• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring
    airamanna skrev 2010-11-11 10:15:51 följande:
    beingboring skrev 2010-11-11 09:28:14 följande:
    Tack vännen. Känns lite bättre idag även om det fortfarande är jäkligt orättvist.. Nu vill jag mest bara att mensen ska komma så jag slipper gå här och vänta. Suck. Sen blir det till att shoppa loss på ÄL-stickor igen. Fattar inte varför det inte vill ta sig?

Kramar tillbaka och tack för stödet Hjärta
    Hej vännen, skönt att det är bättre idag.... att det inte bara är dalar i känslorna utan att de kan ta sig uppåt också. Själv har jag lagt ner stickor och räknande, dels för att jag har en ådra av kontrollfreak och höll på att bli knäpp och det slog mig just att jag tror det kanske även är lite av en skyddsmekanism, har man inte försökt tillräckligt kan man inte bli lika besviken om det inte funkar...

Men snart ska det funka för oss, det är inte mer än rätt!!! 

kramar 
    Och idag kom mensen! Lika bra det känner jag. Känner mig faktiskt inte särskilt ledsen över det utan tog nog ut den mesta ledsenheten i onsdags. Skönt det. Nu är det nya tag som gäller... igen. Hehe.

Jag förstår precis hur du tänker med stickor och räknande. För mig är det nog en skyddsmekanism att börja med stickor och annat. Jag är ju också något av ett kontrollfreak och då det här utan tvekan är en situation där man inte har särskilt mycket kontroll försöker jag nog ta tillbaka den genom att göra upp en liten plan. På det sättet får jag något nytt att planera och ta mig igenom ledsenheten och se framåt istället. Så har det fungerat den här gången iaf. Så nu har jag köpt ÄL-test och rosenrot och börjat käka. Freak var det..

Jag har bara provat ÄL-test två ggr tidigare. En gång efter MA:t för att se att ÄL hade kommit igång och denna gång efter cellförändringarna, av samma anledning. Det här blir första riktigt ÄL-test försöket.

Nu blir det till att lyssna på
    ">

If you're gonna be dumb, you better be tough, When you get knocked down you gotta get back up.. Försöka vara dum nog att låta bli att tänka och se framåt igen. December då jävlar! Eller hur?

Trevlig helg till er alla! Kramar!
  • beingboring
    Isabellee skrev 2010-11-11 11:24:12 följande:
    Hej allihopa! Var ett tag sen.

Hoppas det tar sig för er snart!

Jag själv plussade för två dagar sedan och vet inte vad jag ska tro.
    Som jag skrev innan så var min sambo otrogen mot mig. Så detta var ju inte det bästa tillfället. Arg på mig själv som var så klantig! Nu hoppas jag inte att någon tar illa upp som försöker. :$

Ska i alla fall på inskrivning den 18/11 :)
    Grattis Isabellee! Förstår att det är knepigt men säger grattis till ditt plus! Önskar dig all lycka!

Hjärta
  • Isabellee
    beingboring skrev 2010-11-12 12:29:48 följande:
    Grattis Isabellee! Förstår att det är knepigt men säger grattis till ditt plus! Önskar dig all lycka!

Hjärta
    Tack så mycket!
    Vi försöker få förhållandet att fungera. Så antingen blir detta jätte bra eller så.. aa :P
    Hoppas bara lill*n vill stanna denna gång :) Hjärta
  • beingboring

Alltså, nu har jag ringt till tre olika gynekologmottagningar för att försöka boka tid för en rutinkontroll. Jag skulle vilja att någon kollade ordentligt på mig hur allt ser ut efter upprepade MA-behandlingar, skrapning, cellbehandling, cysta men det är tamigfan skamligt omöjligt. Alla tre har varit så uppbokade att de inte ens kan boka in mig, Jag får vänta till i februari och ringa igen är det närmaste jag kommit en bokning..

Ni som bor i Sthlm, några tips? Ska man vara tvungen att åka till akuten? Jag menar det är ju inte akut men jag skulle känna mig mycket tryggare om någon kunde säga att allt verkar fungera som vanligt igen och att jag inte ska oroa mig för det iaf..

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-11 12:18:21 följande:
    Tack vad ni alla är gulliga, vi har ju hoppats sen dem 1/3 då jag födde flickorna, ska till minneslunden idag och berätta för dom att dom ska få ett syskon som dom gärna får vaka över. Tror att dom är med oss hela tiden. Vi fick bilderna av bröllopsfotografen här för ett tag sen och när prästen tände vigselljuset så var det två lågor på det som han var tvungen att släcka med fingrarna då den dom inte ville bli utblåsta. Tror det var dom som ville vara med fotografen lyckades fånga lågorna på bild Sexa på och njut, håller tummarna för er alla! Kramar
    Du har varit saknad sommarbebis 2010. Stort grattis till ditt plus. Tycker att er berättelse om ljusen är fantastisk. Klart att det var flickorna!
  • bomullshuve

Vill bara berätta att vi var på RUL idag och det fanns en bebis där som var lagom stor och verkade leva gott. Dock var den inte så samarbetsvillig och ville definitift inte visa upp sig på de privata delarna så vad det blir vet vi inte. Vi fick dock en ny tid för UL i december, och då hoppas vi på en samarbetsvillig bebis.

• mammiz83
    bomullshuve skrev 2010-11-12 15:45:51 följande:
    Vill bara berätta att vi var på RUL idag och det fanns en bebis där som var lagom stor och verkade leva gott. Dock var den inte så samarbetsvillig och ville definitift inte visa upp sig på de privata delarna så vad det blir vet vi inte. Vi fick dock en ny tid för UL i december, och då hoppas vi på en samarbetsvillig bebis.
    Åh vad roligt! blir alldeles varm i hjärtat!

beingboring; december är baske mig vår månad!!!!
    längtande själ
  • sommarbebis 2010

Tack bomullshuve!

Vad mysigt att få se det lilla miraklet, jag har fått tid för VUL och inskrivning den 2/12, ska ha samma BM den här gången, hon är helt underbar, jag behövde inte ens nämna att jag ville ha ett VUL så hon bokade in det som en självklarhet.

Var till minneslunden idag (barnkullen) och ställde två stora röda rosor i busken som är i minneslunden, nedanför tände jag ett varsitt ljus och sen fick de en varsin liten änglanalle med vingar och derras namn på. Det är skrämmande många ljus och nallar på minneslunden. Många som saknar sina barn...

• airamanna
    beingboring skrev 2010-11-12 12:28:16 följande:
    Och idag kom mensen! Lika bra det känner jag. Känner mig faktiskt inte särskilt ledsen över det utan tog nog ut den mesta ledsenheten i onsdags. Skönt det. Nu är det nya tag som gäller... igen. Hehe.

........
    skönt att du ser framåt, hoppas du får en fantastiskt härlig helg!! 

du får rapportera på rosenroten sen... kanske kan va nått :)

många kramar!!! 
  • airamanna
    Åh så härligt!!! Hjärta