• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • NeWil
    Goltlännig skrev 2011-02-01 09:10:04 följande:
    www.finax.com/se/display/produkter/ManitobaCr...

Är en länk till mjölet ManitobCream som jag hittade på nätet när jag sökte på det.
    Oj ja jag hann inte in i tråden här förrän nu Glad Tack för att du hjälpte mig med länkningen. Just det mjölet använder jag ofta när jag gör t ex kanelbullar osv. Blir luftigt och fint. Finns i vanliga mjölhyllan på ICA Maxi i alla fall. Har sett det på Citygross också.

Frallorna blev riktigt bra. Lite mer kompakta än de som man köper i affären för 1kr/styck som bara är som luft Skrattande men ändå inte kompakta så de inte blev goda. Riktigt bra faktiskt. Gav min pappa en påse idag på morgonen då han fyller år idag så han skulle få lite frallor till morgonfikat. Hans kommentar var "va har du varit ute och handlat frallor till mig såhär på morgonkvisten" Glad Får väl tolka det som att de blev fina...
  • ASL

Gotlännig: Tack för länken, kunde jag ju tillochmed klurat ut själv kan man tycka ;)

NeWil: De såg så smarriga ut så jag måste testa dom! Låter som att dina blev lika bra som de på bilden såg ut :)

Tinkerbell: De där browniesarna måste jag testa! Så fort vi flyttat till vårt nya kök med en ugn som har jämn värme, underbar blogg du har förresten!!

- Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • Jungblom
    PerG skrev 2011-01-31 19:58:40 följande:
    Jag bara väntar på rätt tillfälle så ska jag försöka mig på att baka wienerbröd!...

Jag har en mission i mitt liv att prova att laga saker som man i vanliga fall köper färdiga/halvfärdig, och wienerbröd tillhör en av de saker jag bara måste prova! ;)
    Jag har bakat wienerbröd när jag var yngre. Se till att ha de kallt inne och ett svalt ställe att jäsa brödet på. Kavla många gånger och låt degen vila emellan. Jag tyckte att mina blev riktigt lyckade 3 ggn jag baka dem.
  • PerG
    Jungblom skrev 2011-02-02 09:14:01 följande:
    Jag har bakat wienerbröd när jag var yngre. Se till att ha de kallt inne och ett svalt ställe att jäsa brödet på. Kavla många gånger och låt degen vila emellan. Jag tyckte att mina blev riktigt lyckade 3 ggn jag baka dem.
    Jag får öppna balkongdörren och stå vid matsalsbordet intill och kavla kanske... eller kanske helt enkelt gå ut på balkongen och kavla?... ;)...
  • Jungblom
    PerG skrev 2011-02-02 14:46:23 följande:
    Jag får öppna balkongdörren och stå vid matsalsbordet intill och kavla kanske... eller kanske helt enkelt gå ut på balkongen och kavla?... ;)...
    Så drastiskt det kanske inte behöver vara, men stäng av värmen i det rummet du ska vara och vädra några minuter så har du det nog svalt sedan
  • OrdinaryMe

Jag kunde inte sova i morse, så jag gick upp kl 06 och bakade trippel choklad muffins enl det recept jag hittade på Tinkerbelles blogg!Glad
    de blev kanonfina och kollegorna blev väldigt glada när jag kom hit med nybakat kaffebröd!

Svar på tråden För oss som bakar