• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-12 16:14:33 följande:
    Låter jobbigt att vara allergisk mot själva komjölken...
    Men man lär sig väl antagligen leva med det, kommer du att vara tvungen att äta kalciumtillskott under perioden då bebisens skelett byggs upp?
    nä, inte så farligt... är van vid att inte kunna äta allt, har varit allergisk mot massa grejer sedan jag var liten så en sak mer eller mindre... sen har vissa allergier vuxit bort och andra kommit till...

äter kalciumtillskott redan, så fortsätter med det. Sen är det mesta av soja och havre och annat produkterna berikade med kalcium, så det är nog ingen fara.
  • Xperia
    beingboring skrev 2011-01-12 07:52:12 följande:
    Hur mår du nu? Blöder du fortfarande?

Tänker på er mycket och håller tummarna för att det snart (och så fort ni känner er redo) blir dags för att plus igen..

KRAMAR!
    Hej vännen,
    Det är väl lite bättre - anstränger mig för att tänka positivt. Har nästan slutat att blöda och tror att jag eventuellt har ÄL i helgen :D. Hade ju varit inte varit helt fel om vi hade fått till det! Hoppet är det sista som överger människan ...eller nått.. Kramar!
  • airamanna
    Xperia skrev 2011-01-13 00:35:19 följande:
    Hej vännen,
    Det är väl lite bättre - anstränger mig för att tänka positivt. Har nästan slutat att blöda och tror att jag eventuellt har ÄL i helgen :D. Hade ju varit inte varit helt fel om vi hade fått till det! Hoppet är det sista som överger människan ...eller nått.. Kramar!
    Håller tummar och tår för er, alltid! kram
  • sommarbebis 2010
    Hej vännen,
    Det är bra att du lever på hoppet! Det kommer man långt med!Hjärta

Jag hoppas verkligen det här är ert år!

Massor av styrkekramar
  • mammiz83

Xperia: jag hade ägglossning ihelgen...så gissa vad jag och sambon pysslade med.......
    Som sagt, hoppet är det sista som överger människan!

längtande själ
  • sommarbebis 2010
    mammiz83 skrev 2011-01-13 13:05:54 följande:
    Xperia: jag hade ägglossning ihelgen...så gissa vad jag och sambon pysslade med.......
    Håller tummarna för er!  Hjärta
  • airamanna
    Här hålls tummar och tår för både er och alla andra som behöver dem!!!! 
  • beingboring
    Hej vännen,
    Pyssla på ni! Jag håller som alla andra tummarna för er. Alltid!
  • Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-01-17 06:58:01 följande:
    Hur står det eg till i tråden? Det är några som det börjar närma sig BF för va?
    För mig är det 8-7v kvar, gick in i v33 i lördags så det rullar på i en hisklitakt. Ska träffa läkarn i morgon pga foglossning, och rygg och ischias problem, men i övrigt är allt bara bra.....

Hur är det med er andra?