För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Har gjort en vitlöksbrödssurdeg, ska gräddas som minibaguetter imorgon.
Ny mattrend? Salted Caramel, urgott i vart fall! http://louisespis.blogspot.com/2011/01/salted-caramel.html
Jag kikar in lite i den här tråden med.
Har egentligen aldrig bakat speciellt mycket men tycker egentligen att det är lite kul så jag har tänkt att jag ska försöka baka mer än vad jag gör just nu.
Idag gjorde jag mina första chokladmuffins (säger väll mycket om mig?
) och vill gärna bli lite inspirerad att göra fler saker. Har dock inte smakat på muffinsen än så de kanske inte alls går att äta, men hoppas att jag märker vad som blivit fel och lär mig av mina misstag.
I jul så bakade jag en massa julgodis och favoriterna här var Kokosbitar. Riktig hit här hemma!
Så nu får vi se om jag hittar något mer kul som ser gott ut här inne 
Bellsam, härligt med en nybörjare
Man måste ju börja någon gång och det kan inte bli mer än misslyckat.
Fullkornsdinkel inköpt liksom fiberhavregryn. Nu ska det bakas mer nyttigt. Kan man baka "halvnyttiga" småkakor? Kanska dum fråga,men mer onyttigt är liksom det sista vi behöver i detta hem,men nåt gott till kaffet vore ändå bra. Svår ekvation det där!
Måste bara meddela att jag nu har smakat av mina muffins och dom vart ritkigt, riktigt goda faktiskt 
Får gå på jakt efter fler recept nu!
Här kommer bilder på dagens bakverk.
Först en vaniljmuffins med grapefruktfrosting och syltat grapefruktskal
Och det andra ett surdegsrågbröd med krossade linfrön.

Bakade igår. Grundrecept grahamsbullar,men jag hade fullkornsdinkel,graham och lite vetemjöl. Plus linfrön,solrosfrön och bovete. Jättegott!
Sätta en fördeg