• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • småvildar
    Fru KM skrev 2011-05-03 14:42:35 följande:
    Välkommen hit, klart du hör hemma här:)
    Ska kika in på bloggen din:)

Min blogg:
    rustikcharm.blogspot.com
    tack tack. Jag tittade förbi hos dig, på din blogg. så fin! det är roligt att inspireras av andra tycker jag. Så fort jag har tid och möjlighet så kör jag min bloggrunda med vita hem och inspireras.
  • Lilla Kullan

Oj! Här har jag inte varit på flera månader. Man hinner ju inte med allt.
    Ser att det är nya här också, fast jag själv känner mig som ny just nu.Flört
    Hoppas att ni mår bra, alla här i tråden. Får se om jag hinner med att vara här lite oftare.
    Stina

• nemo08

God afton!
    Och hej på dig Stina, det var länge sen!
    Kikar in då och då men nu är ju vår och sommar på ingång så nu blir det väl mer uteaktivitet än att sitta inne.

Har ni förresten sett att IKEA får in mer och mer vitt och lantligt nu- me like Solig, till humana priser dessutom.
    I bloggvärlden (inom shabby/lantligt) verkar många vara förskolelärare/pedagoger, så även jag, är lite nyfiken på om "alla ni här i tråden" också jobbar inom det eller vad pysslar ni med till vardags?

Nu ska jag kika in hos FruKM's och småvildarna's bloggar! Ha en trevlig kväll!

• småvildar

Hej hej nemo08 jag är förskollärare!  Det är lite underligt att en yrkeskategori är så överrepresenterad inom bloggvärlden. Vi är verkligen många lärare/förskollärare/ pedagoger. Undra hur det kan komma sig.

• Birks och Kalles mamma

Hej! Jag är också här och kikar och letar efter vita tråden. Numer har de ju bloggar allihop som jag följer via bloglovin. Kul att se dig i alla fall.

• småvildar
    Birks och Kalles mamma skrev 2011-05-06 08:44:01 följande:
    Hej! Jag är också här och kikar och letar efter vita tråden. Numer har de ju bloggar allihop som jag följer via bloglovin. Kul att se dig i alla fall.
    har ni någon blogglista från er som är med i tråden?  jag vill gärna spana runt i era bloggar. Inspiration är ju alltid bra.
    Här sker det mest saker utomhus om dagarna. Den påbärjade renoveringen i köket har som avstannat men jag har iallafall fått upp mina drivvedshyllor men nu ska jag bara klura ut vad ska fylla dom med. I övrigt är jag mest ute med barnen och påtar i trädgården när jag inte jobbar.
  • Birks och Kalles mamma

Jag har en hel drös men enklast är att titta på Bloglovin.com och söka på heminredning. Du hittar de flesta av de namn du känner igen på topplistan. Julias vita drömmar. Hedvig och jag. Jordgubbar och mjölk, Me and Alice, Humlebacken mfl Många av dem uppdaterar bara ibland så Bloglovin är mitt hetaste tips.

• nemo08

Jag har inte" fattat" bloglovin- fastän jag har den på min blogg men jag använder inte den själv- jag har mina favoriter på min blogglista på min blogg, där ser jag när det kommer nya inlägg hos mina bloggfavvisar Solig. Min favoritblogg är bla Fyra årstider- och så Julias vita drömmar som Birks och Kalles mamma skrev! Finns så många!!

• Birks och Kalles mamma

Nemo. Jag gillar Bloglovin för att man bara bläddrar mellan alla nya inlägg utan att behöva klicka in sig på varje URL. I nederkanten på varje blogginlägg finns en lite nästa knapp som gör att man hoppar till nästa nya inlägg från en helt annan blogg. I inställningar lägger jag in vilka bloggar jag vill prenumerera på. När jag sedan loggar in får jag en lista med de senaste inläggen av mina favoritbloggar När jag läser klickar jag mig framåt med knappen i nederkant.

• nemo08

Ahh okay det klarnar upp lite iallafall- kanske skulle göra ett försök och använda den, smidigt och få en sådan bra översikt över alla bloggarna! Nu får jag "klicka runt som en galning" mellan bloggarna fast i ärlighetens namn så funkar det finfint det med- mysigt att se hur alla har det i 'bloggvärlden'- ja inredningsmässigt Solig Själv gillar jag både modern och lantlig stil (det har blivit så eftersom mannen inte delar min stil fullt ut hehe).

www.ullvi32.blogspot.com

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14