• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-28 22:20:00 följande:
    Jag ska få göra ett extra UL nu nästa vecka då är jag i vecka13 (12+1), det ska då konstateras om det bara är en den här gången... Håller tummar och tår för att allt ser bra ut, äär det två så kommer jag inte kunna vara lugn före vecka 25 men men...
    Skönt att du har så bra BM som hjälper dig och fixar UL. Spännande att se om det är en eller flera...

Kram på er alla!
  • beingboring
    Xperia skrev 2010-12-23 19:28:38 följande:
    Hänger på bomullshuve och önskar er alla en.....

alldeles fantastiskt GOD JUL och ett alldeles underbart GOTT NYTT ÅR!

lite ego: Fick idag veta att jag är gravid!! Livet leker!{#emotions_dlg.flower}Skrattande
    ÅH! HURRA HURRA! GRATTIS!

Vilken julklapp som sagt. Vad glad jag blir för er! Hjärta
  • beingboring
    mammiz83 skrev 2010-12-26 12:11:26 följande:
    Minus
    Nä. fy Hur känns det? Bara fortsätta kämpa! Du är stark, men det vet du förstås redan! {#emotions_dlg.flower}
    sommarbebis 2010 skrev 2010-12-28 22:20:00 följande:
    Jag ska få göra ett extra UL nu nästa vecka då är jag i vecka13 (12+1), det ska då konstateras om det bara är en den här gången... Håller tummar och tår för att allt ser bra ut, äär det två så kommer jag inte kunna vara lugn före vecka 25 men men...
    Vad spännande! Har ni redan varit där eller ska ni gå imorgon? Håller tummarna för er men det är klart att allt ser bra ut. Det är ju er tur den här gången! Hjärta
  • beingboring

Hej alla fina brudar!

Passar på att önska er alla ett försenat gott nytt år! 2011 ska bli ett sött år för alla i tråden! Det har jag bestämt!

Vi kom hem från resan igår och har haft det bra förutom att jag blev sjuk mitt i och fick nästan 40 graders feber. Inte så kul när man har stranden bara några meter bort och det är ca 35 grader ute. Har mått illa också och framförallt då jag tänkt på asiatisk mat så jag har nog inte varit så kul sällskap när jag bara önskat mig rostat bröd och pasta. Haha. Och så dom bästa nyheterna! Imorse var vi på VUL och där var en liten bebis med ett litet tickande hjärta. Vi är i vecka 8 nu så vad som helst kan ju fortfarande hände men ändå. Det är ett gott tecken! Sambon såg ut som ett barn på julafton men jag kan fortfarande inte riktigt glädja mig. Hoppas att det går över snart för det är så jobbigt att inte kunna känna den där hundraprocentiga glädjen. Börjar nästan fundera på om det är något fel på mig, vill jag inte det här eller vad är det som händer? Suck...

Hoppas allt är bra med er alla och att ni har en fin ledighet idag!
    Kram

• elva06

Jag hoppar också in här.
    Fick MA konstaterat 16:e dec och skrapades 20:e. Tänkte skita i första mens utan kör på. Tror inte jag kan släppa detta förän jag har ett nytt pluss.

Är det någon här som vet, hade sex i förrgår (kanske lite hårt) men så igår blödde jag. Inte färskt utan mer mörkbrunt med nån klump då å då. Bör man kanske ta det lite lugnt eller?? Var detta antagligen resten från skrapningen, dom sa på sjukhuset att allt var borta och jag blödde knappt något efter skrapningen.

~Mamma till 06:a, tycker det är dags för en till nu~
  • beingboring

Förresten, ni som varit på tidiga VUL. När jag läser här på FL så står det att embryot i vecka 8 ska vara ca 25 mm. Vi är nu (efter mina beräkningar) i 7+3 och mätte 11 mm. Hon sa att det såg bra ut och nämnde inget om att det skulle vara märkligt men ändå. Hur har ni haft det då ni varit på VUL?

• elva06
    beingboring skrev 2011-01-06 13:15:18 följande:
    Förresten, ni som varit på tidiga VUL. När jag läser här på FL så står det att embryot i vecka 8 ska vara ca 25 mm. Vi är nu (efter mina beräkningar) i 7+3 och mätte 11 mm. Hon sa att det såg bra ut och nämnde inget om att det skulle vara märkligt men ändå. Hur har ni haft det då ni varit på VUL?
    Jag antar att bm kan sin sak, och säger hon att det inte är något konstigt så är det nog det. Jag tycker set står olika på alla sidor angående embryots storlek.  Så allt är nog i sin ordning ska du se. 11mm känns mer troligt för v.8. På mitt vul där man konstaterade ma så var embryot 27 mm och bm sa 9+3.
    ~Mamma till 06:a, tycker det är dags för en till nu~
  • Anonym (Me to)
    beingboring skrev 2011-01-06 13:15:18 följande:
    Jag var på VUL igår och den var 25 millimeter i v 9+1 MEN hon sa att när man gör VUL är det ganska suddigt och svårt att mäta så det blir rätt. Utan det är bara på ett ungefär!
  • mammiz83

beingboring: Så underbart att ni fått se ert lilla pyre. Det här kommer gå hur bra som helst!

längtande själ
  • Xperia
    Xperia skrev 2010-12-23 19:28:38 följande:
    Hänger på bomullshuve och önskar er alla en.....

alldeles fantastiskt GOD JUL och ett alldeles underbart GOTT NYTT ÅR!

lite ego: Fick idag veta att jag är gravid!! Livet leker!{#emotions_dlg.flower}Skrattande
    Hej vänner igen,
    Tyvärr fick jag missfall igår, så vår lycka varade typ 2 veckor. Ingen bra början på det nya året för vår del. SUCK och STÖN.