För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
tuvaduva: ja jag har testat att ha i choklad precis så som du skriver och det blir bra =)
Hej!
Tittar in för att fråga om någon här vet något recept på lantbröd med krossade enbär. Fick smaka detta som barn men slarvat bort receptet. Minns tydligt smaken av det nygräddade runda brödet med tjockt lager av smör. Enbären gav brödet en fantastisk karaktär. Någon som känner till detta bröd?
Senaste blev en Dulce de Leche Cheesecake http://louisespis.blogspot.com/2011/01/dulce-de-leche-cheesecake.html
Provar precis det här receptet från Kryddburken.se kryddburken.se/2011/01/17/stora-fluffiga-frallor/ De står på jäsning nu och ska snart in i ugnen. Bara älskar Manitoba Cream mjölet för den fantastiska jäskraften och den luft det ger i bakverken. 
Jag bara väntar på rätt tillfälle så ska jag försöka mig på att baka wienerbröd!...
Jag har en mission i mitt liv att prova att laga saker som man i vanliga fall köper färdiga/halvfärdig, och wienerbröd tillhör en av de saker jag bara måste prova! ;)
Åh vilken mumsig tråd, den blir favorit!!
Har inte hunnit baka nåt idag men jag hann äta upp det sista på annanaspajen jag svängde ihop i lördags

har bakat massor av makroner rättare sagt lite mer än 112 st
finns massa bilder på dom på min sida www.smafrestelser.se
www.finax.com/se/display/produkter/ManitobaCream.aspx
Är en länk till mjölet ManitobCream som jag hittade på nätet när jag sökte på det.