• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2010-11-15 07:56:20 följande:
    God morgon ladies!

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro... har BIM idag, tog ett rfsu test imorse, där var ett väldigt svagt streck, som  syntes bäst inte efter 5 min som man ska vänta men efter ca 12-15 minuter, men det syntes... men vågar inte hoppas på något alls... det känns som att det tog för lång tid för det att synas och jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.... har bestämt mig för att vänta och se om det kommer någon tant röd under dagen och har hon inte kommit imorgon ska jag testa igen. 

vilka gravtest tycker ni är bäst? funderade på att köpa ett CB...

Kramar 
    Jag testade vad jag tyckte negativt med rfsu dagen innan jag använde cb digital för där står det om du är gravid eller ej så du slipper sitta och tolka streck.
    Håller tummarna för dig!!

Kramar
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-15 10:34:28 följande:
    Jag testade vad jag tyckte negativt med rfsu dagen innan jag använde cb digital för där står det om du är gravid eller ej så du slipper sitta och tolka streck.
    Håller tummarna för dig!!

Kramar
    Tack för tummarna :) just nu sitter jag och är jättekissignödig men vill inte gå dit och upptäcka att mensen kommit... är helt nojjig... vill så gärna att det ska ha tagit sig, samtidigt som jag inte vågar hoppas på något alls...

kramar till dig med!! 
  • sommarbebis 2010

Du ska se att mensen inte kommer nu på ett X antal månader Jag vill ju att nån mer ska få en Juli-bebis nästa år som jag kan få följa
    Köp ett CB digital och testa med imorgon Hjärta

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-15 11:21:37 följande:

Du ska se att mensen inte kommer nu på ett X antal månader Jag vill ju att nån mer ska få en Juli-bebis nästa år som jag kan få följa
    Köp ett CB digital och testa med imorgon Hjärta

Den kom inte nu iaf, var tvungen att kissa, höll på att explodera... Glad 

ja sällskap på vägen hade varit kul, alla mina vänner var sällskap på  vägen förra gången och har små ljuvliga skruttar nu, så nu blir jag rätt ensam verkar det som... men jag har många att fråga om råd Hjärta

nu ska jag och sambon åka och titta på ett hus... som vi förhoppningsvis "behöver" nu  

• sommarbebis 2010

Vad mysigt! Lycka till med husjakten och jag hoppas att det blir ett plus imorgon...

Kramar

• mammiz83

Idag började jag få spottings, vilket brukar betyda att tant röd kommer i all sin prakt inom ett par dagar. Alltså hade vi inte naturen på vår sida den här gången heller....
    Rynkar på näsan
    Men å andra sidan betyder ju det att det snart är dags att börja knapra tabletter inför stundande FET.
    Glad

Jag visste ju att sängkammarförsöket egentligen var ett long shot med pluttesmå odds, men man kan ju inte låta bli att hoppas lite ändå!

längtande själ
  • sommarbebis 2010
    mammiz83 skrev 2010-11-15 15:21:25 följande:
    Idag började jag få spottings, vilket brukar betyda att tant röd kommer i all sin prakt inom ett par dagar. Alltså hade vi inte naturen på vår sida den här gången heller....

Men å andra sidan betyder ju det att det snart är dags att börja knapra tabletter inför stundande FET.
    Glad

Jag visste ju att sängkammarförsöket egentligen var ett long shot med pluttesmå odds, men man kan ju inte låta bli att hoppas lite ändå!
    Hoppas på att det int eär tantröd som är på intågande...

Kramar
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-13 15:46:36 följande:
    Spännande! Det är ju inte alls långt kvar, så då kanske ni är gravida innan årets slut om allt går som det ska Hjärta

Håller tummar å tår allt vad jag bara kan!
    Tackar :D - det behövs!
    kram! Hjärta
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-14 14:16:47 följande:
    Tack! Har dock fått för mig nu att jag är skengravid, men längtar till VUL 2/12 då vet jag hur det ligger till, det känns på nåt sätt för bra för att vara sant..
    Så klart du inte är! Hoppas tiden går snabbt till den 2 dec! kram!
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-11-15 07:52:18 följande:
    Spännande, spännande!! Håller tummar och tår!!
    Tackar! Kram!Hjärta