• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Xperia
    Hej hopp alla!
    Har varit på nedreglering och uppregleringsmöte idag och redan i morgon startar behandlingen! SkrattandeKänner mig nervös och förvirrad på hög nivå. Känns som det är mycket att hålla reda på. Så rädd att göra fel och/eller glömma någon dos.

kramar och lycka till alla
  • airamanna
    Xperia skrev 2010-11-03 17:14:38 följande:
    Hej hopp alla!
    Har varit på nedreglering och uppregleringsmöte idag och redan i morgon startar behandlingen! SkrattandeKänner mig nervös och förvirrad på hög nivå. Känns som det är mycket att hålla reda på. Så rädd att göra fel och/eller glömma någon dos.

kramar och lycka till alla
    Oj vad spännande Skrattande

kan du inte berätta lite mer om vad det är som ska hända nu, är helt novis i behandlingsdjungeln.... men så mycket förstår jag att det  passar sig med ett ordenligt Lycka till och många hållna tummar och tår!!!!

kramar och tumhåll!
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-11-03 20:20:03 följande:
    Oj vad spännande Skrattande

kan du inte berätta lite mer om vad det är som ska hända nu, är helt novis i behandlingsdjungeln.... men så mycket förstår jag att det  passar sig med ett ordenligt Lycka till och många hållna tummar och tår!!!!

kramar och tumhåll!
    heh - tack för pepp och lycka till!Hjärta
    Är också totalnovis på behandlingen och har lätt (läs: stor) släng av nojighet! Men men ska försöka ta det stegvis så att det inte känns övermäktigt. Första fasen startar nu i morgon på dag 21. Då ska man nedreglera sina hormoner med Suprefact morgon och kväll. Detta ska man köra till första mensdagen då man ska ta graviditetstest (får inte vara gravid i nästa steg) och ringa IVF för att få veta när man ska köra hormonstimuleringen.

När de sagt ok får man börja med hormonstimuleringen. Detta gör man tillsammans med hormonnedregleringen fast en gång per dag (kväll) i ca 7 dagar. Därefter ska man göra ett ultraljud på dag 8-9 för att kolla hur många äggblåsor man fått..  Detta är så långt jag lärt mig än så länge. Blev så mastigt att ta sig igenom så jag delade upp det lite :)

kramar och tummhåll till dig med!
  • mammiz83

xperia: Tack för välkomnandet! Oj så spännande med behandlingsstart!  Är det första behandlingen?Är det något du undrar över i den här behandlingsdjungeln är det bara att fråga mig. Jag är allt annat än novis omkring det här med ivf-behandlingar.
    Lycka till!

längtande själ
  • Mamaobabba

Hej alla "gamla" brudar och välkomna ni nya! Sorgligt att ni behövt hitta hit, men trevligt att vi blir fler som kan peppa varandra!

Här är det jobbigt just nu.. Orkar ingenting.. Fick min mens idag, BIM +6..
    Även om jag kissat negativt på gravstickorna så är det klart jag hade fått upp hoppet.
    Så, så, så ledsen...

Men, det är kul att titta in och läsa om allt händer!
    Håller alla mina tummar och tår för er som ska väntar på Plus och till dig Xperia som ska påbörja behandlingen! Vad spännande!

Många varma kramar.Hjärta

• airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-11-04 15:06:17 följande:
    Hej alla "gamla" brudar och välkomna ni nya! Sorgligt att ni behövt hitta hit, men trevligt att vi blir fler som kan peppa varandra!

Även om jag kissat negativt på gravstickorna så är det klart jag hade fått upp hoppet.
    Så, så, så ledsen...

Håller alla mina tummar och tår för er som ska väntar på Plus och till dig Xperia som ska påbörja behandlingen! Vad spännande!

Hej vännen!

shit vad trist det är när tant röd kommer... förstår precis hur ledsen och besviken du är... vid förra mensen fick jag ju fullständigt sammanbrott, hoppas du sluppit det iaf.... nu är jag  väldigt mitt emellan och lever på hoppet.
    Många varma och stärkande kramar till dig med Hjärta det är vår tur snart, jag bara vet det!
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-04 09:58:27 följande:
    xperia: Tack för välkomnandet! Oj så spännande med behandlingsstart!  Är det första behandlingen?Är det något du undrar över i den här behandlingsdjungeln är det bara att fråga mig. Jag är allt annat än novis omkring det här med ivf-behandlingar.
    Lycka till!
    Hej mammiz83! Jo det är första behandlingen! Har redan en fråga! Hade du också nedreglering med Suprefact via spruta? Hur noga/hård var du på att ta dem i rätt tid? Jag ska på en middag nästa vecka och vill ta det hemma. Tror du att det är ok att justera kvällstiden med en halvtimme i taget för att hamna i rätt fas och har du också hört att det är max 2-3 timmar som det får vara i tidsskillnad?
    Kramar!!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-11-04 15:06:17 följande:

Så, så, så ledsen...

Oceaner av stora varma peppkramar!Hjärta
  • Mamaobabba

Hej och tack för allt pepp, alla finingar!! Hjärta

Väljer att hantera den här månadens nederlag väldigt moget; med en sockerchock!!
    Godis är gott när man är ledsen..
    Blir träning igen imorgon för att reglera lite dock..

Tack för att ni finns!

Många, långa, varma kramar!

• mammiz83

mamaobabba: ibland är socker det enda som kan trösta...

xperia: japp, har nedreglerats 2 gånger med suprefact-sprutor. du kan absolut rucka på tiden en halvtimme, det gör ingen som helst skillnad. det skulle faktiskt kunna diffa ett par timmar utan att det alls påverkar resultatet.

längtande själ