För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Jungblom: Är du höggravid eller varför hinner du baka mer än du hinner äta?
Allt ser gudomligt ut! 
Tinkerbelle: Härligt det ser ut! De cerisa bollarna... är det de krispiga jordgubbskulorna som du skriver om? Var får man tag i såna?
Själv har jag bakat en Kladdkaka Caramel igår kväll
Hej allihopa!
Jag måste fråga en sak. Jag tycker jag är ganska insatt i bakandets trender. Det är mitt största intresse, så det är väl inte så konstigt! Men, så idag köpte jag tidningen Hembakat och fick en smärre chock!
Vad tusan är whoopies?
Här kommer jag och trodde cupcakes, macroner och surdeg var grejen, och så snackas det om whoopies! Som visserligen ser ut som macroner, men ändå.
Är det någon här som provat såna? Är det goda, hur är konsistensen? Blev grymt sugen på att provbaka några ![]()
gjorde mocka rutor idag...
Idag provade jag att göra mandeltoppar! Har bara gjort nöttoppar innan men provade att byta till mandel. Naturligt fritt från gluten och mjölk!
Recept:
3 dl malda mandlar
3 dl florsocker
2 äggvitor
några droppar bittermandelarom
ca 125 g mörk choklad att doppa i
Gör så här:
Blanda de malda mandlarna med florsockret.
Vispa äggvitan till vitt hårt skum, vispa i bittermandeloljan. Rör i mandelsockerblandningen så att det blir en jämn seg smet.
Klicka ut små kluttar på en plåt med bakplåtspapper. Idag blev det 42 st.
Grädda i ugnen i ca 5 minuter, vakta noga. De ska bli lite gyllenbruna på topparna. Eftersom jag har gasugn vet jag inte vilken värme man skall ställa in, men lite medelvarmt skulle jag tro 
Låt topparna svalna innan du tar av dem från pappret. När de har svalnat så tar du av dem och doppar "foten" i smält choklad. Blir det choklad över så brukar jag göra en liten dutt med choklad på toppen också. Ställ in i kylen tills chokladen stelnat.
AnnLee, jag är inte gravid men jag ger bort mina bakverk och sedan är vi några i hushållet också
Tack för komplimangen!
Mums sååå gott....
AnnLee, det är Strawberry Yoghurt Crisp från La Praline. Urgoda och söta att se på
Ska ta mig i kragen och baka en mumsigt kladdig brownie sen. Har några nya idéer att testa
http://louisespis.blogspot.com/
Satt en fördeg
Igår gjorde jag havreflarn, riktigt mumsigt vart det, och busenkelt recept! Perfekt att slänga ihop tillsammans med gevalian om man får oväntat besök ;)
Idag har jag bakat Anna Skippers nyttiga bröd
Jättegott blev det.