• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym

Jag har inte läst tråden..

först och främst, uch, jag lider med dig!! kramar till dig!!

det här med livmodern.. jag fick också veta av gynokologen att min livmoder ligger  bakåtvänd.. men han sa att det är inget som påverkar något.. jo man kan få mer ont i ryggen än andra när man är gravid och att det syns senare än vanligt att man är gravid.. men rent teoretiskt så är det inget annat som påverkas, sa iaf den gynokologen till mig.. sen vet jag inte om det är sant..

• Isabellee

Hej alla. Länge sen jag skrev något. Haft fullt upp med barnkalas. Dottern fyllde 2 igår :) Som jag sktev förut så såg läkaren att jag skulle ha ägglossninh inom några dagar. Hade mensvärk hela förra veckan. Ingen mens ännu. Får se om den beslutar sig för att komma. Har ingen aning om när jag ska ha den då jag inte fått mens efter sista missfallet. Hade bestämt mig för att inte testa på två veckor men är orolig för tidigt missfall och att jag ska ta det för mens. Vill gärna hålla koll då jag fått 2 missfall inom 3 mån.

• Anonym (Me to)
    beingboring skrev 2010-12-13 15:52:47 följande:
    Varit på läkarbesök och hon kunde inte se någonting under ultraljudet. Det behöver ju inte betyda det värsta eftersom det är så tidigt menmen...

Fick lämna blodprov för att mäta HCG-nivån och ska tillbaka igen på onsdag för att göra om det igen. På torsdag eller fredag får vi besked via telefon om hormonet ökar som det ska eller inte.

Så om ni orkar får ni gärna fortsätta hålla tummarna tills dess...
    Jag håller mina tummar och tår för er!
  • beingboring

Hallihallå. Besvärlig som jag är lyckades jag tjata mig till provsvaren redan idag. I måndags EM låg hcg-nivån runt 400 och imorse på runt 700. Läkaren tyckte med andra ord att det ser ut att vara en normal graviditet och att allt är i sin ordning men att det är väldigt tidigt och det kan nog stämma om jag hade ÄL runt den 29/11. Det skulle ju även kunna förklara att jag inte känner några symptom. Jag nöjer mig med det och tar det lugnt och hoppas på det bästa. Inget mer blod de senaste dagarna heller.

Åker till Malaysia på söndag och sedan hoppas jag att allt går bra och så blir det nytt VUL när vi kommer hem i början på januari då de förhoppningsvis kan se mer än de gjorde i måndags. Som sagt, ta det lugnt och hoppas på det bästa men vara förberedd på det värsta.

Hoppas allt är fint med er andra! Passar på att önska alla en riktigt god jul också! Hjärta
    Och så en speciell hälsning till mammaobabba som jag saknar i tråden! Kramar till er alla!

• bomullshuve
    beingboring skrev 2010-12-15 17:55:27 följande:
    Hallihallå. Besvärlig som jag är lyckades jag tjata mig till provsvaren redan idag. I måndags EM låg hcg-nivån runt 400 och imorse på runt 700. Läkaren tyckte med andra ord att det ser ut att vara en normal graviditet och att allt är i sin ordning men att det är väldigt tidigt och det kan nog stämma om jag hade ÄL runt den 29/11. Det skulle ju även kunna förklara att jag inte känner några symptom. Jag nöjer mig med det och tar det lugnt och hoppas på det bästa. Inget mer blod de senaste dagarna heller.

Åker till Malaysia på söndag och sedan hoppas jag att allt går bra och så blir det nytt VUL när vi kommer hem i början på januari då de förhoppningsvis kan se mer än de gjorde i måndags. Som sagt, ta det lugnt och hoppas på det bästa men vara förberedd på det värsta.

Hoppas allt är fint med er andra! Passar på att önska alla en riktigt god jul också! Hjärta
    Och så en speciell hälsning till mammaobabba som jag saknar i tråden! Kramar till er alla!
    Åh så härligt, jag fortsätter hålla mina tummar och tår ända tills liten väljer att titta ut... Jag kommer vara blå vid det laget, men det är ok...

Ha en underbar semester, se upp med ficktjuvar i Kuala Lumpur om ni ska dit, de är tyvärr rysligt skickliga....

Kram!
  • mammiz83

xperia: hahaha, vad rolig du är!

beingboring: det här kommer gå jättebra!!!

längtande själ
  • airamanna

Fortsätter hålla tummar och tår!!! och är avis på att du ska till Malaysia, vart ska ni? var själv på Malaysiska delen av Borneo för några år sedan och det var helt fantastiskt, längtar tillbaka allt som oftast.

God Jul och gott nytt år till dig och njut av er resa och sköt om dig riktigt ordentligt!
    kramar 
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2010-12-15 21:27:14 följande:
    xperia: hahaha, vad rolig du är!

beingboring: det här kommer gå jättebra!!!
     mammiz83 heh - tack Glad
  • sommarbebis 2010
    Hallihallå. Besvärlig som jag är lyckades jag tjata mig till provsvaren redan idag. I måndags EM låg hcg-nivån runt 400 och imorse på runt 700. Läkaren tyckte med andra ord att det ser ut att vara en normal graviditet och att allt är i sin ordning men att det är väldigt tidigt och det kan nog stämma om jag hade ÄL runt den 29/11. Det skulle ju även kunna förklara att jag inte känner några symptom. Jag nöjer mig med det och tar det lugnt och hoppas på det bästa. Inget mer blod de senaste dagarna heller.Åker till Malaysia på söndag och sedan hoppas jag att allt går bra och så blir det nytt VUL när vi kommer hem i början på januari då de förhoppningsvis kan se mer än de gjorde i måndags. Som sagt, ta det lugnt och hoppas på det bästa men vara förberedd på det värsta. Hoppas allt är fint med er andra! Passar på att önska alla en riktigt god jul också! Och så en speciell hälsning till mammaobabba som jag saknar i tråden! Kramar till er alla!

Vad glad jag bli för din / er skull.. GRATTIS igen, Vill önska er alla vänliga själar i tråden en riktigt god jul! Saknar aktiviteten lite här, men det är väl så, det går i perioder.
  • bomullshuve

God Jul på er alla, och nu ska ni veta att 2011 blir ett fantastiskt år för oss alla!!! (Jag känner det i lilltån, hihi).

God Jul och Gott Nytt 2011!!!!!