• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010

Xperia, GRATTIS!! Så himla glad för er skull! När är det bf? Kramar

• Bebislängtan82
    RamonaMaria skrev 2011-02-22 10:19:51 följande:
    Har bara läst TS. Jag fick konstaterat mitt andra MA igår. Embryot slutade växa för ca 10 dagar sen. i vecka 9. Det här är vårat andra MA på raken och jag vet inte hur eller om jag ska våga tro och hoppas på ett fulbordat barn. Känns som jag är den enda som haft två MA på raken och är utan barn. Jag vet inte vad jag ska göra o paniken är så stor och fruktansvärd påtagande. Finns det ingen som har varit i min sits?? Gråter
    Vet hur du känner. Jag har haft 3 MA på raken och har heller inga barn.

Beklagar dina MA
    Är 2011 vårt år
  • Bebislängtan82
    Xperia skrev 2011-02-23 22:44:47 följande:
    Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}
    Grattis
    Är 2011 vårt år
  • RamonaMaria

Bebislängtan82: beklagar dina också. Får man fråga vilka veckor du va i o hur du fick göra för att få bort allt? Ska till gyn imorgon o hoppas inte att dom säger att jag ska vänta ut det, som sist. Det tog ca 2 månader innan allt var borta. Påfrestande till tusen.

• Bebislängtan82
    RamonaMaria skrev 2011-02-24 08:46:44 följande:
    Bebislängtan82: beklagar dina också. Får man fråga vilka veckor du va i o hur du fick göra för att få bort allt? Ska till gyn imorgon o hoppas inte att dom säger att jag ska vänta ut det, som sist. Det tog ca 2 månader innan allt var borta. Påfrestande till tusen.
    Första missfallet upptäcktes i 11 veckan, fostret hade dött ngn dag tidigare. Andra missfallet var i 12 veckan och då hade varit dött en månad och mitt tredje upptäcktes i vecka 13 via rul 2 dagar innan vi skulle till Cypern. Jag blev skrapad alla gånger och vi åkte ändå på vår resa trots avrådan från läkaren.

Nu har jag en ny kille i mitt liv och vi försöker bli gravida, får hoppas det går bättre nästa gång.
    Är 2011 vårt år
  • mammiz83

xperia: va?? jag tror jag svimmar, det är ju fantastiskt!! Grattis gumman!

längtande själ
  • airamanna
    Xperia skrev 2011-02-23 22:44:47 följande:
    Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}
    Wow, grattis!!!! helt underbart roligt att höra! {#emotions_dlg.flower}
  • Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2011-02-24 07:58:08 följande:
    Xperia, GRATTIS!! Så himla glad för er skull! När är det bf? Kramar
    Bebislängtan82 skrev 2011-02-24 08:08:41 följande:
    Grattis
    Tack för grattis . BF ( om nu allt går vägen - har ju en del mf bakom mig- HJÄLP!) är runt 11 oktober :D

kramar!
  • Xperia
    mammiz83 skrev 2011-02-24 11:16:29 följande:
    xperia: va?? jag tror jag svimmar, det är ju fantastiskt!! Grattis gumman!
    hehhe - vi svimmade nästan vi med! Både jag och mannen tittade väldigt länge på bruksanvisningen.... Har ju ett färskt mf bakom mig (4 januari) och trodde först att testet visade gamla gravidhormoner. Lyckades få ett blodprov på kliniken och fick 56 023 gravidhormoner.. När de konstaterade mf hade jag typ 7... Igår var jag på UL och fick se ett tickande hjärta!
    De tror att jag är i v8 (7+3). Tror inte riktigt på det och vågar inte gå in i ngn gravidtråd eller lista mig som gravid på FL.
    En dag i taget. Tror faktiskt att Bisolvon var vårt trick!  Testa om du inte redan gjort det.

kramar!
  • sommarbebis 2010
    Xperia skrev 2011-02-24 20:40:12 följande:
    hehhe - vi svimmade nästan vi med! Både jag och mannen tittade väldigt länge på bruksanvisningen.... Har ju ett färskt mf bakom mig (4 januari) och trodde först att testet visade gamla gravidhormoner. Lyckades få ett blodprov på kliniken och fick 56 023 gravidhormoner.. När de konstaterade mf hade jag typ 7... Igår var jag på UL och fick se ett tickande hjärta!
    De tror att jag är i v8 (7+3). Tror inte riktigt på det och vågar inte gå in i ngn gravidtråd eller lista mig som gravid på FL.
    En dag i taget. Tror faktiskt att Bisolvon var vårt trick!  Testa om du inte redan gjort det.

kramar!
    Blir verkligen så glad för eran skull. Det verkar ju gå bättre den här gången för många av oss i tråden. Så jag tror att 2011 är vår tråds år
    Oktober är en bra månad, då är jag född
    Tror att vi som har varit med om MF eller MA kommer se graviditeten på ett annat sätt en de som varit lyckligt lottade och aldrig haft några problem. Kan fortfarande inte smälta att det lever en liten krabat i min mage som lever, känner tydligare och tydligare buffar i magen nu...