För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Någon som har koll på hur mycket torrjäst 1/3 dels och 1/4 dels paket färsk jäst är. Hade tänkt sätta en deg för kalljästa bullar ikväll och har 2 olika recept att välja på men ingen färsk jäst hemma.
Blev en sats biscotti för några dagar sedan efter mitt absolut bästa recept för spröda goda biscottis http://louisespis.blogspot.com/2009/05/basta-biscotti-recepet.html
En laddning thékakor blev det i kväll! Världens enklaste!
Men hörni!
Var det AnnLee som hade gjort Cookies in a jar i sin blogg? Om man har i torrjäst, borde man inte kunna ge bort bröd och allt möjligt då? =)
Havrebollar har jag nyss gjort...ångrar att jag aldrig provat på detta innan, kanongoda ju
Hörrni! 
Om man gör ett vanligt recept på maränger och innan man klickar/spritsar ut dom på plåten så tillsätter man smält choklad (så man får en slags "swirl" av choklad i marängerna) tror ni att det blir bra?
Det kanske t.om. är nån som har testat?
Jag har sett såna på caféer o dom ser så goda ut!
Trevlig kväll!
Skulle göra chokladbollar med sonen här men insåg nu att vi självklart glömt ta upp margarinet ur skötväskan igår så nu har vi inget. Är höggravid och har en trotsig tvååring så att ta på honom overallen och gå till affären känns uteslutet. Någon som har några bakrecept som vi kan göra istället som inte innehåller margarin eller ägg?
Har lite flytande margarin hemma.