• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • queenofangels

idag har de bakats en stor sats med ost bullar o rosenbullar o även gjort 8 limpor av morfars bröd. förhoppningsvis räcker de denna veckan.

zetika skrev 2011-02-03 14:33:59 följande:
    Idag har jag bakat en tårta med italiensk maräng med hallon =)

din tårta ser super god ut :) vad har du i den??
  • Tinkerbelle
    CoolJen skrev 2011-02-06 14:49:37 följande:
    Ser jättegod ut
    Smakar den mycket vit choklad? (det är inte min favorit)
    Nu gillar jag iof vit choklad men jag tycker personligen inte att den dominerar i cheesecaken, smakar mer av mascarponen. Och hallonen går bra ihop med den vita chokladen
  • Belavon

Semlor - äntligen lyckades jag med fluffiga semlor och inte tråkiga torra. De var väldigt goda med chokladmousse i ;)

• Shaun the sheep

Åh, idag har jag bakat Dulce de Lechebrownies! Har bara provat dem lite varma än, och de var såklart goda.

Men det står i receptet att de är ännu godare dagen efter, och det brukar ju stämma! =) Ser fram emot fikat imorgon

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • queenofangels
    zetika skrev 2011-02-07 09:50:29 följande:
    queenofangels:
    tack jag fyllde den med hallon/grädde och vaniljkräm önskemål från dom som skulle ha den =)

finns recpet på min blogg

www.smafrestelser.se
    har lagt din blogg som favorit, måste testa göra macroner någon dag!
  • Beatan

Bakat banankaka med chokladsmak (ägg och laktosfritt) Vart riktigt bra. Mjuka kakor utan ägg brukar inte bli så bra annars...

• Linny

Cupcakes fyllda med vit choklad, valnötter och hallon. Toppade med crumble (smuldeg)

Svar på tråden För oss som bakar