• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Det ljusa livet på landet

Ni kan se bilder i min blogg, har shoppat lite nya shabby saker.

En dag i taget.. Sweetncute.se
  • Hallon4

Tycker ni att man ska putsa silverfat mm som blivit svart och missfärgat, eller är det mer "rätt" att ha dem lite oputsade?
    Jag har ett stort ljusfat och ett lite mindre som är så där lite matt och missfärgat.
    Eller ska jag ta fram silverputsen?

• Det ljusa livet på landet
    Hallon4 skrev 2011-01-21 18:40:46 följande:
    Tycker ni att man ska putsa silverfat mm som blivit svart och missfärgat, eller är det mer "rätt" att ha dem lite oputsade?
    Jag har ett stort ljusfat och ett lite mindre som är så där lite matt och missfärgat.
    Eller ska jag ta fram silverputsen?
    Jag har med ett som e sädär grådaskigt. Men jag tycker de e snyggt, ser "gammalt" ut. Har med blockljus på mitt.
    En dag i taget.. Sweetncute.se
  • onoff

Hoppsan, råkade skicka iväg inlägget lite för fort...

Som sagt så ska vi börja renovera vårat kök och det blir en enkel renovering. Luckorna ska vi lämna in hos en målare som ska ta bort plastfilmen på alla skåpluckor och spraymåla dom vita. Vi kan behålla handtagen om vi vill, men jag tror att jag vill ha nya..?

Bänkskivorna ska bytas ut, och hela diskbänken och blandaren. Och kaklet ska väck och även fläkten ska vi köpa ny. Alla vitvaror blir kvar, har inte råd att köpa nya.

Tipsa mig om vad som kan bli snyggt!!! Bild finns inne på bloggen: sickansmamma.bloggplatsen.se

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14