bruna flytningar... Hmm, jaa... varför skulle det gå den här gången, när det har skitit sig tidigare? Man är väl lite skadad kan jag tänka :(

• MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-12-30 21:39:09 följande:
    Nu börjar nojjandet på riktigt... v. 6... några små bruna flytningar... Hmm, jaa... varför skulle det gå den här gången, när det har skitit sig tidigare? Man är väl lite skadad kan jag tänka :(
    Jag hoppas du har feeeeeeeel! Har du något VUL inplanerat?
    Väntar tvillingar! 31+3 idag!
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-12-30 22:13:30 följande:
    Jag hoppas du har feeeeeeeel! Har du något VUL inplanerat?
    VUL 9/1... Det är väl bara små flytningar... tänker jag mig. Men läskigt är det (försöker att hålla huvudet kallt...) - har ju tyvärr inga positiva erfarenheter av graviditeter så här långt. Alla skriver alltid att "jodå, det är vanligt med små bruna flytningar och det gick bra för mig, bla, bla, bla... men... usch fy sjutton, varför kan man inte bara spola fram tiden till typ v. 18 eller nåt? Tack för pepp i alla fall - det behövs! Gott nytt år!
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-12-31 10:36:10 följande:
    VUL 9/1... Det är väl bara små flytningar... tänker jag mig. Men läskigt är det (försöker att hålla huvudet kallt...) - har ju tyvärr inga positiva erfarenheter av graviditeter så här långt. Alla skriver alltid att "jodå, det är vanligt med små bruna flytningar och det gick bra för mig, bla, bla, bla... men... usch fy sjutton, varför kan man inte bara spola fram tiden till typ v. 18 eller nåt? Tack för pepp i alla fall - det behövs! Gott nytt år!
    Jag vet precis. Jag har inte heller någon bra erfarenhet av flytningar. Rosa, röda som bruna. Det har aldrig funkat. Förrän denna grav. Fick ju en stoooor brun/röd flytning... och allt gick bra... Så bevisligen KAN det göra det också.

Men jag förstår precis hur dina tankar går!  Kram!!
    Väntar tvillingar! 31+4 idag!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3