• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (Me to)
    Xperia skrev 2011-01-06 14:52:36 följande:
    Hej vänner igen,
    Tyvärr fick jag missfall igår, så vår lycka varade typ 2 veckor. Ingen bra början på det nya året för vår del. SUCK och STÖN.
    NEJ vad trist skickar en bamsekram till er!
  • beingboring
    Hej vänner igen,
    Tyvärr fick jag missfall igår, så vår lycka varade typ 2 veckor. Ingen bra början på det nya året för vår del. SUCK och STÖN.
    Åhnej! Fy farao vad livet kan vara orättvist! Har ni fått missfallet konstaterat eller skulle det kunna vara en blödning bara?

Skickar enorma mängder med styrkekramar!
    Hjärta
  • Tant Pruselius
    Hej vänner igen,
    *kramom*
  • Agnes och Ville

Jag hoppar in här!

Var hos läkaren i torsdag pga att jag inte längre kände mig gravid....skulle ha varit i v.11 men fostret var inte större än i v.8-9.

Gjorde skrapning i tisdags och nu måste vi vänta i 2 veckor med att börja försöka på nytt.

Men vi vill ha ett till barn så efter det ska vi försöka igen.

• Tant Pruselius

TS - hur har det gått för dig? Har du fått den lill* nu? Skulle vara så roligt att få höra hur det har gått för dig/er!

Jag har rätt precis 2 månader kvar till bf och denna grav har tillskillnad från den förra (med dottern) gott så förgjordat snabbt.... kanske bra det.

KRAM till alla er kämpar!
    Hjärta

• Xperia
    Anonym (Me to) skrev 2011-01-06 16:23:05 följande:
    NEJ vad trist skickar en bamsekram till er!
    beingboring skrev 2011-01-06 16:24:13 följande:
    Åhnej! Fy farao vad livet kan vara orättvist! Har ni fått missfallet konstaterat eller skulle det kunna vara en blödning bara?

Hjärta
    Tant Pruselius skrev 2011-01-06 16:29:57 följande:
    *kramom*
    Hej,
    tack för kramar! Tyvärr är det konstaterat missfall. Det är kört på riktigt. Suck. Har försökt sen juni 2008 och börjar bli förbannat trött på detta. Kramar!
  • sommarbebis 2010
    Xperia skrev 2011-01-06 16:51:36 följande:

Hjärta
    Hej,
    tack för kramar! Tyvärr är det konstaterat missfall. Det är kört på riktigt. Suck. Har försökt sen juni 2008 och börjar bli förbannat trött på detta. Kramar!
    Vad ledsen jag blir för eran skul, jag hoppas verkligen att 2011 blir ert år iaf. Många styrkekramar till er! Hjärta
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2011-01-06 13:05:15 följande:
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-28 22:20:00 följande:
    Jag ska få göra ett extra UL nu nästa vecka då är jag i vecka13 (12+1), det ska då konstateras om det bara är en den här gången... Håller tummar och tår för att allt ser bra ut, äär det två så kommer jag inte kunna vara lugn före vecka 25 men men...
    Vad spännande! Har ni redan varit där eller ska ni gå imorgon? Håller tummarna för er men det är klart att allt ser bra ut. Det är ju er tur den här gången! Hjärta
    Vi var på UL igå¨r och det var en livlig liten krabat i min mage
    Vi fick en tid igen den 20/1 för ett UL igen, sen har vi RUL 22/2.
    Fick ingen bild igår då hon inte hade nån skrivare till apparaten, men jag / vi få ju snart se den igen.

Min läkare sa att när hon mätte på VUL så mäter man en viss del av bebis och då är den inte så många mm som det står på olika sidor...
    Våran var dock ca 4 cm mellan huvud och stjärt nu när vi var i v 12+1
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-06 21:47:21 följande:
    Vad ledsen jag blir för eran skul, jag hoppas verkligen att 2011 blir ert år iaf. Många styrkekramar till er! Hjärta
    Tack för styrkekramarna!
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-06 22:03:29 följande:
    Vi var på UL igå¨r och det var en livlig liten krabat i min mage
    Vi fick en tid igen den 20/1 för ett UL igen, sen har vi RUL 22/2.
    Fick ingen bild igår då hon inte hade nån skrivare till apparaten, men jag / vi få ju snart se den igen.

Min läkare sa att när hon mätte på VUL så mäter man en viss del av bebis och då är den inte så många mm som det står på olika sidor...
    Våran var dock ca 4 cm mellan huvud och stjärt nu när vi var i v 12+1
    Härligt att höra! GRATTIS till livlig lite krabat!!
  • beingboring
    Xperia skrev 2011-01-06 16:51:36 följande:

Hjärta
    Hej,
    Beklagar verkligen vännen! Förstår att det känns ofantligt tungt och att det är en stor sorg. Skickar ytterligare styrkekramar! Hjärta