• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna

Jag har långt kvar till BF, ända till slutet av juli, närmare bestämt beräknat till den 24/7.... Ska på KUB-UL imorgon så är lite nervös... 

annars bra, mår fortfarande lite illa, trots v 14, men det ska väl ge sig till slut hoppas jag. ingen mage alls än, så vanliga kläder funkar fint.

kramar 

• bomullshuve

Jag är beräknad till den 10e april och gick in i vecka 29 idag. Mår bra, kasst järnvärde bara och därmed kass mage också pga järntabletterna. Tröttheten har kommit tillbaka men jag har varit lite krasslig så det kan ju hänga ihop med det också...

• Tant Pruselius
    airamanna skrev 2011-01-17 10:10:49 följande:
    Jag har långt kvar till BF, ända till slutet av juli, närmare bestämt beräknat till den 24/7.... Ska på KUB-UL imorgon så är lite nervös... 

annars bra, mår fortfarande lite illa, trots v 14, men det ska väl ge sig till slut hoppas jag. ingen mage alls än, så vanliga kläder funkar fint.

kramar 
    hoppas allt ser bra ut imorgon oxch att ni får bra siffror! let us know!Lycka till!
    bomullshuve skrev 2011-01-17 18:29:19 följande:
    Jag är beräknad till den 10e april och gick in i vecka 29 idag. Mår bra, kasst järnvärde bara och därmed kass mage också pga järntabletterna. Tröttheten har kommit tillbaka men jag har varit lite krasslig så det kan ju hänga ihop med det också...
    min dotter är född den 10/4 = sveriges vanligaste födelsedag (vilket jag redan tjatat om va?? )
  • sommarbebis 2010

Jag har också långt kvar, tror bf är ca 19/7

• beingboring

kramar 
    Lycka till idag! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Me to)

Jag har också långt kvar. bf 3/8 går in i v 12+0 imorrn var då jag fick mitt mf förra gången men det är helt annorlunda denna gång så kag är positiv dessutom har jag ju sett ett vilt viftande pyre efter när det hade stannat av förra gången!

• airamanna
    Anonym (Me to) skrev 2011-01-18 14:55:30 följande:
    Jag har också långt kvar. bf 3/8 går in i v 12+0 imorrn var då jag fick mitt mf förra gången men det är helt annorlunda denna gång så kag är positiv dessutom har jag ju sett ett vilt viftande pyre efter när det hade stannat av förra gången!
    visst är det härligt med vilt viftande pyren, såg vårt förra måndagen, helt underbart. Jag är i 13+1 idag, så ganska lika i tid för oss. har också en helt annan känsla denna gången, håller tummarna för oss båda (och alla andra så klart)
  • sommarbebis 2010

kramar 
    hur gick det idag?

Jag har fått en present av min käre man så jag inte ska oroa mig så mycket mellan våra UL.
    En happytone från Kjell o co. Man kan lyssna på hjärtljud med den, vi gjorde ett försök ikväll och vi hörde det lilla pyret *lycklig*
    Är dock fortfarande orolig eftersom flickorna mådde prima vid den här tiden, är 14+0 idag..
  • airamanna

KUB:et gick jättebra, jättefina siffror, minns ej exakt i huvudet och orkar inte hämta pappren, men allt var bra, mini hade vuxit ca 2 cm sen förra veckan och sprallade runt som bara den, underbart skönt! 

• Tant Pruselius
    airamanna skrev 2011-01-18 23:00:26 följande:
    KUB:et gick jättebra, jättefina siffror, minns ej exakt i huvudet och orkar inte hämta pappren, men allt var bra, mini hade vuxit ca 2 cm sen förra veckan och sprallade runt som bara den, underbart skönt! 

härligt ! Grattis!!!