Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

bomullshuve skrev 2011-01-10 15:40:02 följande:
    Hej mina vänner, för ja.. det känns som vi blivit lite vänner här inne!

Jag kikar in för att berätta att jag nu är fru. I lördags sa vi JA till varandra. Det var en fantastiskt fin dag!
    Idag går jag in i vecka 28, tiden börjar gå snabbt nu...

Jag vill gratulera till de + som kommit sen jag var inne sist, men jag vill också beklaga att fler fått uppleva MF igen och att det tillkommit nya till tråden... (alltså anledningen till varför de söker sig till vår tråd).
    Många kramar till er alla!
    Gigantiskt grattis till er båda! kramar!!! {#emotions_dlg.flower}
  • airamanna

Mini mådde utmärkt, sprallade på som bara den, vinkade och var precis lagom stor för 12 fulla veckor :) känns underbart skönt.

kramar till er alla!!

• airamanna
    beingboring skrev 2011-01-12 07:50:55 följande:
    Hurra! Vad underbart med en sprallis! När har ni nästa besök hos BM?

Hur mår ni alla andra? Jag är så trött jämt. Skulle kunna sova från 18-12.... zzzzzzz...
    Vi ska göra Kub-test på tisdag och sen är det inget mer förrän RUL den 28 februari och sen drar det igång med lite mer täta BM besök i slutet av mars. 

Jag är också väldigt trött, orkar jobba men inte så mycket mer än så... eller iaf vara på jobbet, har inte varit den mest effektiva sista tiden om man säger så... men det har jag tagit igen med råge sedan tidigare och kommer säkert göra det sen igen, har en lite lugnare period så utnyttjar den nu....

Mår fortfarande illa, hulkade mig igenom frukosten igår, idag var det bättre, går upp och ner.

Håller tummarna för alla väntande och längtande!

kramkram 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-12 10:39:19 följande:
    Håller tummarna för KUB-testet, men det är nog inga problem
    Frukosten är bland det svåraste för mig med, men tack vare dig provade jag seaband och det tar bort den där värsta "bakis"känslan som jag haft hela dagarna förut, men jag kan int eleva utan dom, så jag har två par då jag använder dom dygnet runt...
    Man får väl se illamåendet som nånting positivt Tungan ute att bebis antagligen mår som en prins / prinsessa
    Tänker det samma om illamåendet illamående = välmående bebis Glad, pratade med mamma häromdagen och hon hade aldrig hört någon som var så lycklig över att kräka och må illa.

har oxå seabanden mycket, men tar av dem när jag sover, lite orolig för att man ska vänja sig och att det ska bli sämre effekt, men vet inte, bara en känsla...  
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-12 11:01:46 följande:
    Jag hade dom inte nattetid till en början men jag har börjat vakna av att jag mår så grymt illa när jag sover utan dom, men frågan är ju när man ska våga prova en dag utan dom, kommer säkert åka in på bb med dom på, haha
    jag tar på dem en bra stund innan jag går upp, vaknar och är kissinödig så då åker de på och så hämtar jag ett glas vatten och en banan och lägger mig igen och sover/vilar lite till och sen äter jag lite och sen går jag upp, funkar rätt bra.

vågade mig på utan en helgdag faktiskt, och det gick rätt bra, om jag slipper gå upp tidigt kommer illamåendet inte alls igång på samma sätt verkar det som, så sover jag länge mår jag "bra".
  • airamanna

chefen är än så länge ovetande om mitt "välsignade tillstånd" och får så förbli ett tag till hade jag tänkt... men det börjar väl snart bli dags att berätta, men inte riktigt än...

tror inte att sovmorgon skulle gå hem, jag har flextid innebärande att jag får jobba hur mycket jag vill men helst inte ta ut nått av det sen- för det är så att man jobbar mycket i den här branchen, det är sånt man får räkna med... 

åh, vad jag blev sugen på fil nu... kan dock inte äta det, min mage klarar inte av komjölk alls sedan ett par år tillbaka med en fullständig magkrasch... men funkar med soja, havre etc, även om det inte är riktigt lika bra alla gånger... 

• airamanna

Det är inte laktosen utan komjölken som sådan som jag blir dålig av... så inget laktosfritt heller... sen dör jag inte av att få i mig det, som vissa riktigt komjölksproteinallergiker gör men jag får mer eksem och mår illa och allmänt kasst i magen så bättre att låta bli.

Har nog inte sagt vad jag jobbar som tror jag... så inget dåligt minne :) PM:ar dig om det.

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-12 16:14:33 följande:
    Låter jobbigt att vara allergisk mot själva komjölken...
    Men man lär sig väl antagligen leva med det, kommer du att vara tvungen att äta kalciumtillskott under perioden då bebisens skelett byggs upp?
    nä, inte så farligt... är van vid att inte kunna äta allt, har varit allergisk mot massa grejer sedan jag var liten så en sak mer eller mindre... sen har vissa allergier vuxit bort och andra kommit till...

äter kalciumtillskott redan, så fortsätter med det. Sen är det mesta av soja och havre och annat produkterna berikade med kalcium, så det är nog ingen fara.
  • airamanna
    Xperia skrev 2011-01-13 00:35:19 följande:
    Hej vännen,
    Det är väl lite bättre - anstränger mig för att tänka positivt. Har nästan slutat att blöda och tror att jag eventuellt har ÄL i helgen :D. Hade ju varit inte varit helt fel om vi hade fått till det! Hoppet är det sista som överger människan ...eller nått.. Kramar!
    Håller tummar och tår för er, alltid! kram
  • airamanna
    mammiz83 skrev 2011-01-13 13:05:54 följande:
    Xperia: jag hade ägglossning ihelgen...så gissa vad jag och sambon pysslade med.......
    Som sagt, hoppet är det sista som överger människan!
    Här hålls tummar och tår för både er och alla andra som behöver dem!!!! 
Svar på tråden Missed abort