• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna

Jag försvinner inte helt, men lite mindre aktiv blir jag.

kramar till er alla igen! 

• Isabellee

Tack alla!

Ska på gynundersökning i morgon. Har inte blödit en droppe sedan i söndags eftermiddag. Vet inte riktigt vad det är som händer :S

• Ms Hällsten

Isabellee: håller tummarna att allt ser bra ut!

• Javisst

Förstår att du behöver paus, välkommen tillbaka sedan, Airamanna!

Har själv varit på efterkontroll och allt såg bra ut. Hon såg även att jag om ett par dagar skulle ha ägglossning, tre veckor efter aborten...  Skönt att kroppen återhämtat sig ändå, även om jag känner lite ångst inför ska vi, ska vi inte försöka den här gången?

• sommarbebis 2010

Isabellee, jag håller tummar och tår för er och att den lilla mår bra... Mirakel har skett i den här tråden och det gäller att leva på hoppet

Kramar

• mammiz83

Isabellee: Men du, loppet är kanske inte kört ändå! jag fortsätter hålla tummarna!

längtande själ
  • airamanna

Hej vänner!

Hur är det med er?

Jag har fortfarande extremt svårt att ta till mig att jag är gravid. Tror bara att det är hittepå och att kroppen kommer att sabba det här igen. Är orolig varenda gång jag kissar. Usch, jobbigt... ska nog be att få ett VUL iaf. är idag i v 6+0.

Sköt om er!

Kramar 

• Anonym (Me to)

Jag har också haft ett ma i juli och har nu plussat igen och jag måste säga att jag är otroligt rädd att samma ska hända igen. Maken säger att det såklart kommer gå bra men jag vet inte om jag vågar hoppas.

så airamanna jag känner precis samma som dig men är väldigt kluven i hur jag ska göra med vul. Vill jag göra det före jul och isåfall förstöra hela julhelgen eller ska jag be om ett efter nyår vill dessutom vara helt säker på att det inte är för tidigt för att se hjärtat. 

Men samtidigt är jag såklart JÄTTEGLAD för att jag plussat igen men det känns som att det mest blir en tid av oro framöver nu. 

• Niikki90

Beklagar, jag vet precis hur det är. Vår barn hade oxå dött i v 9, men det upptäcktes i v 14. Va rättomtumlande eftersom graviditeten inte va planerad och jag fick en chock när jag fick veta att jag va gravid.Men jag hade spända bröst, illa mående och allt det där. Fick åka in och ta tabletterna, men blev tillslut skrapning. Va rätt lustigt för jag blödde ut en klump, men enligt ul så fanns det ett foster i magen.
    Eftersom vi va helt inställda på att bli försäldrar så planerade vi att skaffa ett barn efter detta. Blev gravid 2 månader senare.
    Fick en son, direkt efter livmordes infektion.
    På efterkontrollen sa dom till mig att jag hade bakåtvänd livmorder, men dom sa inget om det. Bara att man kunde behöva vända den, men gjorde så ont när dom skulle det så vi struntade i det.

• beingboring
    airamanna skrev 2010-11-16 08:12:55 följande:
    tjohooo!!! Skrattande nu har jag testat med 3 olika tester.... och de säger alla det samma, vi har ett Plus
    Grattis grattis och hurra vännen! Måste kännas fantastiskt att det äntligen är er tur! Hjärta