• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-11-04 21:11:14 följande:
    Hej och tack för allt pepp, alla finingar!! Hjärta

Väljer att hantera den här månadens nederlag väldigt moget; med en sockerchock!!
    Godis är gott när man är ledsen..
    Blir träning igen imorgon för att reglera lite dock..

Tack för att ni finns!

Många, långa, varma kramar!
    massor med kramar tillbaka!
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-04 22:27:17 följande:
    mamaobabba: ibland är socker det enda som kan trösta...

xperia: japp, har nedreglerats 2 gånger med suprefact-sprutor. du kan absolut rucka på tiden en halvtimme, det gör ingen som helst skillnad. det skulle faktiskt kunna diffa ett par timmar utan att det alls påverkar resultatet.
    åh - det låter ju jättebra! Kanske man kan sluta noja för det då...Hur är det med förvaring? Är det ok om man har det rumstempererat? Ska resa bort nästa helg och vet inte om det finns minibar på hotellet..

kram!
  • mammiz83
    Xperia skrev 2010-11-04 23:09:05 följande:
    åh - det låter ju jättebra! Kanske man kan sluta noja för det då...Hur är det med förvaring? Är det ok om man har det rumstempererat? Ska resa bort nästa helg och vet inte om det finns minibar på hotellet..

kram!
    Sprutorna kan förvaras i rumstemperatur max tre månader, men inte över 25 grader, så det är absolut ingen fara om du ska iväg några dagar.
    längtande själ
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-05 11:23:30 följande:
    Sprutorna kan förvaras i rumstemperatur max tre månader, men inte över 25 grader, så det är absolut ingen fara om du ska iväg några dagar.
    åh - gott att höra!! Behöver jag inte oroa mig för det då. Vet du hur det är med Gonal-F? Kan det vara i rumstemperatur?

kram!
  • mammiz83

xperia: samma sak där, gonal-F kan också förvaras i rumstemperatur i 3 månader. inga problem där!
    kram

längtande själ
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-05 23:00:59 följande:
    xperia: samma sak där, gonal-F kan också förvaras i rumstemperatur i 3 månader. inga problem där!
    kram
     Mammiz83: Åh vad bra att höra! Där räddade du min kväll!
    kram!
  • mammiz83
    Xperia skrev 2010-11-05 23:06:50 följande:
     Mammiz83: Åh vad bra att höra! Där räddade du min kväll!
    kram!
    Anytime! Jag har ju själv gått omkring och nojat om precis samma grejerna så många gånger. kramar
    längtande själ
  • Anonym (ännu en gång...)

Hej.

Jag har väntat tvillingar tre gånger sedan 2008,
    sonen på snart två år är tvilling,där den andre dog i tidigt stadie.
    I maj i år fick jag efter 14 veckor missfall på siamesiska tvillingar,
    och nu i veckan avslutades även denna tvillinggraviditet då ingen hjärtverksamhet längre fanns.
    Det har varit helt naturliga graviditeter, men något gör att jag inte behåller dom små liven..
    Vi vill bara ha ett jämngammalt syskon till sonen, hans syskon är så mycket äldre,men det verkar vara svårt...

www.hossophie.blogg.se

• bomullshuve
    Anonym (ännu en gång...) skrev 2010-11-06 13:29:39 följande:
    Hej.

och nu i veckan avslutades även denna tvillinggraviditet då ingen hjärtverksamhet längre fanns.
    Det har varit helt naturliga graviditeter, men något gör att jag inte behåller dom små liven..
    Vi vill bara ha ett jämngammalt syskon till sonen, hans syskon är så mycket äldre,men det verkar vara svårt...

www.hossophie.blogg.se
    Usch så fruktansvärt. Jag kan inte ens föreställa mig den smärta ni går igenom...

Kram till dig/er!
  • mammiz83
    Anonym (ännu en gång...) skrev 2010-11-06 13:29:39 följande:
    Hej.

www.hossophie.blogg.se
    Hej!
    jag beklagar verkligen din historia, usch så tungt!
    kramar
    längtande själ