• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • zetika

tuvaduva: ja jag har testat att ha i choklad precis så som du skriver och det blir bra =)

• MymlanMy

Hej!

Tittar in för att fråga om någon här vet något recept på lantbröd med krossade enbär. Fick smaka detta som barn men slarvat bort receptet. Minns tydligt smaken av det nygräddade runda brödet med tjockt lager av smör. Enbären gav brödet en fantastisk karaktär. Någon som känner till detta bröd?

• PerG

Jag bara väntar på rätt tillfälle så ska jag försöka mig på att baka wienerbröd!...

Jag har en mission i mitt liv att prova att laga saker som man i vanliga fall köper färdiga/halvfärdig, och wienerbröd tillhör en av de saker jag bara måste prova! ;)

• ASL

Åh vilken mumsig tråd, den blir favorit!!

Har inte hunnit baka nåt idag men jag hann äta upp det sista på annanaspajen jag svängde ihop i lördagsFlört

- Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • ASL
    PerG skrev 2011-01-31 19:58:40 följande:
    Jag bara väntar på rätt tillfälle så ska jag försöka mig på att baka wienerbröd!...

Jag har en mission i mitt liv att prova att laga saker som man i vanliga fall köper färdiga/halvfärdig, och wienerbröd tillhör en av de saker jag bara måste prova! ;)
    Oj, då vill jag veta hur det går? Det verkar ju ursvårt.
    Lite sugen på att prova är jag också faktiskt... får bli när vårt nya kök är klart Flört

Önskar dig lycka till så länge!
  • ASL
    NeWil skrev 2011-01-31 16:45:30 följande:
    Provar precis det här receptet från Kryddburken.se kryddburken.se/2011/01/17/stora-fluffiga-fral.../ De står på jäsning nu och ska snart in i ugnen. Bara älskar Manitoba Cream mjölet för den fantastiska jäskraften och den luft det ger i bakverken. Skrattande
    Farlig farlig tråd för mig detta Flört
    Vilken härlig sajt kryddburken är!! Och de där frallorna måste jag prova!
    Hur ser det där mjölet ut (förpackningen alltså) och vart köper man det?

Lägg gärna ut en bild sen när du är klar!
Svar på tråden För oss som bakar