• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • hjohanna
    CoolJen skrev 2011-02-03 13:44:07 följande:
    Det kan vara fint om du gör det i en skål, alltså en glass först som du smetar ut runt hela kanten och sen när den stelnat så fyller du på med den andra sorten.

Jag har bara gjort glass en gång så är ingen  expert...hoppas nån annan kan svara
    Tack för tipset, det blir nog lite roligare så ja :)
    Jag är precis skiiitnervös. Ska göra varm smörgåstårta för första ggn oxå. Tur
    det inte är Kungen som kommer på besök
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Tinkerbelle
    OrdinaryMe skrev 2011-02-03 09:57:34 följande:
    Jag kunde inte sova i morse, så jag gick upp kl 06 och bakade trippel choklad muffins enl det recept jag hittade på Tinkerbelles blogg!Glad
    de blev kanonfina och kollegorna blev väldigt glada när jag kom hit med nybakat kaffebröd!
    Oh, sådana överraskningar uppskattas!

Senaste bidraget från mig blirSkogsbärs Cupcakes med Pistagefrosting  (kan säga att frostingen blev riktigt god!)

http://louisespis.blogspot.com/2011/02/skogsbarscupcakes-med-pistagefrosting.html
  • PerG

Nu har jag bakat wienerbröden!... Gjorde alla på en gång (orkade inte frysa in deg och grejjer).. Tog ett bra tag och var lite knöligt men det var kul och det blev faktiskt riktigt bra.. ;)

Har inte glaserat dem ännu på bilderna nedan (de skulle svalna först)

• PerG

....eller ja... med "bra" menar jag att de smakade gott och inte hur de såg ut! ;)

• Ann Lee
    PerG skrev 2011-02-03 22:22:38 följande:
    ....eller ja... med "bra" menar jag att de smakade gott och inte hur de såg ut! ;)
    Åhhhh... ser goda ut också!  Tungan ute
  • PerG
    Ann Lee skrev 2011-02-03 23:08:37 följande:
    Åhhhh... ser goda ut också!  Tungan ute
    Jag trodde när jag gjorde wienerdegen att det blivit helt misslyckat faktiskt. Jag hade lite problem att kavla in smöret i degen och trodde att skikten var helt sabbade, men det blev faktiskt helt okej! Sen blev inte formen riktigt som den skulle. Hittade en instruktionsvideo på youtube för att göra "8:or" men jag gjorde dem nog lite för kompakta så att de växte för mycket på höjden.

Frugan kommenterade det i alla fall som -"Bättre än köpta"... ;)
  • OrdinaryMe
    Tinkerbelle skrev 2011-02-03 21:28:03 följande:
    Oh, sådana överraskningar uppskattas!

Senaste bidraget från mig blirSkogsbärs Cupcakes med Pistagefrosting  (kan säga att frostingen blev riktigt god!)

louisespis.blogspot.com/2011/02/skogsbarscupc...
    Oh, det receptet ska provas och testas på kollegorna nästa vecka! Glad
    mina kollegor älskar att jag är gravid och har fnatt på att baka sötsaker!
  • CoolJen
    Tinkerbelle skrev 2011-02-06 12:50:58 följande:
    En härlig kyld hallon cheesecake, Crushed Raspberry Cheesecake. Härlig dessert till Alla Hjärtansdag (eller vår bröllopsdag som det är idag!)

louisespis.blogspot.com/2011/02/crushed-raspb...
    Ser jättegod ut
    Smakar den mycket vit choklad? (det är inte min favorit)
Svar på tråden För oss som bakar