• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • OrdinaryMe

Bakar just nu Rosenbröd, väntar på att bullarna ska jäsa färdigtGlad

Alla ni som bakar semlor, När är riktiga "semmeldagen"? fettisdagen heter den väl om jag inte missminner mig, men när infaller den på riktigt?Glad

• Jungblom
    OrdinaryMe skrev 2011-02-08 18:23:40 följande:
    Bakar just nu Rosenbröd, väntar på att bullarna ska jäsa färdigtGlad

Alla ni som bakar semlor, När är riktiga "semmeldagen"? fettisdagen heter den väl om jag inte missminner mig, men när infaller den på riktigt?Glad
    I år är det den 8:e mars, också internationella kvinnodagen.
  • principessan
    Shaun the sheep skrev 2011-02-07 17:04:00 följande:

Åh, idag har jag bakat Dulce de Lechebrownies! Har bara provat dem lite varma än, och de var såklart goda.

Men det står i receptet att de är ännu godare dagen efter, och det brukar ju stämma! =) Ser fram emot fikat imorgon

Har du recept på det?

Själv har jag börjat prenumerera på tidningen hembakat... Mycket som är lockande i den! 
  • OrdinaryMe

Tack Jungblom !Glad då får jag se till att fira kvinnodagen med hembakade semlor då!

• Shaun the sheep
    principessan skrev 2011-02-08 19:49:41 följande:
    Har du recept på det? Själv har jag börjat prenumerera på tidningen hembakat... Mycket som är lockande i den! 

Javisst! Kan inte länka för Jag skriver via mobilen, men receptet är från mingodasida.blogspot.com! Det finns säkert nån sökfunktion,och om inte så finns ju google ;) De smakar himmelskt!
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden För oss som bakar