• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Lena: Du ska se att det säkert kommer att gå bra då du väl har börjat att jobba. LTU visst är det Luleå? Du får iså fall hojta till om du ska hit upp för då borde vi ses
    Cornelia började att gå den 5:e november, så det är full rulle här inne. Men ute vill hon inte gå, gillar inte alls att ha på sig vinterskorna, så det kommer nog att bli en riktigt rolig vinter

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    Skål GOTT NYTT ÅR! Skål

Hoppas alla har haft en skön jul och ett gott slut. Nu väntar nya utmaningar!

Sara: Jajamen, det stämmer bra. Men det är bara en distanskurs, så det blir tyvärr ingen resa dit. Då hade jag nog valt ett närmare uni

Och apropå att gå så knallar Ville massor nu. Började veckan före jul så nu går han hela tiden. Går även bra i snön med skor på. Härligt att se honom! Idag var vi ute och gjorde snögubbar och åkte pulka. Har kommit lite snö, men det kommer tyvärr smälta bort igen.

Hoppas allt är bra med er allihopa! Kram!      
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Det var ju synd Härligt att Ville har börjat att gå nu, allt blir så mycket enklare!

• IdaVi
    Sara: Annars hade jag gärna hälsat på!
    Ja, mycket enklare nu när man slipper släpa på dom hela tiden 

MammaBellaa: IVF står för In Vitro Fertilisation och betyder befruktning utanför kroppen. Jag brukar säga provrörsbefruktning 

• Mrs Sara

Jag säger också alltid provrörsbefruktning, det vet alla vad det är!

Våran lilla tjej verkar ha kommit in i nån trotsålder. Kastar sig ner på golvet och skriker och stampar med fötterna, 2års trotsen kan ju inte komma så här tidigt eller hur?!

• IdaVi

Jaa, provrörsbefruktning finns det nog inte någon som inte hört talas om.

Håll tummarna för att vi klarar oss från kräksjukan! Imorse när jag lämnade Ida på dagis kräktes en av barnen precis bredvid oss. Urk!

Och på måndag börjar jag jobba och på tisdag drar universitetskursen igång. Tjoflöjt! Får passa på att njuta och slappa nu de sista dagarna!

Har alla ni andra börjat jobba eller hur ser det ut för er?     

• Mrs Sara

Usch för vinterkräksjukan, den har inte riktigt hittat hit upp än men kommer nog snart med buller och bång. Hoppas att ni klarar er från den.
    Jag börjar att jobba om en månad...

• Pemberly

Hoppas det gått bra att börja jobba Lena. Jag har ju jobbat länge jag, olika grader av deltid i ett år. Jag skulle börjat jobba heltid nu i januari men vi fick ingen dagisplats så det blir deltid för oss båda ett par månader till. Vi har börjat fundera på att försöka med syskon snart. Vi har två embryon i frysen och ska nog försöka sätta in nu i vår.

• IdaVi
    Sara: Näe, fy för kräksjukor! Men vi klarade oss *ta i trä* trots kräks bredvid oss

trifolium: Jorå, det går ganska bra. Känns skönt att vara igång igen, men jag hade nog inte räknat med att resa så mycket som det kommer bli. Igår kom jag hem 18.30, pussade lite på barnen, och sen iväg på möte på dagis. Idag tänker jag försöka smita ifrån lite tidigare, för nästa vecka blir det två resor. Är ju inte van att vara ifrån barnen

Vad spännande med syskonförsök!  Vi hade också två kvar i frysen när vi satte igång med syskonförsöket. Första gången sket det sig, men andra gången blev det ju en liten lillebror. Nu har vi inga kvar, och är nog ganska nöjda som det känns nu.
    Håller tummarna stenhårt!
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF