• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Tack för era tummar, allt har gått riktigt bra idag. Var lite jobbigt att vara med när hon skulle sövas och vid uppvaket...
    Jag har verkligen en tapper dotter, när hon skulle få alvedon och lugnade innan operationen så sväljer hon bara den. Och sen när narkosläkaren skulle sätta kanylen så skrattar Cornelia, inte som alla andra barn
    Inte en tår har det kommit idag för henne. Hon blev däremot frustrerad då inte hennes ben ville lyda henne efter operationen...
    Nu har hon i alla fall rör i öronen och så har de tagit bort hennes polyper. De var alldeles för stora för ett barn i hennes ålder. Inte undra på att hon har snarkat.
    Nu hoppas vi att hon får tillbaka sin hörsel och att hon slipper vara så sjuk hela tiden.

Ida: Vi förberede henne inget då hon bara är snart 1,5år

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi
    Sara: Vad skönt att operationen gått bra! Vad duktig hon var! Hur mår hon nu efteråt då? Igår damp kallelsen till operation för dottern ner i brevlådan. 3:e maj blir det, och det blir borttagning av halsmandlar och förmodligen även polyperna. Mest orolig för narkosen och hur hon ska må efteråt. Hon är ju så pass stor så det börjar bli svårt att "lura" henne. Hon är envis och jag är orolig att hon ska bli rädd. Svårt det där...
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • Mrs Sara

IdaVi: Dagen efter operationen var hon ganska trött och ville vara lite mer i famnen än i vanliga fall. Men idag 2 dagar efteråt så är hon nästan som vanligt förutom att hon dregglar jätte mycket och snoret rinner, men jag gissar att det beror på att de har retat hennes slemhinnor..
    På vårat sjukhus var personalen jätteduktiga på att även komma ihåg mig. Efter nersövningen så frågade de hur jag mådde och klappade mig lite på axeln. Kändes riktigt bra.
    Cornelia blev inte illamående efter narkosen men vad jag har förståt så är det vanligt att de blir det. Så de rekomenderade att ge mycket sött efteråt för då gick visst narkosen ur kroppen fortare.

När jag var yngre så fick de operera bort mina halsmandlar och polyper och det gjorde riktigt ont i halsen, så mitt tips är att ladda upp med en massa glass
    Jag hoppas att allt ska gå bra med Idas operation.

• Pemberly
    Mrs Sara skrev 2012-04-18 20:26:00 följande:
    Tack för era tummar, allt har gått riktigt bra idag. Var lite jobbigt att vara med när hon skulle sövas och vid uppvaket...
    Jag har verkligen en tapper dotter, när hon skulle få alvedon och lugnade innan operationen så sväljer hon bara den. Och sen när narkosläkaren skulle sätta kanylen så skrattar Cornelia, inte som alla andra barn
    Inte en tår har det kommit idag för henne. Hon blev däremot frustrerad då inte hennes ben ville lyda henne efter operationen...
    Nu har hon i alla fall rör i öronen och så har de tagit bort hennes polyper. De var alldeles för stora för ett barn i hennes ålder. Inte undra på att hon har snarkat.
    Nu hoppas vi att hon får tillbaka sin hörsel och att hon slipper vara så sjuk hela tiden.

Ida: Vi förberede henne inget då hon bara är snart 1,5år
    Skönt att höra att allt gått bra!
  • IdaVi
    Sara: Vad skönt att det gått så bra! Nu är det inte lång tid kvar tills det är op för Ida Men det blir skönt att få det gjort. Bara hoppas att hon inte åker på  någon infektion nu så vi måste avboka operationen

På torsdag åker jag och maken till Paris. Själva. Utan barn. Första gången. Tjohohooo! Ska bli jätteskönt!

Kram på er!
  • Pemberly

Hej på er. hoppas ni alla haft en bra sommar. Vi har haft en bra sommar med besök hos släktens sommarstugor och mycket badande i hav och sjöar. Imorgon ska vi på läkarbesök inför ny ivf (sista frysta embryot klarade inte upptiningen så det blev inget försök i maj), det ska bli spännande.

• IdaVi
    Pemberly: Halloj där! Har också haft en bra sommar med långledigt. Barnen började dagis igår efter semestern och jag började jobba. Ska vara hemma med dom på måndagar är tanken.

Vad fort tiden går! Snart är våra knottar 2 år! Känns som nyss Ville föddes?!!

Vad spännande! Jag håller alla tummarna för er! Är det bara samtal imorgon eller?

Lycka till! Kram!
  • Mrs Sara
    Pemberly: Åh så spännande med nytt försök! Håller tummarna!

Ida: Hur gick operationen? Jag håller med dig, känns precis som nyss våra små föddes.

Här började vi med inskolningen i måndags och det går riktigt bra. I fredags så sov hon middag där. Hoppas att det fortsätter att gå lika bra.
  • Pemberly

Vi tog blodprover och vul, jag ska börja med nässprayen på söndag och äggplock blir i slutet av september. Det känns spännande att vara igång igen

• IdaVi
    Mrs Sara: Operationen gick bra. De tog bort både halsmandlarna och näspolyperna som även de var förstorade. Efter bara ett par dagar var hon pigg och glad igen. I början var det svårt för henne att dricka, mjölken kom upp genom näsan och hon hade lite ont. Men inte farligt alls
    Vad skönt att inskolningen verkar gå bra. Ville stortrivs på dagis och det känns jätteskönt. Men han började ju i april.

Pemberly: Åh vad spännande! Nu håller vi alla tummar vi har!
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF