• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-15 15:21:25 följande:
    Idag började jag få spottings, vilket brukar betyda att tant röd kommer i all sin prakt inom ett par dagar. Alltså hade vi inte naturen på vår sida den här gången heller....
    Rynkar på näsan
    Men å andra sidan betyder ju det att det snart är dags att börja knapra tabletter inför stundande FET.
    Glad

Jag visste ju att sängkammarförsöket egentligen var ett long shot med pluttesmå odds, men man kan ju inte låta bli att hoppas lite ändå!
    skickar peppkramar!  Hjärta
  • mammiz83

Tack tjejer.
    tyvärr vet jag ganska bombsäkert att det är mensen som är på G, men det känns okej. IVF är ju trots allt vår enda realistiska möjlighet att få biologiska barn, och nu när mensen kommer innebär ju det att vi snart är igång med en ny behandling.
    Man får se det positiva i det lilla.

längtande själ
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-11-15 20:45:41 följande:
    Tack tjejer.
    tyvärr vet jag ganska bombsäkert att det är mensen som är på G, men det känns okej. IVF är ju trots allt vår enda realistiska möjlighet att få biologiska barn, och nu när mensen kommer innebär ju det att vi snart är igång med en ny behandling.
    Jo det är sant och helt rätt att tänka så! Nu håller jag tummar och tår för nästa försök!
    kram!
  • sommarbebis 2010
    mammiz83 skrev 2010-11-15 20:45:41 följande:
    Tack tjejer.
    Skönt att du tänker så, jag hoppas att allt kommer gå bra med IVF...

Kramar
  • airamanna

tjohooo!!! Skrattande nu har jag testat med 3 olika tester.... och de säger alla det samma, vi har ett Plus

• sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2010-11-16 08:12:55 följande:
    tjohooo!!! Skrattande nu har jag testat med 3 olika tester.... och de säger alla det samma, vi har ett Plus

GRATTIS GRATTIS gumman! Blir så glad, då kan du och jag följas åt och få en varsin go liten bebis i Juli...

Är så glad för din skull! Hjärta

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-16 08:41:16 följande:

GRATTIS GRATTIS gumman! Blir så glad, då kan du och jag följas åt och få en varsin go liten bebis i Juli...

Är så glad för din skull! Hjärta

Har inte riktigt fått in det i huvudet än tror jag, men jobbar  på det :)
    Tack snälla! Hjärta
    många kramar
  • sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2010-11-16 09:00:27 följande:
    Har inte riktigt fått in det i huvudet än tror jag, men jobbar  på det :)
    Tack snälla! Hjärta
    många kramar
    Mitt illamående och spyorna börjar få mig att förstå, men det kommer inte kännas verkligt förrän den 2/12 då det är VUL.

Kramar
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-16 09:12:46 följande:
    Mitt illamående och spyorna börjar få mig att förstå, men det kommer inte kännas verkligt förrän den 2/12 då det är VUL.

Kramar
    Jag mår utmärkt, förutom lite trött och lite ont i magen/ryggen... fick tid på mvc direkt idag så ska ner och prata med dem om möjlighet att få ett VUL

kram 
  • sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2010-11-16 09:31:00 följande:
    Jag mår utmärkt, förutom lite trött och lite ont i magen/ryggen... fick tid på mvc direkt idag så ska ner och prata med dem om möjlighet att få ett VUL

kram 
    Vad skönt att få tid så snart...
    Jag tycker tiden går så grymt långsamt nu, man vill ju bara se att allt är bra med det som växer i magen...