Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Missed abort

beingboring skrev 2011-03-21 18:03:30 följande:
    Fint! Väldigt fint till och med!

RULet gick alldeles utmärkt. Bebisen var alldeles perfekt såklart och hjärtat slog fint. Dock var den inte lika samarbetsvillig den här gången som under KUB-testet så bilden vi fick med var väl inte sådär..jättesöt. Haha. Men.. så himla mysigt att se den rumla runt i magen och vinka och sparka med benen. Blev framflyttade en dag så nu är BF den 19/8. Går in i vecka 20 på lördag!
    Härligt att höra!!!!!

Tant P: Lovis är jätte fint!  gillar dessutom känslan av Ronjas mamma, väldigt positiv för namnet! 

bomullshuve: Wow vad tiden går

kramar 
  • airamanna
    Tant Pruselius skrev 2011-03-22 12:22:02 följande:
    precis så känner vi ! Gillar oxå Lovis (ronjas mammas karaktär) tycker hon är en bra förebild...
    och vår älsta tjej heter Tuva så vi tycker det funkar fint tillsammans...
    passar jättefint ihop!
  • airamanna
    Mammaobabba: härligt att det går framåt, även om ni inte fått några svar ännu (på gott och ont...)

Jag håller tummar och tår för att det kanske redan är ett litet pyre på plats eller att det snart blir det!!!!! 

Nuppa på

Kramar! 
  • airamanna
    bomullshuve skrev 2011-04-01 14:55:06 följande:
    Hej på er mina tappra tjejer!

Jag vill bara berätta att den 30e mars föddes Elsa 52 cm lång, 3840 gram tung och alldeles underbar.

bomullshuve.wordpress.com
    Åh, så underbart!!! stort stort grattis till er!!! kram {#emotions_dlg.flower}
  • airamanna
    Choccolat skrev 2011-04-04 08:55:12 följande:

Knyttet lever inte....

Fick reda på det i torsdags och allt har varit en jävla dimma sedan dess.. Imorrn framkallas ett missfall.. FY FAN för att gå omkring med alla grav-symptom, svullen mage osv.. Känner smått panik för jag vill bara bli "normal" så att kroppen kan återhämta sig, att vi kan börja försöka igen så att hoppet tänds..
    Känns så tomt och så sjukt bissarrt!!!! Här sitter jag på jobbet (!?!?!) och inväntar tisdagen så att jag kan få missfall?!?!??!?!

Jag vill påstå att jag inte kände något på mig.. Men å andra sidan så hittade jag in hit.. slump? Tur i alla fall att jag redan innan såg massor av era solskenshistorier... Tror det gör mitt helvete liiiite lättare!

Usch och fy, lider med dig, det är för jävligt.... ta hand om varandra!
    skickar lite styrkekramar! {#emotions_dlg.flower} 
  • airamanna
    Choccolat skrev 2011-04-04 14:37:52 följande:
    Tack!

Känns så overkligt nu... För ett par dagar sedan var jag gravid, idag sitter jag på jobbet som att ingenting har hänt, och imorrn ska jag ha missfall! Var nyss och spydde (fantastiskt med dessa gravid-symptom när man inte är gravid!) Gummisnodden som håller ihop byxan jag inte kan stänga pga att jag blivit för tjock hånflinar mot mig...

Fick ett push-meddelande på mobilen: Idag går du in i v 10! RADERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och nu sitter jag uppenbarligen och tycker synd om mig själv också?!?!? Men men.. om inte allt för länge är den här mardrömmen över....
    Du får tycka synd om dig själv, för det är synd om dig! Är du ledsen så låt dig vara det, det är en sorg att förlora ett kommande barn (oavsett tidpunkt) det är drömmmar, förväntningar, förhoppningar och planer som går i kras från en sekund till en annan... Försök inte trycka undan känslorna utan låt dem komma fram om de vill. Du behöver inte skämmas eller be om ursäkt för att du är ledsen, och om folk har synpunkter på det så har de fel. 

Hoppas det går så bra som möjligt för dig på sjukhuset imorgon. 
    kramar

• airamanna

Beklagar alla nya som kommit hit.... det är så tråkigt, Finns inte mycket att säga i detta men skickar strykekramar och tänker på er!!

{#emotions_dlg.flower} 

• airamanna
    Anonym (orättvist) skrev 2011-04-13 18:09:03 följande:
    Hej på er,
    från att ha kikat i BF trådar så kommer jag nu hit.
    Fick konstaterat MA för en vecka sedan, skulle då ha varit i v 11 men det hade slutat växa i v 7.
    Blev skrapad på fredagen, konstigt nog så har jag inte haft det minsta ont efteråt och inga blödningar heller.
    Hur vanligt är det egentligen?

Detta var det andra på rad, hade ett mf i november också i v6 så just nu känns det ganska tungt.
    Är det någon som vet hur vanligt 2 mf/ma på raken är?
    Har ett barn som blir 5 år snart, så det är ju en tröst, vi vet ju att det funkar :)
    Hade räknat med att det skulle ta tid att bli gravid, men det gick väldigt fort, men så kom detta problemet istället.
    Nu börjar den eviga väntan på att kroppen ska börja fungera igen så man kan försöka på nytt.
    Beklagar dina missfall (och ni andra nya som kommit in här sista dagarna... usch och fy, lider med er {#emotions_dlg.flower})

.... angående din fråga kan jag bara tala för mig själv, men jag hade ett tidigt MF i v 6 och sen ett MA i v 11  under 2010. Mellan dessa hade jag ingen mens utan blev gravid direkt. Nu är jag gravid i v 26 (tog knappt ett halvår efter MA:t) och håller tummar för att allt ska få fortsätta gå bra. Som jag fick förklarat för mig är 2 på rad inget som de ser som omormalt inom vården. Jag hade inte hellers särskilt ont efteråt (fick cytotec istället för skrapning) och blödde några dagar upp till en vecka (men man blöder väl ofta mer efter tabletter än skrapning tror jag)

Hoppas att kroppen återhämtar sig för dig snart 
    kramar! 
  • airamanna
    beingboring skrev 2011-04-26 08:11:36 följande:
    Oj, här händer det mycket! Jag hoppas att alla nya som fått anledning att söka sig hit kan finna tröst i tråden. Här finns många som varit med om samma saker som er. Vissa har till och med fått nya barn! Håll ut, det blir bättre!

Hur är det med alla andra gamlingar? Här växer magen så det knakar. Går in i vecka 25 den här veckan! Tiden går så fort..
    med denna "gamlingen" går det också finemang! Även denna magen växer så det knakar och den lille där inne gymnastiserar dagarna i ända är i v 27 nu. Tiden går inte bara fort utan superfort... jobbar 2 månader till och sen är det semster och sen mammaledigt, känns jätteskumt men fantastiskt.
    bomullshuve skrev 2011-04-26 09:46:14 följande:
    Ja här har det verkligen hänt grejer. Jag känner väl att jag lämnat tråden typ...
    Elsa blir imorgon 4 veckor, tiden har verkligen rusat iväg... Jag är hemma och njuter av att vara med henne och längtar efter varje helg då pappan är hemma mer också...
    låter underbart att mysa med mini jag längtar!!

kramar till er alla! 

• airamanna
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-26 17:12:31 följande:
    Aaa hoppas på det, ska vara där 8.30 och ska jobba sen går det eller borde man ta ledigt? Just nu känner jag mig väldigt rädd för smärtan, gör det ont?
    jag håller med övriga, tror det är bäst för dig att vara ledig iaf den dagen oavsett om det blir piller eller skrapning. Har själv bara fått pillerbehandling och dels så tar det ett par timmar innan man får åka hem från sjukhuset, här får man stanna och övervakas medan pillrena verkar, och dels så är man inte så kaxig resten av dagen (det var inte jag iaf) om jag inte minns fel var jag faktiskt hemma dagen efter också och sen var det helg.

hoppas att det inte behövs varken det ena eller det andra, men om det skulle vara så så hoppas jag att det går bra för dig,

styrkekramar i massor! 
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-05-02 16:07:27 följande:
    Ska starta en ny blogg tänkte jag, hör av mig när jag börjat
    Ja det vill vi gärna veta om! :)
  • airamanna

här är en gamling som har lite koll här ibland :)
    är i v 38, har molvärk och väntar på att vårt lilla mirakel skall behaga komma ut :)

kramar till er alla som kämpar! 

Svar på tråden Missed abort