• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring
    Isabellee skrev 2010-11-24 10:51:25 följande:
    Tack alla!

Ska på gynundersökning i morgon. Har inte blödit en droppe sedan i söndags eftermiddag. Vet inte riktigt vad det är som händer :S
    Hur har det gått för dig Isabellee? Skickar styrkekramar och hoppas på det bästa!
  • beingboring

Hej alla!

har inte orkat skriva på ett tag så jag har missat en del men hoppas att det är bra med er alla och att alla haft en mysig första advent! Här rullar livet på för fullt. Åker på arbetsresa på torsdag, är borta en vecka och några dagar efter att jag kommer hem åker sambon bort. Sedan åker vi bort tillsammans i december för att fira jul i Malaysia. Ska bli galet skönt att komma  bort till värmen lite...

Skriver in mig på BIM-listan igen då. Suck. Jag som hade hoppats på ett plus till 10/12 då vi skulle haft BF. Jaja. Det är bara kämpa vidare. Tur att man är så tuff då.. Tungan ute

BIM-lista 

beingboring - ca 12/12 2010

BF-lista

Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Tant Pruselius - 12/3 - 2011
    Bomullshuve - 10/4 2011 (Sveriges vanligaste födelsedag har jag hört....)
    airamanna - 24/7 2011

Sjukt mycket kramar till er alla!

• bomullshuve
    beingboring skrev 2010-11-29 20:31:07 följande:
    Hej alla!

har inte orkat skriva på ett tag så jag har missat en del men hoppas att det är bra med er alla och att alla haft en mysig första advent! Här rullar livet på för fullt. Åker på arbetsresa på torsdag, är borta en vecka och några dagar efter att jag kommer hem åker sambon bort. Sedan åker vi bort tillsammans i december för att fira jul i Malaysia. Ska bli galet skönt att komma  bort till värmen lite...

Skriver in mig på BIM-listan igen då. Suck. Jag som hade hoppats på ett plus till 10/12 då vi skulle haft BF. Jaja. Det är bara kämpa vidare. Tur att man är så tuff då.. Tungan ute

BIM-lista 

BF-lista

airamanna - 24/7 2011

Kram på dig!
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-11-29 20:31:07 följande:
    Hej alla!

BIM-lista 

BF-lista

airamanna - 24/7 2011

en massa kramar till dig med... åååhhh malaysia vad avis jag blir var i Malaysia ska ni? hoppas ni får det fantastiskt härligt! 
  • Bebislängtan82

Beklagar era missfall och grattis till er som är gravida.

Jag har själv haft 3 missfall (missed abortion) så jag vet hur ni känner det. Vi har gjort en massa utredningar osv men det visar inga fel på oss.

Tyvärr så gick vi i sär i juli efter 8½ år tillsammans. Allt blev för mycket och jag förlora känslorna totalt för honom. Nu har jag dock en ny man i mitt liv sen 4 månader och jag tycker allt känns bra.

Vi planerar väl inte barn men vi skyddar inte oss heller och har sex när som oavsett om det är ägglossning eller inte, så  tar det sig blir vi bara glada.

Jag funderar dock på att ringa sjukhuset och fråga m man kan göra en spolning av äggledarna för att se hur passaget är.

• sommarbebis 2010

Jag har visst försvunnit från listan igen så jag skriver in mig igen.

Är lite nervös, ska göra VUL på torsdag, ni får hålla alla tummar och tår för att det är bra. Vågar dock inte hoppas så mycket även om det är bra då, är då i v 7+1 och flickorna levde ju till v17+2 och v17+5.

BIM-lista 

BF-lista

Sommarbebis2010 - 19/7 - 2011
    airamanna - 24/7 2011

Förresten TS, är du med oss nåt? Är nyfiken på hur du mår och lilla bebisen i magen också, snart dags för dig.

Beingboring, hoppas du får det underbart på Malaysia och att ni får riktigt mysigt tillsammans!

• mammiz83

Sommarbebis: Jag kommer tänka på dig och hålla tummarna på torsdag för att allt ska se bra ut.

Jag ska på VUL i morgon för att se hur min slemhinna ser ut, förhoppningsvis får jag väl ett datum då för när vi ska sätta tillbaka en liten pingu.

längtande själ
  • sommarbebis 2010
    mammiz83 skrev 2010-11-30 13:23:54 följande:
    Sommarbebis: Jag kommer tänka på dig och hålla tummarna på torsdag för att allt ska se bra ut.

Jag ska på VUL i morgon för att se hur min slemhinna ser ut, förhoppningsvis får jag väl ett datum då för när vi ska sätta tillbaka en liten pingu.
    Håller tummarna för dig imorgon då!!! Kram
  • Tant Pruselius
    sommarbebis 2010 skrev 2010-11-30 12:22:53 följande:
    Jag har visst försvunnit från listan igen så jag skriver in mig igen.

Är lite nervös, ska göra VUL på torsdag, ni får hålla alla tummar och tår för att det är bra. Vågar dock inte hoppas så mycket även om det är bra då, är då i v 7+1 och flickorna levde ju till v17+2 och v17+5.

BIM-lista 

BF-lista

Sommarbebis2010 - 19/7 - 2011
    airamanna - 24/7 2011

Förresten TS, är du med oss nåt? Är nyfiken på hur du mår och lilla bebisen i magen också, snart dags för dig.

Beingboring, hoppas du får det underbart på Malaysia och att ni får riktigt mysigt tillsammans!
    *håller allt som kan hållas till på torsdag*
  • sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2010-12-01 09:51:16 följande:
    *håller allt som kan hållas till på torsdag*
    Tack, jag är såååå nervös över att det kan vara två, skulle vara överlycklig om det var så men livrädd också... Skulle kännas lugnare med ett litet pyre i magen...