Missed abort
BIM-listabeingboring - ca 10 November
airamanna - ca 15 november
BF-lista
Tant Pruselius 12/3 -11 (Enligt rul)
Wow här händer det grejer, vad roligt!!
Har verkligen saknat liv och rörelse i vår lilla tråd,
detta är till alla, om jag citerar blir det så mycket....
Tack för all support, det tillsammans med kuratorn och en fantastisk sambo och familj har gett mig en rejäl knuff åt rätt håll igen, men på rätt premisser, inte för att jag trycker undan det ledsna och låtsas må bra utan för att jag låter mig vara ledsen för det ledsamma och glad för det glada. Man kan tydligen vara både och
Oceaner av kramar till er alla!!!! 
Ringde IVF idag och har fått tid för att lära mig ta nedregleringssprutorna! Redan den 3 november! Yess! Planerat äggplock v 49! Livet leker :D
Megakramar till alla!

Hej på er...
Fick i v. 11 veta att fostret dött i v. 9. Nu två veckor senare är allting äntligen ute efter skrapning, tabletterna funkade inte ett dugg. Har verkligen mått skit dessa två veckor, har gråtit så mkt att mitt ansikte har varit ständigt svullet. Nu däremot, efter skrapningen, känns det faktiskt bättre, det känns som att nu börjar man kunna lägga detta bakom sig och gå vidare.
Men hur går man vidare egentligen? Detta var mitt andra mf på raken och jag är livrädd för att bli gravid igen. Det känns som att jag redan vet att det kommer bli mf åxå...Och jag fixar inte ett till missfall! Så hur f@n ska man kunna gå vidare när man så gärna vill ha barn (har inga sen tidigare) men är så rädd för att bli gravid / få missfall? Jag vet inte alls hur jag ska hantera detta... Visst det är tidigt ännu och kanske känns d bättre framöver men just nu känns det bara så hopplöst.
Efter mitt första missfall var jag åxå rädd i början av andra graviditeten. Men efter vi sett lilla hjärtat ticka på VUL så bara släppte jag oron och njöt. Sen några veckor senare fick vi veta att fostret slutat växa samma dag som vi såg det på vul. Hur elakt kan ödet vara egentligen?! Hur ska man någonsin kunna slappna av om man blir gravid igen...
Nåväl...bara lite tankar. Någon som gått igenom nästan liknande och som har nåt positivt att berätta? Någon som gått igenom en utredning för upprepade missfall och som fått veta att det var nåt fel som gick åtgärda?

Måste bara berätta nått härligt!
Igår träffade jag några av mina allra bästa och närmaste kompisar och efter en jävla jobbevecka så bröt jag ihop fullständigt, av både den ena, den andra och den tredje anledningen, är väldigt känslig just nu och tål väldigt lite... och fick så fantastiskt stöd av dem så jag blev så rörd och glad och ännu mer ledsen, man är ju lite konstig, när nån säger nått snällt så sprutar tårarna ännu mer...
Jag har ju på nått sätt misstolkat allt som andra sagt utifrån mitt eget konstiga försvarssynsätt och trott att ingen förstår och att alla bara tycker att jag ska tänka positivt och se framåt, men dom hade snarare varit orolig för mig för att jag inte varit ledsen färdigt och sörjt förlusten utan bara kört på, viket är helt sant, det är ju precis så jag gjort.... det kändes så fantastiskt skönt att ha dem och få höra någon annan, utöver kuratorn, säga det som har börjat gå upp för mig, det är en sorg - du "får/ska" vara ledsen... låt det ta den tid det tar.
till er alla...