• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring
    bomullshuve skrev 2011-01-10 15:40:02 följande:
    Hej mina vänner, för ja.. det känns som vi blivit lite vänner här inne!

Jag kikar in för att berätta att jag nu är fru. I lördags sa vi JA till varandra. Det var en fantastiskt fin dag!
    Idag går jag in i vecka 28, tiden börjar gå snabbt nu...

Jag vill gratulera till de + som kommit sen jag var inne sist, men jag vill också beklaga att fler fått uppleva MF igen och att det tillkommit nya till tråden... (alltså anledningen till varför de söker sig till vår tråd).
    Många kramar till er alla!
    Faller in i resten av skaran och säger grattis till fina FRU bomullshuve! Och grattis till din hubby! Vilken glädje! Hjärta
  • airamanna

Mini mådde utmärkt, sprallade på som bara den, vinkade och var precis lagom stor för 12 fulla veckor :) känns underbart skönt.

kramar till er alla!!

• sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2011-01-10 20:13:51 följande:
    Mini mådde utmärkt, sprallade på som bara den, vinkade och var precis lagom stor för 12 fulla veckor :) känns underbart skönt.

kramar till er alla!!
    Å vad härligt att höra!  Grattis!
  • Xperia
    beingboring skrev 2011-01-10 08:18:04 följande:
    Beklagar verkligen vännen! Förstår att det känns ofantligt tungt och att det är en stor sorg. Skickar ytterligare styrkekramar! Hjärta
    Tack vännen!Hjärta
  • Xperia
    bomullshuve skrev 2011-01-10 15:40:02 följande:
    Hej mina vänner, för ja.. det känns som vi blivit lite vänner här inne!

Jag kikar in för att berätta att jag nu är fru. I lördags sa vi JA till varandra. Det var en fantastiskt fin dag!
    Idag går jag in i vecka 28, tiden börjar gå snabbt nu...

Jag vill gratulera till de + som kommit sen jag var inne sist, men jag vill också beklaga att fler fått uppleva MF igen och att det tillkommit nya till tråden... (alltså anledningen till varför de söker sig till vår tråd).
    Många kramar till er alla!
    Åh GRATTIS till hustru-status! :DHjärta
  • beingboring
    airamanna skrev 2011-01-10 20:13:51 följande:

kramar till er alla!!
    Hurra! Vad underbart med en sprallis! När har ni nästa besök hos BM?

Hur mår ni alla andra? Jag är så trött jämt. Skulle kunna sova från 18-12.... zzzzzzz...
  • beingboring
    Xperia skrev 2011-01-10 23:41:08 följande:
    Tack vännen!Hjärta
    Hur mår du nu? Blöder du fortfarande?

Tänker på er mycket och håller tummarna för att det snart (och så fort ni känner er redo) blir dags för att plus igen..

KRAMAR!
  • beingboring
    sommarbebis 2010 skrev 2011-01-10 12:35:49 följande:
    Jag kommer inte kunna slappna av förrän efter RUL, jag vet att det bara bor en i magen nu men jag kan inte slappna av iaf. Förra gången levde de ju till vecka 17, men de är jätte snälla där vi går, har inte behövt be om ett enda UL.

Jag är likadan som dig, så fort jag har ont i magen så blir jag nervös.

Fick en present av mannen nu i helgen , en happytone som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med, inte aktuellt än på nån vecka och så ska man inte använda den så ofta.

Sen blev jag moster igår, är så glad! Min syster var beräknad den 23/12 och blev igångsatt i fredags men det slutade med kejsarsnitt igår morse och idag så ska jag få träffa underverket.
    Happytone? Har jag aldrig hört talas om.. Hur fungerar det? Vad mysigt att kunna lyssna på hjärtljuden själv... Gäller väl då bara att berhärska sig och använda för ofta som sagt.

Och grattis till mosterskapet! Vad härligt! Hjärta Min syster har en son sedan tidigare och väntar sitt andra barn i början av juli så om allt går bra för oss den här gången kommer vi vara mammalediga samtidigt...
  • airamanna
    beingboring skrev 2011-01-12 07:50:55 följande:
    Hurra! Vad underbart med en sprallis! När har ni nästa besök hos BM?

Hur mår ni alla andra? Jag är så trött jämt. Skulle kunna sova från 18-12.... zzzzzzz...
    Vi ska göra Kub-test på tisdag och sen är det inget mer förrän RUL den 28 februari och sen drar det igång med lite mer täta BM besök i slutet av mars. 

Jag är också väldigt trött, orkar jobba men inte så mycket mer än så... eller iaf vara på jobbet, har inte varit den mest effektiva sista tiden om man säger så... men det har jag tagit igen med råge sedan tidigare och kommer säkert göra det sen igen, har en lite lugnare period så utnyttjar den nu....

Mår fortfarande illa, hulkade mig igenom frukosten igår, idag var det bättre, går upp och ner.

Håller tummarna för alla väntande och längtande!

kramkram