• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Mika: Tack för tipset, jag hade redan hunnit köpa vanliga nan, så vi får se hur det här kommer att gå. Har gett 50/50 idag så imorgon ökar vi upp lite grann.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Hej på er!

Hoppas alla mammor och bebbar mår bra!

Igår var vi på 3-månaders kontroll av Ville plus vaccinering. Så nu har han feber och är lite trött, men mår bra annars.
    Vi fick godkänt på kontrollen. Stora killen är 64 cm lång och väger 6190 g! 1,3 kg mer än vad Ida vägde när hon var 3 mån
    Läkaren ska kolla hans snopp lite extra nästa gång för det verkar som det är lite för trångt för kisseriet eller om själva "kissöppningen" sitter snett. Och så ska vi ha koll på hans hud som är torr och lite prickig. Hoppas inte han får matallergi som Ida har.

Annars blir de ju bara sötare och sötare de små liven. Pratar, jollrar, skrattar och är med mycket mer. Skoj!

Sköt om er så länge!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Härligt med en ok stämpel! Vilken stor kille du har, nästa vecka är det dags för Cornelias vaccination.

I söndags hade vi dop för gumman, jag hade mycket svårt att hålla tårarna borta. Först i kyrkan då en kompis till mig sjöng två sånger, Välkommen till jorden och Underbarn. Sen hade hon skrivit en dikt om våran längtan som var så fin. Får se om vi får några frågor nu

• IdaVi
    Sara: Jajamen, men vi är långa båda två så det är nog inte så konstigt!
    Snyft vad vackert! Förstår att det var svårt att hålla ögonen torra! Nästa lördag är det dags för Villes dop. Har inte bestämt musik riktigt ännu och måste kolla med gudföräldrarna om de vill läsa en dikt.
  • Mrs Sara

Lena: Jo det var riktigt bra! Kollade nyss på filmen från dopet och då kom tårarna igen, får väl skylla på alla hormoner som löper amok i kroppen
    Vad mysigt att ni har erat dop kvar!

• IdaVi
    Sara: I lördags hade vi dop för Ville och det  var jättefint! Vi är helnöjda med dagen. Solen sken, snön gnistrade vackert mot den vita kyrkan, Ville och Ida skötte sig exemplariskt, musiken var vacker, maten god osv. Skrev en dikt till Ville, som maken fick läsa (jag är för blödig ). Och så fick vi dopet filmat - perfekt!

Snart dags att börja med smakportioner. Ska bli så spännande att se hur V reagerar på puréer. Han ser alltid skeptisk ut när han får D-vitaminoljan på sked
  • Mrs Sara

Lena: Det låter som att ni hade ett underbart dop. Jag längtar också tills vi får börja ge smakisar, tror inte att det kommer att bli något problem då hon håller på att äta upp hela skeden då d vitaminerna ska ges

Hur har era barn klarat sig från sjukdomar? För snart två veckor sedan fick Cornelia magsjuka, som sedan blev högfeber och åter igen magsjuka, hon var sjuk i 6 dagar, var riktigt jobbigt. Var 2 svänger till läkaren, sista besöket så var hon nästan uttorkad stackarn och då blev det tal om inläggning, men vi fick i henne lite vätskeersättning blandat med saft.
    Nu är hon samma vanliga pigga tjej igen.

• Frozen

Va skönt att lillan mår bättre Sara, måste vara så jobbigt när de blir sjuka när de är så små. Vi har faktiskt klarat oss helt och hållet än så länge och då har vi ändå inte vart "överbeskyddande" försiktiga, utan hon har träffat sin 3 åriga kusin ganska mkt som går på dagis och som själv är sjuk titt som tätt, och hon har fått hänga med på lite fester och hängt i köpcentrum och fika på stan

Ser också fram emot smakisar, lilltjejen här brukar inte heller ha ngr problem att ta dropparna på sked så det borde gå bra att få i henne lite mat så småningom, har väl 3-4 veckor dit dock.

• Pemberly

Vi har som tur är klarat oss bra från sjukdomar. Bara ett par förkylningar, vid en av dem blev han pipig i andningen så då var vi på läkarbesök, men det var ingen fara.

Eftersom min lille föddes innan era, så har vi redan börjat lite smått med smakportioner (började när han var 4 mån). Det har gått jättebra, han tycker det är roligt att äta från sked och verkar gilla maten och äter glatt upp det vi förberett (bara små mängder ännu). Vi har testat pureer av potatis och morot och mild havregröt. 

• Glittran

Min tös är också sjuk, sedan i söndags. Smittad av pappa och syster. Hon har fortfarande feber, hoppas det inte är någon fara fastän hon haft det i 5 dagar nu. Fast den är inte hög, bara 38,4. Vi var på vårdcentralen i onsdags, men då var hon som friskast... Läkaren hörde iaf inte någon lungpåverkan. Men efter vi kom hem från läkaren har hon haft jobbig andning och hosta. Läste på nätet att det är vanligt med astmatiska problem på spädbarn med luftvägsinfektioner. Verkar stämma med hennes besvär. Hon andas snabbare när hon är vaken än när hon sover, astma blir ju värre om man inte slappnar av.  Men hon är tapper, försöker vara glad när hon kan. Fast jag förstår att hon skriker när hon har en massa slem hon inte kan hosta upp eller vaknar och märker att hon har svårt att andas. 

Hoppas på att det går över under helgen - annars blir det väl en ny sväng till läkaren på måndag.
    Är hon frisk börjar vi med smakportionerna nästa vecka. Skall bli kul!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF