• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • mammiz83

Hej tjejer! Vad härligt att alla era tester ser så fina ut! Ni ser, den här gången kommer det ju gå bra!

mamaobabba: vi liggger alla plussare i hasorna nu eller hur? snart ska vi också plussa!

Jag ska påbörja min sjunde IVF-behandling om nån vecka, då blir det nedreglering med nässpray så snart har ni en tvättäkta liten klimakteriekärring i tråden! ;)

längtande själ
  • beingboring
    mammiz83 skrev 2011-02-04 13:14:41 följande:
    Hej tjejer! Vad härligt att alla era tester ser så fina ut! Ni ser, den här gången kommer det ju gå bra!

mamaobabba: vi liggger alla plussare i hasorna nu eller hur? snart ska vi också plussa!

Jag ska påbörja min sjunde IVF-behandling om nån vecka, då blir det nedreglering med nässpray så snart har ni en tvättäkta liten klimakteriekärring i tråden! ;)
    Härligt!

Mina hormoner rusar som hos en tonåring så då kan vi härja ikapp

Mamaobabba skrev 2011-02-03 23:12:07 följande:
    Hej alla finingar!

Kikar in lite igen och blir så glad att det händer så mycket bra saker här!

Grattis till era fina UL, VUL och KUB-tester, blir glad i hela hjärtat och kroppen att det går så bra för er.

Ta hand om er och njut.

Hoppas att det snart får vara vår tur också.

Kärlek och kramar i mängder. Hjärta
    Hjärta

Hur är det med dig fina mamaobabba? Har ni påbörjat utredningen?

Trevlig helg alla! Kram!
  • airamanna

Håller tummarna för er alla som går på utredningar och behandlingar nu, snart är det er tur!!!!

kramar i mängder! {#emotions_dlg.flower} 

• RamonaMaria

Har bara läst TS. Jag fick konstaterat mitt andra MA igår. Embryot slutade växa för ca 10 dagar sen. i vecka 9. Det här är vårat andra MA på raken och jag vet inte hur eller om jag ska våga tro och hoppas på ett fulbordat barn. Känns som jag är den enda som haft två MA på raken och är utan barn. Jag vet inte vad jag ska göra o paniken är så stor och fruktansvärd påtagande. Finns det ingen som har varit i min sits?? Gråter

• airamanna
    RamonaMaria skrev 2011-02-22 10:19:51 följande:
    Har bara läst TS. Jag fick konstaterat mitt andra MA igår. Embryot slutade växa för ca 10 dagar sen. i vecka 9. Det här är vårat andra MA på raken och jag vet inte hur eller om jag ska våga tro och hoppas på ett fulbordat barn. Känns som jag är den enda som haft två MA på raken och är utan barn. Jag vet inte vad jag ska göra o paniken är så stor och fruktansvärd påtagande. Finns det ingen som har varit i min sits?? Gråter
    Kramar om och beklagar att du behövt hitta oss. Själv har jag varit med om 1 MF och 1 MF efter varandra och livet var under en period nattsvart och riktigt tugnt, men nu har jag en liten silverlining som ser allt bättre och bättre ut, jag är gravid igen och befinner mig i v 19 och hittills är allt bra med liten där inne... oron är självklart stor utifrån tidigare upplevelser men jag hoppas och tror att det är vår tur nu. vi är många här inne som haft 1 eller flera MF och/eller MA och "vet" hur det känns, även om det känns olika för alla. Mitt största tips är faktiskt att prata med någon professionell om detta, det är svårt, jobbigt, sorgligt, ledsamt och tungt att förlora sin dröm och det är svårt att hantera det själv. Jag talade med en kurator och det har hjälpt mig mycket. Jag hoppas att Du kommer starkare ut på andra sidan och att lyckan lyser på dig snart! många kramar! 
  • sommarbebis 2010

På tisdag är det 1 år sedan jag födde flickorna, satt och läste min journal idag, Stella var 23 cm lång och Thilde 19. Dom var ganska stora ändå fast ändå så små. Ska göra en liten krans åt dom och tända lite ljus på minneslunden.

Till nåt roligare, var på rul igår och är nu 18+1 idag. Krabaten ville dock inte sammarbeta så vi ska tillbaka för att kolla hjärtat igen och även kanske få se om det är en pojk eller flicka, inte för att det spelar nån roll :)

Kram till alla!

• Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2011-02-23 19:38:52 följande:
    På tisdag är det 1 år sedan jag födde flickorna, satt och läste min journal idag, Stella var 23 cm lång och Thilde 19. Dom var ganska stora ändå fast ändå så små. Ska göra en liten krans åt dom och tända lite ljus på minneslunden.

Till nåt roligare, var på rul igår och är nu 18+1 idag. Krabaten ville dock inte sammarbeta så vi ska tillbaka för att kolla hjärtat igen och även kanske få se om det är en pojk eller flicka, inte för att det spelar nån roll :)

Kram till alla!
    Hej,
    Vill först beklaga din sorg över dina flickor! Orden räcker inte till!
    Sen vill jag ge dig ett STORT GRATTIS till din lilla livliga krabat!

Kramar i mängder!
  • Xperia

Smyger försiktigt in för att berätta en liten nyhet som jag knappt tror på själv.... vi har lyckats bli spontant gravida!!!
    {#emotions_dlg.flower}