För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Tänkte göra de här snart, fika med tjerna och barnen imorgon
http://louisespis.blogspot.com/2010/10/raspberry-and-cheesecake-brownies.html
Bakade valnötsbröd nu på morgonen

Tack för att du hjälpte mig med länkningen. Just det mjölet använder jag ofta när jag gör t ex kanelbullar osv. Blir luftigt och fint. Finns i vanliga mjölhyllan på ICA Maxi i alla fall. Har sett det på Citygross också.
men ändå inte kompakta så de inte blev goda. Riktigt bra faktiskt. Gav min pappa en påse idag på morgonen då han fyller år idag så han skulle få lite frallor till morgonfikat. Hans kommentar var "va har du varit ute och handlat frallor till mig såhär på morgonkvisten"
Får väl tolka det som att de blev fina...
Gotlännig: Tack för länken, kunde jag ju tillochmed klurat ut själv kan man tycka ;)
NeWil: De såg så smarriga ut så jag måste testa dom! Låter som att dina blev lika bra som de på bilden såg ut :)
Tinkerbell: De där browniesarna måste jag testa! Så fort vi flyttat till vårt nya kök med en ugn som har jämn värme, underbar blogg du har förresten!!
Är det någon som har ett trevligt recept på småkakor av något slag?
Jag kunde inte sova i morse, så jag gick upp kl 06 och bakade trippel choklad muffins enl det recept jag hittade på Tinkerbelles blogg!
de blev kanonfina och kollegorna blev väldigt glada när jag kom hit med nybakat kaffebröd!