• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Jungblom
    höstäpple skrev 2011-01-19 22:11:50 följande:
    Någon som har ett gott recept på chokladmousse?
    Ett ögonblick ska jag skriva det jag använde sist (fanns i vår kokbok), jätte gott blev det iaf!
  • Jungblom

Recept på chokladmousse
    125 g mörk blockchoklad
    1½ msk flor- eller strösocker
    3 msk starkt bryggt kaffe eller 3 msk vatten och 1½ snabbkaffe
    1 äggula
    2 dl vispgrädde

Smält chokladen i vattenbad eller micro. Tillsätt socker, kadde och äggula och rör kraftigt. Låt krämen svalna. Vispa grädden och blanda den med chokladkrämen. Häll upp moussen i små koppar eller portionsglas. Låt stå kallt 1 h.

Jag la till rostade och hackade hasselnötter både i moussen och strött ovanpå.

• Jungblom

Blåbär och citron cupcakes med glasyr med citron och vitchoklad, toppade med syltade citronskal
  • Bubba80
    Jungblom skrev 2011-01-20 19:06:58 följande:

Blåbär och citron cupcakes med glasyr med citron och vitchoklad, toppade med syltade citronskal
    Mums Tungan ute Vilka läckerbitar!!!!!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Jungblom
    Bubba80 skrev 2011-01-20 22:25:32 följande:
    Mums Tungan ute Vilka läckerbitar!!!!!!
    Tackar

Nu har jag bakat surdegsrågbröd med sesamfrön

• Ann Lee

Jungblom: Är du höggravid eller varför hinner du baka mer än du hinner äta? Flört Allt ser gudomligt ut! Tungan ute

Tinkerbelle: Härligt det ser ut! De cerisa bollarna... är det de krispiga jordgubbskulorna som du skriver om? Var får man tag i såna?

Själv har jag bakat en Kladdkaka Caramel igår kväll

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden För oss som bakar