• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-12-12 21:06:20 följande:
    Verkar dock som att glädjen blir kortvarig.. har blödit lite igår och idag och känner verkligen inga symptom alls. Har en akut gyntid imorgon men är osäker på vad de kan se så här tidigt. Känns så orättvist men jag antar samtidigt att det är bättre att det sker nu än mycket senare som förra gången.. Gråter
    Nej! Så ska det inte behöva vara! Håller tummar och tår för dig i morgon!! Vilken tid är det (så jag kan hålla tummarna)?
    Oceaner av lycko- och styrkekramar!Hjärta
  • beingboring
    Xperia skrev 2010-12-12 22:27:11 följande:
    Nej! Så ska det inte behöva vara! Håller tummar och tår för dig i morgon!! Vilken tid är det (så jag kan hålla tummarna)?
    Oceaner av lycko- och styrkekramar!Hjärta
    Tack vännen!

Kl 14 är det dags.. Men vet som sagt inte hur mycket man kan se så här tidigt? Hoppet är ju det sista som överger människan så visst hoppas det ännu...
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-12-12 21:06:20 följande:
    Verkar dock som att glädjen blir kortvarig.. har blödit lite igår och idag och känner verkligen inga symptom alls. Har en akut gyntid imorgon men är osäker på vad de kan se så här tidigt. Känns så orättvist men jag antar samtidigt att det är bättre att det sker nu än mycket senare som förra gången.. Gråter
    Håller tummar och tår!!! kramar{#emotions_dlg.flower}
  • beingboring

Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Så om ni orkar får ni gärna fortsätta hålla tummarna tills dess...

• sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-12-13 15:52:47 följande:
    Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Såg precis att du plussat, kommer hålla alla tummar och tår för att det går vägen den här gången. Håll oss uppdaterade. Styrkekramar i massor..
  • bomullshuve

Jag fortsätter att hålla i allt jag kan...
  • mammiz83

xperia: tack! ja, jag hoppas också att de bygger sig en riktigt stark igloo!

beingboring: nej nej nej. jag hoppas verkligen att allt kommer gå vägen. Håller mina tummar stenhårt!

längtande själ
  • Xperia

Klart vi orkar hålla tummarna! Kramar i miljarder!
  • Xperia

Mammiz: så klart det blir en igloo! (pekar med handen och ser väldigt bestämd ut) kramar!

• airamanna

Klart vi orkar det!!!! strykekramar till dig!