• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Jungblom

zetika, längst ner där man skriver sitt inlägg står det infoga bild. Blev dina macarons också väldigt söta? Jag har bara bakat det en gång men det blev supersöta tyckte alla.

• Pimpinellan
    Ann Lee skrev 2011-01-18 19:57:54 följande:
    Det är som sagt svårt att få det att hålla ihop. Man kan inte räkna med samma konsistens som frallor utan det blir kompakt.

Om du googlar klimakteriekaka får du träffar på ett mumsigt kompakt bröd som är gott att äta med smör och ost. Den innehåller massor av ingredienser men är inte svår att baka.

Annars kan jag rekommendera att du googlar GI-limpa. Det går att baka limpor med yoghurt eller filmjölk som bas och sedan t.ex. solrosfrön, rågmjöl med mera som komplement. Dvs. helt utan vetemjöl. Dessa limpor bakas med bikarbonat.
    Klimakteriekaka!? Ja,det lät ju bra när man planerar barn! Ska kolla upp sånt där GI-bröd. Det verkar vara nåt för mig. Om vi bara kunde få igång assistenten! Fått den,den är knappt använd,men saknar instruktionsbok. En massa tillbehör jag inget vet om vad de är...
  • Tuvaduva

Hej
    Är det nån som vill tipsa om ett bra, enkelt och smarrigt recept på maränger...?
    Ja men ni vet sånna där som man ser ute på fik lite då o då -med choklad i.Glad

Dom ser så grYmt goda ut!! Så jag lär bara baka sånna!

• Ann Lee
    Jungblom skrev 2011-01-19 11:02:05 följande:

Mina levainbrödbullar
    Ursnygga! Bjuder du på recept också?
  • Ann Lee
    Pimpinellan skrev 2011-01-19 14:22:27 följande:
    Klimakteriekaka!? Ja,det lät ju bra när man planerar barn! Ska kolla upp sånt där GI-bröd. Det verkar vara nåt för mig. Om vi bara kunde få igång assistenten! Fått den,den är knappt använd,men saknar instruktionsbok. En massa tillbehör jag inget vet om vad de är...
    Du behöver ingen assistent om du bakar med bikarbonat för den degen ska bara röras ihop, inte knådas.
  • Pimpinellan
    Ann Lee skrev 2011-01-19 15:56:09 följande:
    Du behöver ingen assistent om du bakar med bikarbonat för den degen ska bara röras ihop, inte knådas.
    Nej,jag menade inte såna degar heller utan bara överlag större jäsdegar. Vore jättepraktiskt med assistent,men vi begriper ingenting av den.
Svar på tråden För oss som bakar