• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Från svart til vitt
    Fru KM skrev 2011-04-05 10:37:58 följande:
    Har kikat runt lite och detta hittade jag,
    www.minhemlangtan.se/products.php?category_id...
    rek verkligen romantiska hem och deras nya bok Lev vackert. Finns på samma länk.

www.meandmyhome.se/se/art/boken-lantlig-charm...
    osäker på om den finns i lager dock.

Stilrent & romatiskt hittar jag dock inte...
    Åh tack för länkarna, det blir toppen

~*♥ Störst av allt är kärleken ♥*~
  • Från svart til vitt

Jag är ute efter en hissgardin men vet inte riktigt var jag ska köpa den (via webben).

Ska jag köpa genom ett postorderföretag typ ellos, jotex eller dyl. eller ska jag lägga några kronor xa och köpa genom någon inredningsbutik.

Vad tycker ni?

Jag vill ha en vit i denna stilen, inte så där "hel slät" 

Bilden är lånad från Google.se
  • Anbe

Mitt enkla köksprojekt blir nog ett jätteprojekt.
    Pratade på det i helgen och kom fram till att vi nog ska slå ut väggen in till vardagsrummet för att få mer nytta av kaminen vi ska sätta in. Jag  gillar det skarpt men måste nu tänka om eftersom rummen kommer att bli ett....hmmm....nu blir det ju tak och golvbyte även i köket. Några förslag på fint golv och väggar.Kan tänka mig både tapet och panel på väggarna.
    Ska bli kul att göra om,nackdelen är att det inte blir påbörjat från efter semestern.

• MaLevi
    Från svart til vitt skrev 2011-04-12 13:56:18 följande:
    Jag är ute efter en hissgardin men vet inte riktigt var jag ska köpa den (via webben).

Ska jag köpa genom ett postorderföretag typ ellos, jotex eller dyl. eller ska jag lägga några kronor xa och köpa genom någon inredningsbutik.

Vad tycker ni?

Jag är oxå nyfiken på en hissgardin, 120 cm i shabby-chic känsla....
    Vit med något roligt/härligt citat vore kul. Det ska sitta i vår nya farstu.

Sen behövs det en sittmöbel samt förvaring i en liten möbel, allt i ett om man säger så. Kanske 1-2 personer som kan sitta på den samtidigt. Har två barn som säkert kommer att slåss om de inte kan sitta båda Skrattande

Någon som vet var jag ska börja leta??? Tips??
    ~ Vänner är familjen du själv väljer ~
  • Black Lady
    MaLevi skrev 2011-04-14 21:05:02 följande:
    Jag är oxå nyfiken på en hissgardin, 120 cm i shabby-chic känsla....
    Vit med något roligt/härligt citat vore kul. Det ska sitta i vår nya farstu.

Sen behövs det en sittmöbel samt förvaring i en liten möbel, allt i ett om man säger så. Kanske 1-2 personer som kan sitta på den samtidigt. Har två barn som säkert kommer att slåss om de inte kan sitta båda Skrattande

Någon som vet var jag ska börja leta??? Tips??
    Textilboden.se har jättefina gardiner med olika tryck och modeller, har handlat flera par därifrån själv

En bra sittmöbel med förvaring skulle jag med behöva då jag vill slänga ut den eländiga furusoffan vi har nu i hallen!
    (¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MaLevi
    Fru KM skrev 2011-04-20 14:50:59 följande:

Ang sittmöbel med förvaring. Vet inte om det är nåt sånt här ni tänkt men denna har vi i hallen. Dock gamla modellen utan facken. Gillar denSkrattande

Bild från Jysk, jysk.netset.se/

Det är precis en sådan som jag letar efter =) TACK!!!
    ~ Vänner är familjen du själv väljer ~
  • Från svart til vitt
    Från svart til vitt skrev 2011-04-12 13:56:18 följande:

Vad tycker ni?

"Puffar lite" Vill ju så gärna ha lite åsikter
  • småvildar

ah nu hittade jag er jag har inte kanske så shabby hem, mer lantligt kanske men tänkte att det är nog här jag hör hemma jag var med i en vita hem tråd här på familjeliv för ca 3-4 år sedan (men då hette jag lillvilda )men så försvann en del av det gänget så hade jag fullt upp med annat ett tag. Nu känns det som dags igen hoppas jag får hänga på.
    Jag har en blogg. http://lillagronahuset.blogspot.com/ som handlar om min familj, trädgård och renovering. Denna ständiga renovering som vi håller på med i vårt hus Glad men det tar sig. sakta men säkert börjar det likna precis det hem vi vill ha. vi har ett hus från 1947 som blivit renoverat i dvs olika stilar under åren.
    Nu är det vitt vitt för hela slanten men lite inslag av grått och beige. Jag är svag för gamla material, slitna grejor, saker med själ. Allt som åldras vackert.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14